ˆ

Zamówienia publiczne

Pobierz dane XML Zamówienie publiczne: Rozbudowa sieci wodociągowej rozdzielczej Pszczew - Borowy MłynDrukuj informację Zamówienie publiczne: Rozbudowa sieci wodociągowej rozdzielczej Pszczew - Borowy Młyn

Szczegóły informacji

Rozbudowa sieci wodociągowej rozdzielczej Pszczew - Borowy Młyn

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.

Status: ogłoszony

Tryb: nieograniczony

Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

Zamawiający: Gmina Pszczew

Finansowanie: 2021

Nr UZP: 777382-N-2020 z dnia 31.12.2020 r.

Termin składania ofert / wniosków: 2021-01-27 12:00:00

Termin otwarcia ofert / wniosków: 2021-01-27 12:15:00

Miejsce złożenia oferty: Gmina Pszczew, ul. Rynek 13, 66-330 Pszczew

Ogłoszono dnia: 2020-12-31 przez

Treść:

Pszczew, dnia 20 stycznia 2021 roku
 
 
Oferenci w przetargu nieograniczonym na roboty budowlane „Rozbudowa sieci wodociągowej rozdzielczej Pszczew – Borowy Młyn”
 
 
ZP.271.5.2020 przetarg nieograniczony „Rozbudowa sieci wodociągowej rozdzielczej Pszczew – Borowy Młyn”
 
 
           
Na podstawia art. 38 ust. 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień (Dz. U. z 2019 r. poz. 1843 tekst jednolity z późn. zm), niniejszym informuję, iż zmieniam treść SIWZ w następującym zakresie:
 
W zał. nr 6 do SIWZ Wykaz osób skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, w części tabelarycznej błędnie ujęto uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi
jest: w specjalności drogowej
powinno być: w specjalności sanitarnej
 
Wobec powyższego Zamawiający w zał. nr 1 do niniejszych wyjaśnień przedstawia nowy, obowiązujący zał. nr 6 do SIWZ.
 
Pozostałe zapisy SIWZ nie ulegają zmianie.
 
Wójt Gminy Pszczew
/-/ Józef Piotrowski
 
 
 
Załącznik:
1/ Zał. nr 1 do wyjaśnień z dnia 20.01. Zał. nr 6 do SIWZ
 
 
 
 
 
Pszczew, dnia 18 stycznia 2021 roku
 
 
Oferenci w przetargu nieograniczonym na roboty budowlane „Rozbudowa sieci wodociągowej rozdzielczej Pszczew – Borowy Młyn”
 
 
ZP.271.5.2020 przetarg nieograniczony „Rozbudowa sieci wodociągowej rozdzielczej Pszczew – Borowy Młyn”
 
 
           
Na podstawia art. 38 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień (Dz. U. z 2019 r. poz. 1843 tekst jednolity z późn. zm), zwany dalej ustawą Pzp, poniżej przedstawiam treść zapytań wraz z odpowiedziami.
Zgodnie z art. 38 ust. 4 ustawy Pzp, odpowiedź na pytanie 26 stanowi modyfikację SIWZ.
 
