ˆ

Zamówienia publiczne

Pobierz dane XML Zamówienie publiczne: Rozbudowa sieci wodociągowej rozdzielczej Pszczew - Borowy MłynDrukuj informację Zamówienie publiczne: Rozbudowa sieci wodociągowej rozdzielczej Pszczew - Borowy Młyn

Szczegóły informacji

Rozbudowa sieci wodociągowej rozdzielczej Pszczew - Borowy Młyn

Status: unieważniony

Tryb: nieograniczony

Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

Zamawiający: Gmina Pszczew

Finansowanie: 2021

Nr UZP: 777382-N-2020 z dnia 31.12.2020 r.

Termin składania ofert / wniosków: 2021-01-27 12:00:00

Termin otwarcia ofert / wniosków: 2021-01-27 12:15:00

Miejsce złożenia oferty: Gmina Pszczew, ul. Rynek 13, 66-330 Pszczew

Ogłoszono dnia: 2020-12-31 przez Krystian Grabowski

Treść:

Pszczew, dnia 08 marca 2021 roku
 
ZP.271.5.2020
Informacja o unieważnieniu postępowania
 
Dotyczy: zamówienia publicznego na roboty budowlane prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego ZP.271.5.2020 „Budowa sieci wodociągowej rozdzielczej Pszczew – Borowy Młyn
 
            Działając w myśl art. 92 ust. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2019r. poz. 1843, z późn. zm.), dalej uPzp,  Zamawiający – Gmina Pszczew informuje o unieważnieniu postępowania na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 7 uPzp, ponieważ przedmiotowe postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
 
Uzasadnieni faktyczne i prawne
 
Zamawiający przedstawił w SIWZ niniejszego postępowania warunki udziału w postępowaniu, z których dwa dotyczyły zdolności technicznej lub zawodowej, tj.
1/ zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli wykonawca wykaże, że dysponuje osobą, która będzie pełniła funkcję kierownika budowy, z uprawnieniami budowlanymi do kierowania robotami w specjalności sanitarnej bez ograniczeń lub opowiadające im uprawnienia równoważne, z doświadczeniem w pełnieniu funkcji kierownika budowy przy realizacji dwóch robót budowlanych, z których każda polegała na wykonaniu sieci wodociągowej min. 3000 mb.
 
W trakcie trwania postępowania Zamawiający w dniu 18 stycznia 2021 roku odpowiedział na pytania do treści SIWZ, udzielając stosownych odpowiedzi i wyjaśnień oraz modyfikując treść SIWZ.
Modyfikacja treści SIWZ dotyczyła zdolności technicznej lub zawodowej, w następującej treści:
 
„Mając na uwadze odpowiedź na pytanie 26 zmieniam treść SIWZ w następującym zakresie:
w punkcie 7.1.3. ppkt 2) zdolność techniczna i zawodowa jest:
zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli wykonawca wykaże, że  w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał w sposób należyty co najmniej dwie roboty budowlane, z których każda polegała na wykonaniu sieci wodociągowej min. 3000 mb.
powinno być:
zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli wykonawca wykaże, że  w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał w sposób należyty co najmniej dwie roboty budowlane, z których każda polegała na wykonaniu sieci wodociągowej min. 3000 mb lub co najmniej  jedną robotę polegającą na budowie sieci wodociągowej o dł. min. 3000 mb i jedną robotę polegającą na budowie sieci  kanalizacji sanitarnej tłocznej PE o dł. min. 3000 mb.
 
Tym samym Zamawiający w zmienionym SIWZ wyraził wolę dopuszczenia do udziału w postępowaniu wszystkich potencjalnych Wykonawców spełniających powyższy zmieniony warunek dotyczący robót budowlanych, rozszerzając możliwość udziału w postępowaniu dla wykonawców, którzy wykonali co najmniej  jedną robotę polegającą na budowie sieci wodociągowej o dł. min. 3000 mb i jedną robotę polegającą na budowie sieci  kanalizacji sanitarnej tłocznej PE o dł. min. 3000 mb.
W toku dokonywania czynności zmiany ogłoszenia o zamówieniu, Zamawiający przez pomyłkę w niewłaściwym miejscu zmienił warunki udziału w postępowaniu. Mianowicie zamiast dokonać zmiany warunków udziału dotyczących robót budowlanych, jak w zmienianym SIWZ, Zamawiający dokonał zmiany ogłoszenia wprowadzając nowe warunki dla wykazania dysponowania odpowiednią osobą, która będzie pełniła funkcję kierownika budowy, wprowadzając następującą zmianę w ogłoszeniu:
  1. zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli wykonawca wykaże, że dysponuje osobą, która będzie pełniła funkcję kierownika budowy, z uprawnieniami budowlanymi do kierowania robotami w specjalności sanitarnej bez ograniczeń lub opowiadające im uprawnienia równoważne, z doświadczeniem w pełnieniu funkcji kierownika budowy przy realizacji dwóch robót budowlanych, z których każda polegała na wykonaniu sieci wodociągowej min. 3000 mb lub co najmniej jedną robotę polegającą na budowie sieci wodociągowej o dł. min. 3000 mb i jedną robotę polegającą na budowie sieci kanalizacji sanitarnej tłocznej PE o dł. min. 3000 mb.
a zapis dotyczący robót budowlanych pozostał w treści:
  1. zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał w sposób należyty co najmniej dwie roboty budowlane, z których każda polegała na wykonaniu sieci wodociągowej min. 3000 mb
 
Tym samym, zgodnie ze zmianą treści ogłoszenia o zamówieniu i SIWZ, ogłoszenie o zamówieniu posiada inne warunki udziału w postępowaniu, aniżeli warunki określone w zmienionym SIWZ. Przedmiotowe niekorespondowanie treści ogłoszenia i treści SIWZ nie zostało usunięte do czasu składania i otwarcia ofert.. Zamawiający dostrzegł przedmiotową wadę po wystosowaniu wezwania w trybie art. 26 ust. 2 (procedura odwrócona).
 
