Zamówienia publiczne
Szczegóły informacji
Zapytanie ofertowe: Usuwanie wyrobów zawierających azbest na terenie Gminy Pszczew
Status: ogłoszony
Tryb: Zapytanie ofertowe
Rodzaj zamówienia: Usługi
Zamawiający: Gmina Pszczew
Finansowanie: 2022
Nr UZP: nie dotyczy
Termin składania ofert / wniosków: 2022-05-23 14:35:00
Termin otwarcia ofert / wniosków: 2022-05-24 14:35:00
Treść:
Pszczew, dnia 13 maj 2022r.
Zapytanie ofertowe
Dotyczy: Usuwanie wyrobów zawierających azbest na terenie Gminy Pszczew
I. Zamawiający
Gmina Pszczew, ul. Rynek 13, 66-330 Pszczew
II. Opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie prac związanych z demontażem, usuwaniem i unieszkodliwianiem wyrobów zawierających azbest z nieruchomości na terenie Gminy Pszczew w roku 2022. Zadanie finansowane jest ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Zielonej Górze.
III. Warunki realizacji zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie prac związanych z demontażem, usuwaniem, transportem i unieszkodliwianiem wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Pszczew w zakresie:
1) demontaż z budynków pokryć dachowych wykonanych z materiałów zawierających azbest (płyt azbestowo-cementowych falistych i płaskich) oraz ich zabezpieczenie, załadunek, transport i złożenie na składowisku odpadów niebezpiecznych,
2) zabezpieczenia, załadunek, transport i złożenie na składowisku odpadów niebezpiecznych wyrobów zawierających azbest (płyt azbestowo-cementowych falistych) składowanych luzem
3) ważenie zdemontowanych wyrobów zawierających azbest (płyt azbestowo-cementowych) przy użyciu własnych (posiadających legalizację) urządzeń Wykonawcy – z przeprowadzonej czynności ważenia należy sporządzić protokół, który powinien zawierać co najmniej;
a) imię i nazwisko właściciela/użytkownika nieruchomości, z której odbierane będą odpady zawierające azbest,
b) wskazanie miejsca odbioru – adres,
c) datę odbioru,
d) ilość odebranych odpadów,
e) rodzaj odpadu,
f) podpis właściciela/użytkownika
4) przygotowanie zdemontowanych wyrobów zawierających azbest do transportu i ich załadunek;
5) uporządkowanie miejsca wykonywania usługi z odpadów zawierających azbest oraz oczyszczenie go z pyłu azbestowego w sposób uniemożliwiający emisję azbestu do środowiska;
6) transport zebranych odpadów zawierających azbest do miejsca ich unieszkodliwienia środkami transportu posiadającymi aktualne zezwolenie na transport odpadów niebezpiecznych;
7) przekazanie zebranych odpadów na składowisko posiadające odpowiednie zezwolenie na unieszkodliwianie tego rodzaju odpadów;
8) przyjmuje się, iż 1 m2 wyrobów zawierających azbest – pokrycia dachowego z płyt azbestowo-cementowych waży ok. 0,015 Mg (15 kg);
9) Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za skutki braku lub mylnego rozpoznania warunków zamówienia i stanu miejsc wykonania przedmiotu zamówienia;
10) Wykonawca, wyłoniony w postępowaniu, własnym kosztem i staraniem, w porozumieniu z właścicielami/użytkownikami nieruchomości oraz Zamawiającym ustali i przygotuje harmonogram realizacji przedmiotu zamówienia.
Szacunkowa ilość wyrobów zawierających azbest przeznaczonych do unieszkodliwienia wg źródła ich pochodzenia (wykaz nieruchomości: załącznik nr 1)
Lp.
|
Źródło pochodzenia odpadów
|
Ilość w m2
|
Ilość w Mg
|
1
|
Pokrycia dachowe i inne elementy budowlane zawierające azbest planowane do unieszkodliwienia /unieszkodliwione z demontażem
|
4200
|
63
|
2
|
Materiały budowlane zawierające azbest zgromadzone na działkach gruntowych - planowane do unieszkodliwienia /unieszkodliwione bez demontażu
|
520,35
|
7,81
|
|
RAZEM
|
4720,35
|
70,81
|
Ilość odpadów w pkt. 1 i 2 może ulec zmianie gdyż zakres robót został dokonany na podstawie wniosków, deklaracji mieszkańców Gminy, zamierzających usunąć wyroby zawierające azbest ze swoich posesji. Obmiar zakresu robót był dokonany w oparciu o pomiar szacunkowy.
Wykonawca zobowiązany jest do ustalenia daty i godziny odebrania wyrobów zawierających azbest z właścicielem nieruchomości ,u którego mają być wykonywane prace.
Termin odebrania wyrobów zawierających azbest powinien być dogodny dla właściciela nieruchomości jednak nie dłuższy niż do dnia 31.08.2022r.
Po każdym dokonanym demontażu lub/i odbiorze azbestu wraz z ich unieszkodliwieniem, Wykonawca dostarczy Zamawiającemu karty przekazania odpadów na składowisko, potwierdzające ilość odebranych odpadów (wagowo), a Właścicielowi posesji wystawi oświadczenie, że prace związane z usunięciem azbestu zostały wykonane prawidłowo z zachowaniem przepisów technicznych i sanitarnych, a teren został prawidłowo oczyszczony z wyrobów zawierających azbest.
IV. Termin wykonania zamówienia
- od momentu podpisania umowy do 31.08.2022 r.
V. Wymagania od Wykonawców
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:
1. Posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień.
2. Posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia.
3. Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia.
Zamawiający uzna warunki wymienione w pkt 1–3 za spełnione jeżeli wykonawca złoży oświadczenie o ich spełnianiu (oświadczenia te w swojej treści zawiera formularz ofertowy – załącznik nr 1).
VI. Wykaz wymaganych dokumentów
1. Druk oferty (np. wraz z kosztorysem ofertowym)
2. Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert,
3. Stosowne zezwolenia (kopie) dokumentów na prowadzenie działalności związanej z wyrobami zawierającymi azbest
VIII. Termin składania ofert
Do dnia 23 maja 2022 w jednej z form:
- mailem: srodowisko@pszczew.pl
- za pomocą poczty tradycyjnej (Gmina Pszczew, ul. Rynek 13, 66-330 Pszczew) z dopiskiem oferta „Usuwanie azbestu na terenie Gminy Pszczew w 2022 roku”
Liczy się data wpływu do Zamawiającego – Gminy Pszczew.
Wójt Gminy Pszczew
/-/ Józef Piotrowski