 
  1. Czy w ramach niniejszej inwestycji przewiduje się wycinkę drzew i krzewów? Jeśli występuje taka konieczność to po czyjej stronie leży ich usunięcie  i w jakiej ilości?
Ad. 1 Nie przewiduje się
  1. Czy Wykonawca będzie ponosił opłaty z tytułu zajęcia pasa drogowego dróg gminnych? Jeśli tak to prosimy o podanie stawek.
Ad. 2 Wykonawca nie będzie ponosiła opłat  za zajęcie pasa drogowego w drogach gminnych.
  1. Po czyjej stronie jest przygotowanie projektu organizacji ruchu?
Ad. 3 Po stronie Wykonawcy.
  1. Jaką metodę umocnień wykopów Wykonawca ma skalkulować w swojej ofercie?
Ad. 4. Zamawiający nie narzuca metody. Metoda ma być skuteczna i zgodna z wszelkimi przepisami, w tym BHP.
  1. Czy w ramach przedmiotowej inwestycji przewiduje się wymianę gruntu? Jeśli tak to w jakiej ilości.
Ad. 5 Nie przewiduje się.
  1. Czy w ramach niniejszej inwestycji przewiduje się odwodnienie wykopów?
Jeśli tak to w jakiej ilości i technologii?
  Ad. 6 Może wystąpić konieczność odwadniania w okolicach rowów. Możliwe jest odwodnienie np.         przy pomocy pomp do wód zanieczyszczonych.
  1. Prosimy o potwierdzenie, że Zamawiający dysponuje wszelkimi wymaganymi prawem decyzjami administracyjnymi oraz uzgodnieniami potrzebnymi w celu wykonania zamówienia, które zachowują ważność na okres wykonania zadania, a skutki ewentualnych braków w tym zakresie nie obciążają Wykonawcy.
Ad. 7 Zamawiający uzyskał pozwolenie na budowę, stąd musiał posiadać stosowne zgody. Oczywiście po stronie Wykonawcy pozostają wszelkie opłaty w tytułu przejścia przez grunty nie należące do gminy w trakcie trwania prac budowlanych (na czas budowy).
  1. Prosimy o potwierdzenie, że Zamawiający udostępnił Wykonawcom całą dokumentacje projektową i techniczną  potrzebną do wykonania przedmiotu zamówienia oraz, że dokumentacja odzwierciedla  stan faktyczny w zakresie warunków realizacji zamówienia, zaś brak jakichkolwiek dokumentów istotnych dla oceny warunków realizacji inwestycji nie obciąża Wykonawcy
Ad. 8 Zamawiający udostępnił całą dokumentację, którą posiadał, za wyjątkiem dokumentacji geotechnicznej, którą załączono do niniejszych wyjaśnień.
  1. W jakich drogach będzie przebiegała trasa niniejszej inwestycji? Gminnej, wojewódzkiej czy powiatowej?
Ad. 9 Inwestycja będzie przebiegać w drogach gminnych i powiatowych.
  1. Prosimy o podanie maksymalnej odległości, na którą Wykonawca będzie obowiązany przewieźć materiały z rozbiórki.
Ad. 10 Zamawiający nie przewiduje materiałów z rozbiórki. W przypadku ewentualnego pojawienia się materiałów, miejscem docelowym będzie Zakład Usług Komunalnych przy ul. Kasztanowej 14 w Pszczewie.
  1. Prosimy o potwierdzenie, że Zamawiającemu przysługuje prawo dysponowania nieruchomością na cele budowlane w zakresie całego terenu, na którym będzie realizowana inwestycja a ewentualne braki w tym zakresie nie obciążają Wykonawcy?
Ad. 11 Tak, przysługuje.
  1. Prosimy o potwierdzenie, że w przypadku napotkania na niezinwentaryzowane lub błędnie zinwentaryzowane urządzenia podziemne, w stosunku do stanu wynikającego z dokumentacji projektowej załączonej do SIWZ i stanowiącej podstawę wyceny oferty, w przypadku konieczności dokonania ich przebudowy, Wykonawca otrzyma wynagrodzenie dodatkowe, a termin wykonania zamówienie ulegnie stosownemu wydłużeniu.
Ad. 12 Wykonawca otrzyma stosowne wynagrodzenie dodatkowe w oparciu o zasady zawarte w istotnych dla stron postanowieniach umowy.
  1. Prosimy o potwierdzenie, że cena ryczałtowa pozostaje stała w zakresie robót ujętych w dokumentacji załączonej do SIWZ, natomiast nie obejmuje robót tam nieprzewidzianych, a ponadto, iż obowiązek uwzględnienia w wynagrodzeniu wszelkich kosztów związanych z realizacją przedmiotu umowy dotyczy wyłącznie kosztów możliwych do oszacowania na podstawie dostarczonej przez Zamawiającego dokumentacji, nie obejmuje zaś kosztów niemożliwych do przewidzenia na etapie ofertowania, w szczególności wynikających z błędów/braków w dokumentacji, odmiennych od wskazanych w dokumentacji warunków gruntowo-geologicznych, archeologicznych, ujawnienia się niezinwentaryzowanych lub błędnie zinwentaryzowanych  urządzeń podziemnych itp., oraz że w przypadku konieczności wykonania robót wynikających z zaistnienia w/w okoliczności Wykonawca otrzyma wynagrodzenie dodatkowe. Zwracamy uwagę , iż chociaż zgodnie z art. 632 k.c. „Jeżeli strony umówiły się o wynagrodzenie ryczałtowe, przyjmujący zamówienie nie może żądać podwyższenia wynagrodzenia, chociażby w czasie zawarcia umowy nie można było przewidzieć rozmiaru lub kosztów prac.”, to jednak należy pamiętać, iż rozmiar i koszt prac, o których mowa w treści tego przepisu, dotyczy wyłącznie rozmiaru prac ujętych w dokumentacji przetargowej oraz kosztów możliwych do oszacowania  na podstawie dostarczonej przez Zamawiającego dokumentacji oraz odbytej wizji lokalnej, nie obejmuje zaś kosztów robót, których wykonanie okazało się konieczne  w celu realizacji przedmiotu zamówienia wskutek zaistnienia okoliczności niemożliwych wcześniej do przewidzenia. Rozszerzenie zakresu zamówienia o roboty nieprzewidziane  w dokumentacji projektowej lub koszty niemożliwe do wyceny na etapie ofertowania były by sprzeczne z art. 140 ust. 3 PZP w związku
    z art.58 § 1K.C, jako wykraczające poza określenie przedmiotu zamówienia w SIWZ. Prace nieprzewidziane w dokumentacji projektowej nie stanowią bowiem przedmiotu zamówienia objętego ceną oferty.
Ad. 13 Zamawiający będzie realizował zamówienie zgodnie z powyższymi przepisami prawa. 
 