Przesłanka unieważnienia postępowania na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 7 uPzp opiera się na trzech okolicznościach, których łączne wystąpienie skutkuje jej zastosowaniem, mianowicie:
- musi wystąpić naruszenie przepisów ustawy regulujących udzielenie zamówienia publicznego (wada postępowania), która w niniejszym postępowaniu polega na określeniu różnych warunków w ogłoszeniu o zamówieniu oraz SIWZ. Informacje zawarte w treści SIWZ, w szczególności wszelkie informacje dotyczące warunków udziału i wymaganych dokumentów, powinny być analogiczne do wymagań sformułowanych w treści ogłoszenia o zamówieniu publicznym. Wskazują na to przepisy art. 36 oraz art. 41 uPzp. Oba wskazane przepisy regulują, że obligatoryjnymi elementami ogłoszenia oraz SIWZ muszą być informacje na temat warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków. Rozbieżność między ogłoszeniem o zamówienie a SIWZ w zakresie opisu warunków udziału w niniejszym postępowaniu, może mieć realny wpływ na wynik postępowania. Ma na to wpływ zarówno niemożność określenia jakich ostatecznie warunków żądał Zamawiający, ale także przedmiotowa rozbieżność mogła prowadzić do tego, że część wykonawców mogła całkowicie zrezygnować z udziału w postępowaniu, ponieważ warunki zawarte w ogłoszeniu nie pozwalały na ich udział.
- wada ma skutkować niemożliwością zawarcia niepodlegającej unieważnieniu umowy o udzielenie zamówienia publicznego
Przesłanka unieważnienia postępowania, o której mowa w art. 93 ust. 1 pkt 7 uPzp odwołuje się do podstaw unieważnienia umowy zawartych w zamkniętym katalogu art. 146 ust. 1 uPzp, oraz do innych wad postępowania, z powodu których Prezes Urzędu Zamówień Publicznych jest uprawniony do wystąpienia do sądu z powództwem o unieważnienie umowy. Przepis ten przewiduje, że Prezes Urzędu może wystąpić do sądu o unieważnienie umowy w przypadku dokonania przez Zamawiającego czynności lub zaniechania czynności z naruszeniem przepisów ustawy, które miało lub mogło mieć wpływ na wynik postępowania. Katalog wad postępowania, które mogą skutkować unieważnieniem postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 7 uPzp jest zatem katalogiem otwartym. Wszelkie wady, które mogą mieć wpływ na wynik postępowania, o ile nie dadzą się usunąć, będą przesłanką unieważnienia postępowania (por. Dzierżanowski W., Jerzykowski J., Stachowiak M., Prawo zamówień Publicznych. Komentarz, wyd. VII).  Wada w niniejszym postępowaniu, dotycząca określenia różnych warunków udziału w postępowaniu w ogłoszeniu i SIWZ skutkuje niemożnością zawarcia umowy  zgodnej z głównymi zasadami uPzp wyrażonymi w art. 7 ust. 1 – zasadą uczciwej konkurencji i równego traktowania wykonawców. Zgodnie z poglądem KIO  wyrażonym w orzeczeniu z dnia 1 marca 2019r.) uwzględniając tzw. triadę zamówień publicznych, tj. zgodność treści ogłoszenia i SIWZ z treścią oferty i treścią umowy o zamówienie publiczne, za  niedopuszczalną należy uznać sytuację rozbieżności pomiędzy treścią ogłoszenia o zamówieniu publicznych, a treścią SIWZ, która mogłaby prowadzić do złożenia ofert zgodnych z jednym z tych dokumentów, a niezgodnym z drugim (Uchwała KIO z 1.03.2019 r., KIO/KD 14/19, LEX nr 2639967). "Wyrazem zasady uczciwej konkurencji i równego traktowania wykonawców wyrażonej w art. 7 ust. 1 p.z.p. jest zgodność postanowień SIWZ z postanowieniami ogłoszenia o zamówieniu. Dopuszczenie do rozbieżności pomiędzy tymi dokumentami ma wpływ na krąg podmiotów zainteresowanych postępowaniem, a także prowadzi do możliwości złożenia nieporównywalnych ofert przez wykonawców, który czerpią wiedzę o postępowaniu z tych dwóch różnych źródeł." (por. wyrok KIO z 16.05.2016 r., KIO 681/16, LEX nr 2054027).
- wada musi być niemożliwa do usunięcia
Wada w przedmiotowym postępowaniu ma charakter rzeczywisty i nieusuwalny. Na obecnym etapie postępowania (po terminie składania i otwarcia ofert) Zamawiający nie ma możliwości zmiany warunków udziału w postępowaniu, poprzez doprowadzenie do jednoznaczności warunków określonych w ogłoszeniu o zamówieniu i SIWZ, czym doprowadziłby do usunięcia wady. Tym samym nie będzie zgodne z przepisami uPzp udzielenie zamówienia wykonawcy, który wybrany został w ramach procedury dotkniętej wadą, polegającą na niezachowaniu w postępowaniu przestrzegania naczelnych zasad uPzp wyrażonych w art. 7 ust. 1 tejże ustawy.
 
W przedmiotowym postępowaniu różne określenie warunków udziału w postępowaniu w ogłoszeniu o zamówieniu i SIWZ prowadzi do sytuacji, w której potencjalny wykonawca mógł nie wiedzieć jakich ostatecznie warunków żądał Zamawiający lub ograniczyć udział w postępowaniu dla wykonawców, którzy nie spełnili warunków określonych w ogłoszeniu o zamówieniu.
Wskazane powyższej wady postępowania (rozbieżność pomiędzy warunkami udziału w postępowaniu w ogłoszeniu o zamówieniu i SIWZ) wobec naruszenia podstawowych zasad postępowania w sprawie udzielenia zamówienia uzasadniają unieważnienie postępowania na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 7 uPzp.
Wada ta ma charakter istotny i jest wadą nieusuwalną, stąd dla przywrócenia zgodności z prawem konieczne jest unieważnienie postępowania i ogłoszenia go ponownie z zachowaniem przepisów uPzp.
 