  1. Prosimy o potwierdzenie, że załączony przedmiar do postępowania przetargowego ma jedynie charakter pomocniczy i nie jest podstawą do obliczenia ceny.
Ad. 14 Przedmiar robót ma charakter pomocniczy, natomiast należy wziąć pod uwagę przedstawiając ofertę zarówno zakres prac wynikający z projektu, STWiOR, jak i przedmiaru robót.
  1. Prosimy o potwierdzenie, że uzyskanie pozwolenia na użytkowanie nie leży po stronie Wykonawcy.
Ad. 15 Zamawiający nie wymaga uzyskania pozwolenia na użytkowanie przez Wykonawcę. Jednocześnie informuję, iż to Wykonawca winien dostarczyć wszelkie niezbędne dokumenty Zamawiającemu, na podstawie których Zamawiający będzie uzyskiwał pozwolenie na użytkowanie
  1. Czy rozpatrywany teren znajduje się w strefie ochrony konserwatorskiej? Jeżeli tak to po czyjej stronie leży poniesienie opłat z tytułu nadzoru?
Ad. 16 Nie leży w strefie ochrony konserwatorskiej.
  1. Czy Zamawiający dopuszcza wykonanie przedmiotu zamówienia metodą bezwykopową?
Ad. 17 Tak, dopuszcza.
  1. Zwracamy się z prośbą o udostępnienie na stronie postępowania przedmiarów robót w formie *ath *rds bądź *pdf dla przedmiotowej inwestycji.
Ad. 18 Plik przedmiaru robót w formacie ath stanowi zał. nr 1 do niniejszych wyjaśnień.
  1. Prosimy o podanie warunków odtworzenia istniejących nawierzchni po prowadzonych robotach.
Ad. 19 W przypadku terenu gminnych należy je przywrócić do stanu poprzedniego. Podobnie z terenami nie należącymi do Zamawiającego.
  1. Prosimy o zamieszczenie na stronie postępowania dokumentacji geotechnicznej o której mowa w pkt. 1.7 projektu budowlanego.
Ad. 20 Dokumentacja geotechniczna stanowi odpowiednio zał. nr 2a i 2b do niniejszych wyjaśnień.
  1. Prosimy o informację które odcinki (węzły) zostały zrealizowane w ramach etapu I. Załączony rysunek pomocniczy nie precyzuje które odcinki (węzły) wchodzą w etap I a które w etap II.
Ad. 21 W załącznikach odpowiednio 3a (rys. 2.1) i 3b (rys. 2.3 przed rowem melioracyjnym.) do niniejszych wyjaśnień zostały   wskazane tymczasowe zakończenia sieci, od których będą rozpoczynane prace budowlane określone w przedmiotowym przetargu.
  1. W związku z długim okresem realizacji ww. zamówienia, prosimy o potwierdzenie, że Zamawiający dopuszcza możliwość wniesienia w formie gwarancji ubezpieczeniowej, w dniu zawarcia umowy, co najmniej 30% kwoty zabezpieczenia oraz tworzenie pozostałej części zabezpieczenia należytego wykonania umowy poprzez potrącenia z należności za częściowo wykonane roboty budowlane przy jednoczesnym uwzględnieniem  obowiązku, wniesienia pełnej wysokości zabezpieczenia nie później niż do połowy okresu,
    na który została zawarta umowa.
Ad. 22 Zamawiający wymaga, aby gwarancje wnieść w dowolnej formie określonej wskazanej w SIWZ w całej wysokości.
  1. W związku z długim okresem realizacji ww. zamówienia, oraz ze znacznym zaangażowaniem zewnętrznych środków finansowych zwracamy się z prośbą o udzielenie odpowiedzi czy Zamawiający będzie udzielał zaliczek na poczet niniejszego zamówienia, zgodnie z art. 151.a ustawy.
Ad. 23 Zamawiajacy nie będzie udzielał zaliczek .Zamawiający dopuszcza płatności częściowe w trakcie realizacji robót do 90% wysokości kontraktu/umowy.
  1. Z uwagi na konieczność zaangażowania własnych środków finansowych Wykonawcy już na etapie przed rozpoczęciem realizacji oraz na jej wstępie ( koszty gwarancji ubezpieczeniowych, koszt zakupu materiałów
    i urządzeń, koszty realizacji usług przez podwykonawców i dalszych podwykonawców, które zobowiązani jesteśmy uregulować przed otrzymaniem środków od inwestora ), prosimy o  odpowiedź na pytanie czy Zamawiający wyraża zgodę na cesję wierzytelności, wynikających z realizacji przedmiotowego zadania na rzecz banku?
Ad. 24 Zamawiający nie wyraża zgody na cesję wierzytelności.
  1. Zważywszy na duży zakres prac do wyceny wynikające z obszernych przedmiarów robót poszczególnych branż prosimy o zamieszczenie na stronie internetowej Zamawiającego edytowalnej wersji (ath) przedmiaru robót,
    co znacznie ułatwiłoby i przyspieszyło pracę podczas przygotowywania wyceny w/w zadania.
Ad. 25 Jak w ad. 18.
  1. Czy Zamawiający, powołując się na Rozporządzenie Ministra Rozwoju z dnia 26.07.2016r., w sprawie rodzajów dokumentów jakie może żądać Zamawiający od Wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia §2 ust. 5: „ ... w celu zapewnienia odpowiedniego poziomu konkurencji w postępowaniu Zamawiający może dopuścić, aby wykaz: o którym mowa w pkt. 7.1.3.2) strona 5/20 SIWZ dotyczył robót budowlanych wykonanych w okresie dłuższym niż 5 lat przed upływem składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu” przedłuży okres, z którego wykonawca może przedłożyć wykaz proponowanych robót potwierdzających je referencji do 7-8 lat, umożliwiając nam / innym wykonawcom udział w niniejszym postępowaniu przetargowym?
Wydłużenie czasookresu z którego wykonawca może przedłożyć wykaz proponowanych robót i potwierdzających je referencji do 7-8 lat, przyczyniłoby się do poszerzenia kręgu potencjalnych wykwalifikowanych i pewnych Wykonawców, którzy w swoim dotychczasowym dorobku posiadają wymagane lub nawet większe doświadczenie w zakresie  łączonych robót różnych branż w jednym kontrakcie, a tym samym zapewnią realizację zamówienia w profesjonalny sposób w umownym terminie.
Lub
Czy Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli wykonawca wykaże, że  w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał w sposób należyty co najmniej dwie roboty budowlane, z których każda polegała na wykonaniu sieci wodociągowej/kanalizacji sanitarnej tłocznej (ciśnieniowej) z rur PE, PEHD min. 3000 mb.
Wykonanie kanalizacji sanitarnej tłocznej, charakteryzuje się podobnym stopniem skomplikowania, oraz charakterystyką wykorzystywanych materiałów i technologią wykonywanych robót. 
 