 
                                                                                   Wójt Gminy Pszczew
                                                                                   /-/ Józef Piotrowski
 
 
 
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
Pszczew, dnia 27 stycznia 2021 roku
 
Gmina Pszczew
Ul. Rynek 13
66-330 Pszczew
 
 
Znak sprawy: ZP.271.5.2020
Dot. przetargu nieograniczonego na roboty budowlane „Budowa sieci wodociągowej rozdzielczej Pszczew – Borowy Młyn
 
Informacja z otwarcia ofert
 
Działając na podstawie art. 86 ust. 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2019r. poz. 1843, z późn. zm.) przekazuje informacje z otwarcia ofert na ww. zadanie.
Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia kwotę: 3 071 278,00 zł brutto.
W wymaganym terminie tj. do dnia 27.01.2021r do godz. 12.00 wpłynęło 17 ofert.
 
Wykaz złożonych ofert.
 
 
Nr
oferty
Firma oraz adres wykonawcy , który złożył ofertę w terminie
Cena brutto
w zł
Okres gwarancji i rękojmi
 
Termin wykonania zamówienia i płatności faktur
1
WODROL Teodor Świątecki ul. Wilczycka14 55-093 Kiełczów
2 706 000,00
60 miesięcy
Zgodnie z SIWZ
2
Wielobranżowe Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych Sp. z o.o. ul. Poli Gojawiczyńskiej 3c/7 81-587 Gdynia
2 392 987,84
60 miesięcy
Zgodnie z SIWZ
3
EkoWodrol Sp. z o.o. ul. Słowiańska 13 75-486 Koszalin
3 270 570,00
60 miesięcy
Zgodnie z SIWZ
4
BUD-MAZ Tomasz Mazanek Tomiszowice 87 42-320 Niegowa
2 554 710,00
60 miesięcy
Zgodnie z SIWZ
5
Zakład Instalacyjno-Budowlany Mateusz Maćkowiak ul. Świętojańska 7 64-310 Lwówek
1 948 999,99
60 miesięcy
Zgodnie z SIWZ
6
Firma EKO-BUDOWA Grzegorz Oniszczuk Święty Wojciech 31 c 66-300 Międzyrzecz
1 763 000,00
60 miesięcy
Zgodnie z SIWZ
7
Zakład Robót Instalacyjno-Inżynieryjnych HYDROPEX Sp z o.o. Sp. k.ul. Sosnowa 6 77-400 Złotów
1 826 550,00
60 miesięcy
Zgodnie z SIWZ
8
Przedsiębiorstwo Wielobranżowe ROBINEX Robert Mączkowski ul. Drzymały 5 64-200 Wolsztyn
3 126 118,80
60 miesięcy
Zgodnie z SIWZ
9
Przedsiębiorstwo Instalacyjno-Budowlano-Usługowe „SZPAKOWSKI” ul. Jana Pawła II 33 66-100 Sulechów
2 152 500,00
60 miesięcy
Zgodnie z SIWZ
10
Jasta Plus Sp. z o.o. Sp. k. ul. Zamkowa 1 68-200 Żary
2 315 216,70
60 miesięcy
Zgodnie z SIWZ
11
M&K Zakład Sieci Sanitarnych Sp. z o.o. ul. Gen. J. Dąbrowskiego 66-400 Gorzów Wlkp.
2 949 143,78
60 miesięcy
Zgodnie z SIWZ
12
Zakład Instalacji Sanitarnej C.O. i GAZ Stefan Lorenc ul. Zachodnia 1 64-300 Nowy Tomyśl
3 057 701,28
60 miesięcy
Zgodnie z SIWZ
13
Hydro-Kan Dariusz Stroński ul. Sienkiewicza 2B 64-300 Nowy Tomyśl
2 436 534,06
60 miesięcy
Zgodnie z SIWZ
14
Przedsiębiorstwo Usługowo-Handlowe Sanitar Jan Kordacz ul. Żeglarska 22 66-400 Gorzów Wlkp
2 214 000,00
60 miesięcy
Zgodnie z SIWZ
15
Konsorcjum
„NIEWIADOMSKI” Sp. z o.o. ul. Pamiątkowa 32 66-300 Międzyrzecz Lider Konsorcjum,
Przedsiębiorstwo Produkcyjno-Handlowo-Usługowe Władysław Niewiadomski ul. Pamiątkowa 32 66-300 Międzyrzecz – Partner Konsorcjum
2 150 523,78
60 miesięcy
Zgodnie z SIWZ
16
SMART-INSTAL Sp. z o.o. ul. Przędzalnicza 16 66-400 Gorzów Wlkp
1 675 260,00
60 miesięcy
Zgodnie z SIWZ
17
Transport Drogowy Ślusarstwo Instalatorstwo Sanitarne i Ogrzewanie Dariusz Bromber ul. Dworcowa 40 b 62-045 Pniewy
3 874 500,00
60 miesięcy
Zgodnie z SIWZ
 
 
Wójt Gminy Pszczew
/-/ Józef Piotrowski
 
 
 
 
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Pszczew, dnia 22 stycznia 2021 roku
 
 
Oferenci w przetargu nieograniczonym na roboty budowlane „Rozbudowa sieci wodociągowej rozdzielczej Pszczew – Borowy Młyn”
 
 
ZP.271.5.2020 przetarg nieograniczony „Rozbudowa sieci wodociągowej rozdzielczej Pszczew – Borowy Młyn”
 
 
           