Ad. 26 Zamawiający nie dopuszcza wydłużenia okresu, z którego wykonawca może przedłożyć wykaz robót. Jednocześnie Zamawiający informuję, iż uzna warunek za spełniony, w sytuacji kiedy Wykonawca wykaże, że wykonał w ciągu ostatnich 5 lat 2 roboty polegającą na budowie sieci wodociągowej o dł. min. 3000 mb (jak w SIWZ i ogłoszeniu o zamówieniu) lub jedną robotę polegającą na budowie sieci wodociągowej o dł. min. 3000 mb i jedną robotę polegającą na budowie sieci  kanalizacji sanitarnej tłocznej PE o dł. min. 3000 mb. ( w tym zakresie Zamawiający modyfikuję treść SIWZ i ogłoszenie o zamówieniu)
  1. Chciałabym się dowiedzieć czy dopuszczalne jest wykonanie przedmiotowej inwestycji metodą bezwykopową.
Ad. 27 Tak
  1. Czy zamawiający uzna warunek udziału  w postępowaniu dot. zdolności technicznej i zawodowej za spełniony, jeśli oferent wykonał jedną robotę polegającą na budowie sieci wodociągowej o dł. 3000 mb i jedną polegającą na budowie sieci  kanalizacji sanitarnej tłocznej PE   dł. 3000 mb.
             Technologia wykonania sieci wodociągowej i sieci kanalizacji tłocznej jest taka sama.
  1. Jak w Ad. 26.
 
Mając na uwadze odpowiedź na pytanie 26 zmieniam treść SIWZ w następującym zakresie:
w punkcie 7.1.3. ppkt 2) zdolność techniczna i zawodowa jest:
zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli wykonawca wykaże, że  w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał w sposób należyty co najmniej dwie roboty budowlane, z których każda polegała na wykonaniu sieci wodociągowej min. 3000 mb.
powinno być:
zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli wykonawca wykaże, że  w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał w sposób należyty co najmniej dwie roboty budowlane, z których każda polegała na wykonaniu sieci wodociągowej min. 3000 mb lub co najmniej  jedną robotę polegającą na budowie sieci wodociągowej o dł. min. 3000 mb i jedną robotę polegającą na budowie sieci  kanalizacji sanitarnej tłocznej PE o dł. min. 3000 mb.
 