Na podstawia art. 38 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień (Dz. U. z 2019 r. poz. 1843 tekst jednolity z późn. zm), zwany dalej ustawą Pzp, poniżej przedstawiam treść zapytań wraz z odpowiedziami.
Zgodnie z art. 38 ust. 4 ustawy Pzp, odpowiedź na pytanie stanowi modyfikację SIWZ:
 
Pyt.
W opisie technicznym punkcie 2.5.1. Budowa rurociągu rozdzielczego zapisano „Rurociągi sieci rozdzielczej zostaną wyposażone w niezbędną armaturę żeliwną tj. trójniki, kolana, zasuwy z obudowami i skrzynkami ulicznymi” natomiast w załączonych przedmiarach ujęto trójniki, kolana, łuki oraz zwężki z PE. Firma zwraca się z prośbą o doprecyzowanie z jakiego materiału mają zostać zbudowane węzły rozrysowane w Projekcie Budowlanym na rys. nr 5.
Odpowiedź
Zasuwy z obudowani i skrzynkami ulicznymi mają być żeliwne, natomiast trójniki, kolana, łuki oraz zwężki mają być z PE, zgrzewane doczołowo lub elektrooporowo.
 
Pozostałe zapisy SIWZ nie ulegają zmianie.
 
Wójt Gminy Pszczew
/-/ Józef Piotrowski
 
 
 
 
 
 
 
 
Pszczew, dnia 20 stycznia 2021 roku
 
 
Oferenci w przetargu nieograniczonym na roboty budowlane „Rozbudowa sieci wodociągowej rozdzielczej Pszczew – Borowy Młyn”
 
 
ZP.271.5.2020 przetarg nieograniczony „Rozbudowa sieci wodociągowej rozdzielczej Pszczew – Borowy Młyn”
 
 
           
Na podstawia art. 38 ust. 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień (Dz. U. z 2019 r. poz. 1843 tekst jednolity z późn. zm), niniejszym informuję, iż zmieniam treść SIWZ w następującym zakresie:
 
W zał. nr 6 do SIWZ Wykaz osób skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, w części tabelarycznej błędnie ujęto uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi
jest: w specjalności drogowej
powinno być: w specjalności sanitarnej
 
Wobec powyższego Zamawiający w zał. nr 1 do niniejszych wyjaśnień przedstawia nowy, obowiązujący zał. nr 6 do SIWZ.
 
Pozostałe zapisy SIWZ nie ulegają zmianie.
 
Wójt Gminy Pszczew
/-/ Józef Piotrowski
 
 
 
Załącznik:
1/ Zał. nr 1 do wyjaśnień z dnia 20.01. Zał. nr 6 do SIWZ
 
 
 
 
 
Pszczew, dnia 18 stycznia 2021 roku
 
 
Oferenci w przetargu nieograniczonym na roboty budowlane „Rozbudowa sieci wodociągowej rozdzielczej Pszczew – Borowy Młyn”
 
 
ZP.271.5.2020 przetarg nieograniczony „Rozbudowa sieci wodociągowej rozdzielczej Pszczew – Borowy Młyn”
 
 
           
Na podstawia art. 38 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień (Dz. U. z 2019 r. poz. 1843 tekst jednolity z późn. zm), zwany dalej ustawą Pzp, poniżej przedstawiam treść zapytań wraz z odpowiedziami.
Zgodnie z art. 38 ust. 4 ustawy Pzp, odpowiedź na pytanie 26 stanowi modyfikację SIWZ.
 
 
  1. Czy w ramach niniejszej inwestycji przewiduje się wycinkę drzew i krzewów? Jeśli występuje taka konieczność to po czyjej stronie leży ich usunięcie  i w jakiej ilości?
Ad. 1 Nie przewiduje się
  1. Czy Wykonawca będzie ponosił opłaty z tytułu zajęcia pasa drogowego dróg gminnych? Jeśli tak to prosimy o podanie stawek.
Ad. 2 Wykonawca nie będzie ponosiła opłat  za zajęcie pasa drogowego w drogach gminnych.
  1. Po czyjej stronie jest przygotowanie projektu organizacji ruchu?
Ad. 3 Po stronie Wykonawcy.
  1. Jaką metodę umocnień wykopów Wykonawca ma skalkulować w swojej ofercie?
Ad. 4. Zamawiający nie narzuca metody. Metoda ma być skuteczna i zgodna z wszelkimi przepisami, w tym BHP.
  1. Czy w ramach przedmiotowej inwestycji przewiduje się wymianę gruntu? Jeśli tak to w jakiej ilości.
Ad. 5 Nie przewiduje się.
  1. Czy w ramach niniejszej inwestycji przewiduje się odwodnienie wykopów?
Jeśli tak to w jakiej ilości i technologii?
  Ad. 6 Może wystąpić konieczność odwadniania w okolicach rowów. Możliwe jest odwodnienie np.         przy pomocy pomp do wód zanieczyszczonych.
  1. Prosimy o potwierdzenie, że Zamawiający dysponuje wszelkimi wymaganymi prawem decyzjami administracyjnymi oraz uzgodnieniami potrzebnymi w celu wykonania zamówienia, które zachowują ważność na okres wykonania zadania, a skutki ewentualnych braków w tym zakresie nie obciążają Wykonawcy.
Ad. 7 Zamawiający uzyskał pozwolenie na budowę, stąd musiał posiadać stosowne zgody. Oczywiście po stronie Wykonawcy pozostają wszelkie opłaty w tytułu przejścia przez grunty nie należące do gminy w trakcie trwania prac budowlanych (na czas budowy).
  1. Prosimy o potwierdzenie, że Zamawiający udostępnił Wykonawcom całą dokumentacje projektową i techniczną  potrzebną do wykonania przedmiotu zamówienia oraz, że dokumentacja odzwierciedla  stan faktyczny w zakresie warunków realizacji zamówienia, zaś brak jakichkolwiek dokumentów istotnych dla oceny warunków realizacji inwestycji nie obciąża Wykonawcy
Ad. 8 Zamawiający udostępnił całą dokumentację, którą posiadał, za wyjątkiem dokumentacji geotechnicznej, którą załączono do niniejszych wyjaśnień.
  1. W jakich drogach będzie przebiegała trasa niniejszej inwestycji? Gminnej, wojewódzkiej czy powiatowej?
Ad. 9 Inwestycja będzie przebiegać w drogach gminnych i powiatowych.
  1. Prosimy o podanie maksymalnej odległości, na którą Wykonawca będzie obowiązany przewieźć materiały z rozbiórki.
Ad. 10 Zamawiający nie przewiduje materiałów z rozbiórki. W przypadku ewentualnego pojawienia się materiałów, miejscem docelowym będzie Zakład Usług Komunalnych przy ul. Kasztanowej 14 w Pszczewie.
  1. Prosimy o potwierdzenie, że Zamawiającemu przysługuje prawo dysponowania nieruchomością na cele budowlane w zakresie całego terenu, na którym będzie realizowana inwestycja a ewentualne braki w tym zakresie nie obciążają Wykonawcy?
Ad. 11 Tak, przysługuje.
  1. Prosimy o potwierdzenie, że w przypadku napotkania na niezinwentaryzowane lub błędnie zinwentaryzowane urządzenia podziemne, w stosunku do stanu wynikającego z dokumentacji projektowej załączonej do SIWZ i stanowiącej podstawę wyceny oferty, w przypadku konieczności dokonania ich przebudowy, Wykonawca otrzyma wynagrodzenie dodatkowe, a termin wykonania zamówienie ulegnie stosownemu wydłużeniu.
Ad. 12 Wykonawca otrzyma stosowne wynagrodzenie dodatkowe w oparciu o zasady zawarte w istotnych dla stron postanowieniach umowy.
  1. Prosimy o potwierdzenie, że cena ryczałtowa pozostaje stała w zakresie robót ujętych w dokumentacji załączonej do SIWZ, natomiast nie obejmuje robót tam nieprzewidzianych, a ponadto, iż obowiązek uwzględnienia w wynagrodzeniu wszelkich kosztów związanych z realizacją przedmiotu umowy dotyczy wyłącznie kosztów możliwych do oszacowania na podstawie dostarczonej przez Zamawiającego dokumentacji, nie obejmuje zaś kosztów niemożliwych do przewidzenia na etapie ofertowania, w szczególności wynikających z błędów/braków w dokumentacji, odmiennych od wskazanych w dokumentacji warunków gruntowo-geologicznych, archeologicznych, ujawnienia się niezinwentaryzowanych lub błędnie zinwentaryzowanych  urządzeń podziemnych itp., oraz że w przypadku konieczności wykonania robót wynikających z zaistnienia w/w okoliczności Wykonawca otrzyma wynagrodzenie dodatkowe. Zwracamy uwagę , iż chociaż zgodnie z art. 632 k.c. „Jeżeli strony umówiły się o wynagrodzenie ryczałtowe, przyjmujący zamówienie nie może żądać podwyższenia wynagrodzenia, chociażby w czasie zawarcia umowy nie można było przewidzieć rozmiaru lub kosztów prac.”, to jednak należy pamiętać, iż rozmiar i koszt prac, o których mowa w treści tego przepisu, dotyczy wyłącznie rozmiaru prac ujętych w dokumentacji przetargowej oraz kosztów możliwych do oszacowania  na podstawie dostarczonej przez Zamawiającego dokumentacji oraz odbytej wizji lokalnej, nie obejmuje zaś kosztów robót, których wykonanie okazało się konieczne  w celu realizacji przedmiotu zamówienia wskutek zaistnienia okoliczności niemożliwych wcześniej do przewidzenia. Rozszerzenie zakresu zamówienia o roboty nieprzewidziane  w dokumentacji projektowej lub koszty niemożliwe do wyceny na etapie ofertowania były by sprzeczne z art. 140 ust. 3 PZP w związku
    z art.58 § 1K.C, jako wykraczające poza określenie przedmiotu zamówienia w SIWZ. Prace nieprzewidziane w dokumentacji projektowej nie stanowią bowiem przedmiotu zamówienia objętego ceną oferty.
Ad. 13 Zamawiający będzie realizował zamówienie zgodnie z powyższymi przepisami prawa. 
 