 
W związku wprowadzonymi zmianami, mając na uwadze zapisy art. 38 ust. 6 ustawy  Pzp, Zamawiający zmienia termin składania z dnia 21.01.2021r. godz. 12.00 na dzień 27.01.2021r. godz. 12.00 oraz otwarcia ofert z dnia 21.01.2021r. godz. 12.15 na dzień 27.01.2021r. godz. 12.15. Zmianie ulega również termin wpłaty wadium z dnia 21.01.2021r. do godz. 12.00 na dzień 27.01.2021r. do godz. 12.00 (przy czym liczy się data wpływu środków do Zamawiającego) oraz opis koperty z dnia 21.01.2021r. do godz. 12.15 na dzień 27.01.2021r. do godz. 12.15
Z uwagi na fakt, że powyższe zmiany treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia (ad. 26)  prowadzą do zmiany treści ogłoszenia o zamówieniu, Zamawiający, zgodnie z art. 38 ust. 4a ustawy Pzp zamieścił ogłoszenie o zmianie ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych.
Pozostałe zapisy treści SIWZ nie ulegają zmianie.
 
 
Wójt Gminy Pszczew
/-/ Józef Piotrowski
 
Załączniki:
1/ Przedmiar w ath
2/ Opinia geotechniczna, odpowiednio 2a cz. Tekstowa, 2b cz. Rysunkowa
3/ Rysunki pomocnicze dot. zakończenia etapu I, odpowiednio rys. 3a i 3b
 
 
 
 
Ogłoszenie nr 540404634-N-2021 z dnia 18.01.2021 r.
Pszczew:
OGŁOSZENIE O ZMIANIE OGŁOSZENIA
OGŁOSZENIE DOTYCZY:
Ogłoszenia o zamówieniu
INFORMACJE O ZMIENIANYM OGŁOSZENIU
Numer: 777382-N-2020
Data: 31/12/2020
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Gmina Pszczew, Krajowy numer identyfikacyjny 21096680000000, ul. Rynek  13, 66-330  Pszczew, woj. lubuskie, państwo Polska, tel. 957 492 310, e-mail ug@pszczew.pl, faks 957 492 312.
Adres strony internetowej (url): www.bip.pszczew.pl
SEKCJA II: ZMIANY W OGŁOSZENIU
II.1) Tekst, który należy zmienić:
Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: III
Punkt: III.1.3
W ogłoszeniu jest: 1) zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli wykonawca wykaże, że dysponuje osobą, która będzie pełniła funkcję kierownika budowy, z uprawnieniami budowlanymi do kierowania robotami w specjalności sanitarnej bez ograniczeń lub opowiadające im uprawnienia równoważne, z doświadczeniem w pełnieniu funkcji kierownika budowy przy realizacji dwóch robót budowlanych, z których każda polegała na wykonaniu sieci wodociągowej min. 3000 mb 2) zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał w sposób należyty co najmniej dwie roboty budowlane, z których każda polegała na wykonaniu sieci wodociągowej min. 3000 mb Uwagi: 1) Przez uprawnienia budowlane należy rozumieć uprawnienia budowlane, o których mowa w ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane (Dz. U. z 2019 r. poz. 1186 ze zm.) oraz w rozporządzeniu Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2019 r., poz. 831). 2) Przez uprawnienia równoważne należy rozumieć odpowiadające wskazanym uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawa lub odpowiadające im uprawnienia uznane na zasadach określonych w ustawie z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2016 r. poz. 65), których zakres uprawnia do pełnienia wskazanej funkcji przy realizacji przedmiotu zamówienia. 3) Przez kierownika budowy należy rozumieć kierownika budowy w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane (Dz. U. z 2018 r. poz. 1202 ze zm.). 4) W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia oraz gdy wykonawca polega na zdolnościach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych wymóg wykonania dwóch zamówień winien wykazać samodzielnie co najmniej jeden wykonawca. 5) W przypadku, gdy podmiot trzeci, którego potencjałem wspiera się wykonawca realizował zamówienie, w zakres którego wchodziły roboty budowlane określone wyżej wspólnie z innym podmiotem, nie ubiegającym się o udzielenie zamówienia, zamawiający wymaga, aby podmiot trzeci udostępniający potencjał wykonawcy faktycznie uczestniczył w realizacji ww. zakresu robót budowlanych. 6) W przypadku, gdy zamówienie, w zakres którego wchodzą roboty budowlane, o których mowa wyżej były realizowane przez wykonawcę wspólnie z innym podmiotem, nie ubiegającym się o udzielenie zamówienia, zamawiający wymaga, aby wykonawca składający ofertę w niniejszym postępowaniu faktycznie uczestniczył w realizacji ww. zakresu robót budowlanych. Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób: Tak Informacje dodatkowe: W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu wykonawca może w stosownych sytuacjach polegać na sytuacji finansowej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
W ogłoszeniu powinno być: 1) zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli wykonawca wykaże, że dysponuje osobą, która będzie pełniła funkcję kierownika budowy, z uprawnieniami budowlanymi do kierowania robotami w specjalności sanitarnej bez ograniczeń lub opowiadające im uprawnienia równoważne, z doświadczeniem w pełnieniu funkcji kierownika budowy przy realizacji dwóch robót budowlanych, z których każda polegała na wykonaniu sieci wodociągowej min. 3000 mb lub co najmniej jedną robotę polegającą na budowie sieci wodociągowej o dł. min. 3000 mb i jedną robotę polegającą na budowie sieci kanalizacji sanitarnej tłocznej PE o dł. min. 3000 mb. 2) zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał w sposób należyty co najmniej dwie roboty budowlane, z których każda polegała na wykonaniu sieci wodociągowej min. 3000 mb Uwagi: 1) Przez uprawnienia budowlane należy rozumieć uprawnienia budowlane, o których mowa w ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane (Dz. U. z 2019 r. poz. 1186 ze zm.) oraz w rozporządzeniu Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2019 r., poz. 831). 2) Przez uprawnienia równoważne należy rozumieć odpowiadające wskazanym uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawa lub odpowiadające im uprawnienia uznane na zasadach określonych w ustawie z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2016 r. poz. 65), których zakres uprawnia do pełnienia wskazanej funkcji przy realizacji przedmiotu zamówienia. 3) Przez kierownika budowy należy rozumieć kierownika budowy w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane (Dz. U. z 2018 r. poz. 1202 ze zm.). 4) W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia oraz gdy wykonawca polega na zdolnościach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych wymóg wykonania dwóch zamówień winien wykazać samodzielnie co najmniej jeden wykonawca. 5) W przypadku, gdy podmiot trzeci, którego potencjałem wspiera się wykonawca realizował zamówienie, w zakres którego wchodziły roboty budowlane określone wyżej wspólnie z innym podmiotem, nie ubiegającym się o udzielenie zamówienia, zamawiający wymaga, aby podmiot trzeci udostępniający potencjał wykonawcy faktycznie uczestniczył w realizacji ww. zakresu robót budowlanych. 6) W przypadku, gdy zamówienie, w zakres którego wchodzą roboty budowlane, o których mowa wyżej były realizowane przez wykonawcę wspólnie z innym podmiotem, nie ubiegającym się o udzielenie zamówienia, zamawiający wymaga, aby wykonawca składający ofertę w niniejszym postępowaniu faktycznie uczestniczył w realizacji ww. zakresu robót budowlanych. Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób: Tak Informacje dodatkowe: W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu wykonawca może w stosownych sytuacjach polegać na sytuacji finansowej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.

Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: IV
Punkt: IV.6.2
W ogłoszeniu jest: Data: 21.01.2021, godzin 12:00
W ogłoszeniu powinno być: Data: 27.01.2021, godzin 12:00
 
 
Wójt Gminy Pszczew
/-/ Józef Piotrowski
 
 
 
 
Ogłoszenie nr 777382-N-2020 z dnia 31.12.2020 r.
 
Gmina Pszczew: Rozbudowa sieci wodociągowej rozdzielczej Pszczew - Borowy Młyn
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: Zamieszczanie obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: Zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
Tak

Nazwa projektu lub programu
„Uporządkowanie gospodarki wodno-ściekowej na terenie gminy Pszczew”, Operacja typu „Gospodarka wodno-ściekowa” w ramach poddziałania „Wsparcie inwestycji związanych z tworzeniem, ulepszaniem lub rozbudową wszystkich rodzajów małej infrastruktury, w tym inwestycji w energię odnawialną i w oszczędzanie energii”, współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020.
O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych
Nie

Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający
Nie
Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania
Nie
Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających
Nie

Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:

Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej
Nie
W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej – mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:
Informacje dodatkowe:
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Pszczew, krajowy numer identyfikacyjny 21096680000000, ul. Rynek  13 , 66-330  Pszczew, woj. lubuskie, państwo Polska, tel. 957 492 310, e-mail ug@pszczew.pl, faks 957 492 312.
Adres strony internetowej (URL): www.bip.pszczew.pl
Adres profilu nabywcy:
Adres strony internetowej pod którym można uzyskać dostęp do narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):
Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):
I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)
Tak
www.bip.pszczew.pl

Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia
Tak
www.bip.pszczew.pl

Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem
Nie

Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:
Elektronicznie
Nie
adres
 
Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:

Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Tak
Inny sposób:
forma pisemna
Adres:
Gmina Pszczew, ul. Rynek 13, 66-330 Pszczew

Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
Nie
Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Rozbudowa sieci wodociągowej rozdzielczej Pszczew - Borowy Młyn
Numer referencyjny: ZP.271.5.2020
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny
Nie

II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych
Zamówienie podzielone jest na części:
Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu można składać w odniesieniu do:
 
Zamawiający zastrzega sobie prawo do udzielenia łącznie następujących części lub grup części:

Maksymalna liczba części zamówienia, na które może zostać udzielone zamówienie jednemu wykonawcy:



II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: W ramach zamówienia należy wykonać budowę sieci wodociągowej rozdzielczej PE o długości łącznej 17 528,3 mb, w tym: sieć wodociągowa PE fi 140 mm – 5 885,3 mb, sieć wodociągowa PE fi 110 mm – 5 455,5 mb, sieć wodociągowa PE fi 90 mm – 6 187,5 mb, oraz przeciski rurą PE fi 90 mm - 87,5 mb, przeciski rurą PE fi 110 mm 26,5 mb. Na sieci należy zainstalować 63 hydranty przeciwpożarowe podziemne fi 80 mm. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa dokumentacja projektowa stanowiąca załącznik nr 1 do SIWZ oraz specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych stanowiąca załącznik nr 2 do SIWZ

II.5) Główny kod CPV: 45000000-7
Dodatkowe kody CPV:
Kod CPV
45111200-0
45231300-8


II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:

(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów – szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)

II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Nie
Określenie przedmiotu, wielkości lub zakresu oraz warunków na jakich zostaną udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp:
II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:
miesiącach:    lub dniach:
lub
data rozpoczęcia:   lub zakończenia: 31.10.2022
Okres w miesiącach Okres w dniach Data rozpoczęcia Data zakończenia
      31.10.2022

II.9) Informacje dodatkowe:
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków: Zamawiający nie określa warunków w ww. zakresie
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków: Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości nie mniejszej niż 500 000 zł (słownie: pięćset tysięcy złotych) – jeżeli wartość środków finansowych lub zdolność kredytowa zostały określone w walutach innych niż PLN zamawiający przyjmuje średni kurs danej waluty wg Tabeli A kursów średnich walut obcych Narodowego Banku Polskiego w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu – jeżeli w dniu publikacji ogłoszenia Narodowy Bank Polski nie podał średniego kursu danej waluty, za podstawę przeliczenia przyjmuje się średni kurs waluty podany pierwszego dnia po dniu publikacji ogłoszenia. Informacje dodatkowe W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu wykonawca może w stosownych sytuacjach polegać na sytuacji finansowej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków: 1) zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli wykonawca wykaże, że dysponuje osobą, która będzie pełniła funkcję kierownika budowy, z uprawnieniami budowlanymi do kierowania robotami w specjalności sanitarnej bez ograniczeń lub opowiadające im uprawnienia równoważne, z doświadczeniem w pełnieniu funkcji kierownika budowy przy realizacji dwóch robót budowlanych, z których każda polegała na wykonaniu sieci wodociągowej min. 3000 mb 2) zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał w sposób należyty co najmniej dwie roboty budowlane, z których każda polegała na wykonaniu sieci wodociągowej min. 3000 mb Uwagi: 1) Przez uprawnienia budowlane należy rozumieć uprawnienia budowlane, o których mowa w ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane (Dz. U. z 2019 r. poz. 1186 ze zm.) oraz w rozporządzeniu Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2019 r., poz. 831). 2) Przez uprawnienia równoważne należy rozumieć odpowiadające wskazanym uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawa lub odpowiadające im uprawnienia uznane na zasadach określonych w ustawie z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2016 r. poz. 65), których zakres uprawnia do pełnienia wskazanej funkcji przy realizacji przedmiotu zamówienia. 3) Przez kierownika budowy należy rozumieć kierownika budowy w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane (Dz. U. z 2018 r. poz. 1202 ze zm.). 4) W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia oraz gdy wykonawca polega na zdolnościach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych wymóg wykonania dwóch zamówień winien wykazać samodzielnie co najmniej jeden wykonawca. 5) W przypadku, gdy podmiot trzeci, którego potencjałem wspiera się wykonawca realizował zamówienie, w zakres którego wchodziły roboty budowlane określone wyżej wspólnie z innym podmiotem, nie ubiegającym się o udzielenie zamówienia, zamawiający wymaga, aby podmiot trzeci udostępniający potencjał wykonawcy faktycznie uczestniczył w realizacji ww. zakresu robót budowlanych. 6) W przypadku, gdy zamówienie, w zakres którego wchodzą roboty budowlane, o których mowa wyżej były realizowane przez wykonawcę wspólnie z innym podmiotem, nie ubiegającym się o udzielenie zamówienia, zamawiający wymaga, aby wykonawca składający ofertę w niniejszym postępowaniu faktycznie uczestniczył w realizacji ww. zakresu robót budowlanych.
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób: Tak
Informacje dodatkowe: W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu wykonawca może w stosownych sytuacjach polegać na sytuacji finansowej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp Tak Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)