  1. Prosimy o potwierdzenie, że załączony przedmiar do postępowania przetargowego ma jedynie charakter pomocniczy i nie jest podstawą do obliczenia ceny.
Ad. 14 Przedmiar robót ma charakter pomocniczy, natomiast należy wziąć pod uwagę przedstawiając ofertę zarówno zakres prac wynikający z projektu, STWiOR, jak i przedmiaru robót.
  1. Prosimy o potwierdzenie, że uzyskanie pozwolenia na użytkowanie nie leży po stronie Wykonawcy.
Ad. 15 Zamawiający nie wymaga uzyskania pozwolenia na użytkowanie przez Wykonawcę. Jednocześnie informuję, iż to Wykonawca winien dostarczyć wszelkie niezbędne dokumenty Zamawiającemu, na podstawie których Zamawiający będzie uzyskiwał pozwolenie na użytkowanie
  1. Czy rozpatrywany teren znajduje się w strefie ochrony konserwatorskiej? Jeżeli tak to po czyjej stronie leży poniesienie opłat z tytułu nadzoru?
Ad. 16 Nie leży w strefie ochrony konserwatorskiej.
  1. Czy Zamawiający dopuszcza wykonanie przedmiotu zamówienia metodą bezwykopową?
Ad. 17 Tak, dopuszcza.
  1. Zwracamy się z prośbą o udostępnienie na stronie postępowania przedmiarów robót w formie *ath *rds bądź *pdf dla przedmiotowej inwestycji.
Ad. 18 Plik przedmiaru robót w formacie ath stanowi zał. nr 1 do niniejszych wyjaśnień.
  1. Prosimy o podanie warunków odtworzenia istniejących nawierzchni po prowadzonych robotach.
Ad. 19 W przypadku terenu gminnych należy je przywrócić do stanu poprzedniego. Podobnie z terenami nie należącymi do Zamawiającego.
  1. Prosimy o zamieszczenie na stronie postępowania dokumentacji geotechnicznej o której mowa w pkt. 1.7 projektu budowlanego.
Ad. 20 Dokumentacja geotechniczna stanowi odpowiednio zał. nr 2a i 2b do niniejszych wyjaśnień.
  1. Prosimy o informację które odcinki (węzły) zostały zrealizowane w ramach etapu I. Załączony rysunek pomocniczy nie precyzuje które odcinki (węzły) wchodzą w etap I a które w etap II.
Ad. 21 W załącznikach odpowiednio 3a (rys. 2.1) i 3b (rys. 2.3 przed rowem melioracyjnym.) do niniejszych wyjaśnień zostały   wskazane tymczasowe zakończenia sieci, od których będą rozpoczynane prace budowlane określone w przedmiotowym przetargu.
  1. W związku z długim okresem realizacji ww. zamówienia, prosimy o potwierdzenie, że Zamawiający dopuszcza możliwość wniesienia w formie gwarancji ubezpieczeniowej, w dniu zawarcia umowy, co najmniej 30% kwoty zabezpieczenia oraz tworzenie pozostałej części zabezpieczenia należytego wykonania umowy poprzez potrącenia z należności za częściowo wykonane roboty budowlane przy jednoczesnym uwzględnieniem  obowiązku, wniesienia pełnej wysokości zabezpieczenia nie później niż do połowy okresu,
    na który została zawarta umowa.
Ad. 22 Zamawiający wymaga, aby gwarancje wnieść w dowolnej formie określonej wskazanej w SIWZ w całej wysokości.
  1. W związku z długim okresem realizacji ww. zamówienia, oraz ze znacznym zaangażowaniem zewnętrznych środków finansowych zwracamy się z prośbą o udzielenie odpowiedzi czy Zamawiający będzie udzielał zaliczek na poczet niniejszego zamówienia, zgodnie z art. 151.a ustawy.
Ad. 23 Zamawiajacy nie będzie udzielał zaliczek .Zamawiający dopuszcza płatności częściowe w trakcie realizacji robót do 90% wysokości kontraktu/umowy.
  1. Z uwagi na konieczność zaangażowania własnych środków finansowych Wykonawcy już na etapie przed rozpoczęciem realizacji oraz na jej wstępie ( koszty gwarancji ubezpieczeniowych, koszt zakupu materiałów
    i urządzeń, koszty realizacji usług przez podwykonawców i dalszych podwykonawców, które zobowiązani jesteśmy uregulować przed otrzymaniem środków od inwestora ), prosimy o  odpowiedź na pytanie czy Zamawiający wyraża zgodę na cesję wierzytelności, wynikających z realizacji przedmiotowego zadania na rzecz banku?
Ad. 24 Zamawiający nie wyraża zgody na cesję wierzytelności.
  1. Zważywszy na duży zakres prac do wyceny wynikające z obszernych przedmiarów robót poszczególnych branż prosimy o zamieszczenie na stronie internetowej Zamawiającego edytowalnej wersji (ath) przedmiaru robót,
    co znacznie ułatwiłoby i przyspieszyło pracę podczas przygotowywania wyceny w/w zadania.
Ad. 25 Jak w ad. 18.
  1. Czy Zamawiający, powołując się na Rozporządzenie Ministra Rozwoju z dnia 26.07.2016r., w sprawie rodzajów dokumentów jakie może żądać Zamawiający od Wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia §2 ust. 5: „ ... w celu zapewnienia odpowiedniego poziomu konkurencji w postępowaniu Zamawiający może dopuścić, aby wykaz: o którym mowa w pkt. 7.1.3.2) strona 5/20 SIWZ dotyczył robót budowlanych wykonanych w okresie dłuższym niż 5 lat przed upływem składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu” przedłuży okres, z którego wykonawca może przedłożyć wykaz proponowanych robót potwierdzających je referencji do 7-8 lat, umożliwiając nam / innym wykonawcom udział w niniejszym postępowaniu przetargowym?
Wydłużenie czasookresu z którego wykonawca może przedłożyć wykaz proponowanych robót i potwierdzających je referencji do 7-8 lat, przyczyniłoby się do poszerzenia kręgu potencjalnych wykwalifikowanych i pewnych Wykonawców, którzy w swoim dotychczasowym dorobku posiadają wymagane lub nawet większe doświadczenie w zakresie  łączonych robót różnych branż w jednym kontrakcie, a tym samym zapewnią realizację zamówienia w profesjonalny sposób w umownym terminie.
Lub
Czy Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli wykonawca wykaże, że  w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał w sposób należyty co najmniej dwie roboty budowlane, z których każda polegała na wykonaniu sieci wodociągowej/kanalizacji sanitarnej tłocznej (ciśnieniowej) z rur PE, PEHD min. 3000 mb.
Wykonanie kanalizacji sanitarnej tłocznej, charakteryzuje się podobnym stopniem skomplikowania, oraz charakterystyką wykorzystywanych materiałów i technologią wykonywanych robót. 
 
Ad. 26 Zamawiający nie dopuszcza wydłużenia okresu, z którego wykonawca może przedłożyć wykaz robót. Jednocześnie Zamawiający informuję, iż uzna warunek za spełniony, w sytuacji kiedy Wykonawca wykaże, że wykonał w ciągu ostatnich 5 lat 2 roboty polegającą na budowie sieci wodociągowej o dł. min. 3000 mb (jak w SIWZ i ogłoszeniu o zamówieniu) lub jedną robotę polegającą na budowie sieci wodociągowej o dł. min. 3000 mb i jedną robotę polegającą na budowie sieci  kanalizacji sanitarnej tłocznej PE o dł. min. 3000 mb. ( w tym zakresie Zamawiający modyfikuję treść SIWZ i ogłoszenie o zamówieniu)
  1. Chciałabym się dowiedzieć czy dopuszczalne jest wykonanie przedmiotowej inwestycji metodą bezwykopową.
Ad. 27 Tak
  1. Czy zamawiający uzna warunek udziału  w postępowaniu dot. zdolności technicznej i zawodowej za spełniony, jeśli oferent wykonał jedną robotę polegającą na budowie sieci wodociągowej o dł. 3000 mb i jedną polegającą na budowie sieci  kanalizacji sanitarnej tłocznej PE   dł. 3000 mb.
             Technologia wykonania sieci wodociągowej i sieci kanalizacji tłocznej jest taka sama.
  1. Jak w Ad. 26.
 
Mając na uwadze odpowiedź na pytanie 26 zmieniam treść SIWZ w następującym zakresie:
w punkcie 7.1.3. ppkt 2) zdolność techniczna i zawodowa jest:
zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli wykonawca wykaże, że  w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał w sposób należyty co najmniej dwie roboty budowlane, z których każda polegała na wykonaniu sieci wodociągowej min. 3000 mb.
powinno być:
zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli wykonawca wykaże, że  w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał w sposób należyty co najmniej dwie roboty budowlane, z których każda polegała na wykonaniu sieci wodociągowej min. 3000 mb lub co najmniej  jedną robotę polegającą na budowie sieci wodociągowej o dł. min. 3000 mb i jedną robotę polegającą na budowie sieci  kanalizacji sanitarnej tłocznej PE o dł. min. 3000 mb.
 
 
W związku wprowadzonymi zmianami, mając na uwadze zapisy art. 38 ust. 6 ustawy  Pzp, Zamawiający zmienia termin składania z dnia 21.01.2021r. godz. 12.00 na dzień 27.01.2021r. godz. 12.00 oraz otwarcia ofert z dnia 21.01.2021r. godz. 12.15 na dzień 27.01.2021r. godz. 12.15. Zmianie ulega również termin wpłaty wadium z dnia 21.01.2021r. do godz. 12.00 na dzień 27.01.2021r. do godz. 12.00 (przy czym liczy się data wpływu środków do Zamawiającego) oraz opis koperty z dnia 21.01.2021r. do godz. 12.15 na dzień 27.01.2021r. do godz. 12.15
Z uwagi na fakt, że powyższe zmiany treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia (ad. 26)  prowadzą do zmiany treści ogłoszenia o zamówieniu, Zamawiający, zgodnie z art. 38 ust. 4a ustawy Pzp zamieścił ogłoszenie o zmianie ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych.
Pozostałe zapisy treści SIWZ nie ulegają zmianie.
 
 
Wójt Gminy Pszczew
/-/ Józef Piotrowski
 
Załączniki:
1/ Przedmiar w ath
2/ Opinia geotechniczna, odpowiednio 2a cz. Tekstowa, 2b cz. Rysunkowa
3/ Rysunki pomocnicze dot. zakończenia etapu I, odpowiednio rys. 3a i 3b
 
 
 