 
III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Nie
III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Prawo zamówień publicznych. W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia, dokumenty określone wyżej składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. 2) Jeżeli wykonawca, wykazując spełnianie warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w pkt III.1) niniejszego ogłoszenia polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy Prawo zamówień publicznych to zobowiązany jest w odniesieniu do tych podmiotów przedstawić dokumenty, o których mowa w pkt 1). 3) Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zamiast dokumentów, o których mowa w pkt 1) składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: - nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości – dokument powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa wyżej, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument ma dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Zapisy dotyczące terminu wystawienia dokumentów stosuje się odpowiednio.
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
1) Informacja banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzająca wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 1 miesiąc przed upływem terminu składania ofert; jeżeli z uzasadnionej przyczyny wykonawca nie może złożyć dokumentów dotyczących sytuacji finansowej, może złożyć inny dokument, który w wystarczający sposób potwierdza spełnianie warunku udziału - w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia dokument składa ten wykonawca, który będzie odpowiadał za spełnienie tego warunku, 2) Wykaz osób skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami – wzór wykazu stanowi załącznik nr 6 do SIWZ, 3) wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich dziesięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane – wzór wykazu stanowi załącznik nr 7 do SIWZ, z załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne dokumenty. W przypadku, gdy zadanie wykazane przez wykonawcę obejmuje szerszy zakres robót od wymaganego w SIWZ – zamawiający wymaga, aby w wykazie robót wyodrębniony został zakres wykonanych robót spełniających wymagania pkt III.1.3) niniejszego ogłoszenia, które wykonawca wykonał w ramach wielozakresowego zadania.
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
 
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
1) W przypadku, gdy wykonawca wykazując spełnianie warunków udziału, polega na zasobach innych podmiotów dokument potwierdzający, że wykonawca realizując zamówienie będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. Ze zobowiązania lub innych dokumentów potwierdzających udostępnienie zasobów przez inne podmioty musi bezspornie i jednoznacznie wynikać w szczególności: - zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu, - sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu przez wykonawcę przy wykonywaniu zamówienia publicznego, - zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego, - czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane, których wskazane zdolności dotyczą. Oświadczenia (zobowiązanie) należy złożyć w formie oryginału. Dokumenty inne niż oświadczenia składane są w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. 2) Każdy wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej zamawiającego informacji z otwarcia ofert, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych jest zobowiązany przekazać zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2017 r., poz. 229,1089 i 1132) z wykonawcami, którzy złożyli oferty w niniejszym postępowaniu z wyjątkiem przypadku, gdy w postępowaniu złożono tylko jedną ofertę. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 5 do SIWZ. Wypełnione i podpisane oświadczenie należy złożyć w oryginale. W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia, powyższe oświadczenie składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. W przypadku, gdy wykonawca należy do tej samej grupy kapitałowej wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca przedstawia dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia. 3) Oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium – nie dotyczy wniesienia wadium w pieniądzu, c) Pełnomocnictwo, o ile umocowanie prawne do reprezentacji wykonawcy nie wynika z przepisów prawa lub dokumentów rejestrowych; Pełnomocnictwo należy załączyć do oferty w oryginale lub w formie odpisu notarialnie poświadczonego za zgodność z oryginałem.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Tak
Informacja na temat wadium
5 000,00 zł (słownie: pięć tysięcy złotych)

IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:

IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:

IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:

Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej

Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:

IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców  
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców  
Kryteria selekcji wykonawców:

IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:

Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:

Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:

Informacje dodatkowe:

Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:

Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:

Informacje dodatkowe:

W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:

Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:

IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem)
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:

Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:

Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:

Czas trwania:

Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria Znaczenie
Cena 60,00
Okres gwarancji jakości i rękojmi za wady 40,00

IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:

Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):

Informacje dodatkowe


IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:

Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:

Wstępny harmonogram postępowania:

Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:


Informacje dodatkowe:

IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:

Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:

Informacje dodatkowe:

IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
 
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
 
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
 
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
 
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:

Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Termi

Załączniki