 
Ogłoszenie nr 540404634-N-2021 z dnia 18.01.2021 r.
Pszczew:
OGŁOSZENIE O ZMIANIE OGŁOSZENIA
OGŁOSZENIE DOTYCZY:
Ogłoszenia o zamówieniu
INFORMACJE O ZMIENIANYM OGŁOSZENIU
Numer: 777382-N-2020
Data: 31/12/2020
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Gmina Pszczew, Krajowy numer identyfikacyjny 21096680000000, ul. Rynek  13, 66-330  Pszczew, woj. lubuskie, państwo Polska, tel. 957 492 310, e-mail ug@pszczew.pl, faks 957 492 312.
Adres strony internetowej (url): www.bip.pszczew.pl
SEKCJA II: ZMIANY W OGŁOSZENIU
II.1) Tekst, który należy zmienić:
Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: III
Punkt: III.1.3
W ogłoszeniu jest: 1) zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli wykonawca wykaże, że dysponuje osobą, która będzie pełniła funkcję kierownika budowy, z uprawnieniami budowlanymi do kierowania robotami w specjalności sanitarnej bez ograniczeń lub opowiadające im uprawnienia równoważne, z doświadczeniem w pełnieniu funkcji kierownika budowy przy realizacji dwóch robót budowlanych, z których każda polegała na wykonaniu sieci wodociągowej min. 3000 mb 2) zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał w sposób należyty co najmniej dwie roboty budowlane, z których każda polegała na wykonaniu sieci wodociągowej min. 3000 mb Uwagi: 1) Przez uprawnienia budowlane należy rozumieć uprawnienia budowlane, o których mowa w ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane (Dz. U. z 2019 r. poz. 1186 ze zm.) oraz w rozporządzeniu Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2019 r., poz. 831). 2) Przez uprawnienia równoważne należy rozumieć odpowiadające wskazanym uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawa lub odpowiadające im uprawnienia uznane na zasadach określonych w ustawie z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2016 r. poz. 65), których zakres uprawnia do pełnienia wskazanej funkcji przy realizacji przedmiotu zamówienia. 3) Przez kierownika budowy należy rozumieć kierownika budowy w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane (Dz. U. z 2018 r. poz. 1202 ze zm.). 4) W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia oraz gdy wykonawca polega na zdolnościach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych wymóg wykonania dwóch zamówień winien wykazać samodzielnie co najmniej jeden wykonawca. 5) W przypadku, gdy podmiot trzeci, którego potencjałem wspiera się wykonawca realizował zamówienie, w zakres którego wchodziły roboty budowlane określone wyżej wspólnie z innym podmiotem, nie ubiegającym się o udzielenie zamówienia, zamawiający wymaga, aby podmiot trzeci udostępniający potencjał wykonawcy faktycznie uczestniczył w realizacji ww. zakresu robót budowlanych. 6) W przypadku, gdy zamówienie, w zakres którego wchodzą roboty budowlane, o których mowa wyżej były realizowane przez wykonawcę wspólnie z innym podmiotem, nie ubiegającym się o udzielenie zamówienia, zamawiający wymaga, aby wykonawca składający ofertę w niniejszym postępowaniu faktycznie uczestniczył w realizacji ww. zakresu robót budowlanych. Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób: Tak Informacje dodatkowe: W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu wykonawca może w stosownych sytuacjach polegać na sytuacji finansowej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
W ogłoszeniu powinno być: 1) zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli wykonawca wykaże, że dysponuje osobą, która będzie pełniła funkcję kierownika budowy, z uprawnieniami budowlanymi do kierowania robotami w specjalności sanitarnej bez ograniczeń lub opowiadające im uprawnienia równoważne, z doświadczeniem w pełnieniu funkcji kierownika budowy przy realizacji dwóch robót budowlanych, z których każda polegała na wykonaniu sieci wodociągowej min. 3000 mb lub co najmniej jedną robotę polegającą na budowie sieci wodociągowej o dł. min. 3000 mb i jedną robotę polegającą na budowie sieci kanalizacji sanitarnej tłocznej PE o dł. min. 3000 mb. 2) zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał w sposób należyty co najmniej dwie roboty budowlane, z których każda polegała na wykonaniu sieci wodociągowej min. 3000 mb Uwagi: 1) Przez uprawnienia budowlane należy rozumieć uprawnienia budowlane, o których mowa w ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane (Dz. U. z 2019 r. poz. 1186 ze zm.) oraz w rozporządzeniu Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2019 r., poz. 831). 2) Przez uprawnienia równoważne należy rozumieć odpowiadające wskazanym uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawa lub odpowiadające im uprawnienia uznane na zasadach określonych w ustawie z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2016 r. poz. 65), których zakres uprawnia do pełnienia wskazanej funkcji przy realizacji przedmiotu zamówienia. 3) Przez kierownika budowy należy rozumieć kierownika budowy w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane (Dz. U. z 2018 r. poz. 1202 ze zm.). 4) W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia oraz gdy wykonawca polega na zdolnościach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych wymóg wykonania dwóch zamówień winien wykazać samodzielnie co najmniej jeden wykonawca. 5) W przypadku, gdy podmiot trzeci, którego potencjałem wspiera się wykonawca realizował zamówienie, w zakres którego wchodziły roboty budowlane określone wyżej wspólnie z innym podmiotem, nie ubiegającym się o udzielenie zamówienia, zamawiający wymaga, aby podmiot trzeci udostępniający potencjał wykonawcy faktycznie uczestniczył w realizacji ww. zakresu robót budowlanych. 6) W przypadku, gdy zamówienie, w zakres którego wchodzą roboty budowlane, o których mowa wyżej były realizowane przez wykonawcę wspólnie z innym podmiotem, nie ubiegającym się o udzielenie zamówienia, zamawiający wymaga, aby wykonawca składający ofertę w niniejszym postępowaniu faktycznie uczestniczył w realizacji ww. zakresu robót budowlanych. Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób: Tak Informacje dodatkowe: W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu wykonawca może w stosownych sytuacjach polegać na sytuacji finansowej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.

Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: IV
Punkt: IV.6.2
W ogłoszeniu jest: Data: 21.01.2021, godzin 12:00
W ogłoszeniu powinno być: Data: 27.01.2021, godzin 12:00
 
 
Wójt Gminy Pszczew
/-/ Józef Piotrowski
 
 
 
 
Ogłoszenie nr 777382-N-2020 z dnia 31.12.2020 r.
 
Gmina Pszczew: Rozbudowa sieci wodociągowej rozdzielczej Pszczew - Borowy Młyn
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: Zamieszczanie obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: Zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
Tak

Nazwa projektu lub programu
„Uporządkowanie gospodarki wodno-ściekowej na terenie gminy Pszczew”, Operacja typu „Gospodarka wodno-ściekowa” w ramach poddziałania „Wsparcie inwestycji związanych z tworzeniem, ulepszaniem lub rozbudową wszystkich rodzajów małej infrastruktury, w tym inwestycji w energię odnawialną i w oszczędzanie energii”, współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020.
O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych
Nie

Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający
Nie
Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania
Nie
Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających
Nie

Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:

Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej
Nie
W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej – mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:
Informacje dodatkowe:
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Pszczew, krajowy numer identyfikacyjny 21096680000000, ul. Rynek  13 , 66-330  Pszczew, woj. lubuskie, państwo Polska, tel. 957 492 310, e-mail ug@pszczew.pl, faks 957 492 312.
Adres strony internetowej (URL): www.bip.pszczew.pl
Adres profilu nabywcy:
Adres strony internetowej pod którym można uzyskać dostęp do narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):
Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):
I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)
Tak
www.bip.pszczew.pl

Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia
Tak
www.bip.pszczew.pl

Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem
Nie

Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:
Elektronicznie
Nie
adres
 
Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:

Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Tak
Inny sposób:
forma pisemna
Adres:
Gmina Pszczew, ul. Rynek 13, 66-330 Pszczew

Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
Nie
Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Rozbudowa sieci wodociągowej rozdzielczej Pszczew - Borowy Młyn
Numer referencyjny: ZP.271.5.2020
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny
Nie<

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Gmina Pszczew
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2020-12-31
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Krystian Grabowski
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2020-12-31 14:07:30
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Krystian Grabowski
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2020-12-31 14:17:15
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Krystian Grabowski
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2021-03-08 14:52:50
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
2023 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »