ˆ

Ogłoszenie - szczegóły

Pobierz dane XML Ogłoszenie numer: 1/2024Drukuj informację Ogłoszenie numer: 1/2024

Szczegóły informacji

Ogłoszenie: Podinspektor ds. wojskowych i obronnych

Miejsce pracy: Urząd Gminy w Pszczewie

Wymiar etatu: 1/1

Ilość etatów: 1

Wydział: -

Data udostępnienia: 2024-01-02

Ogłoszono dnia: 2024-01-02

Termin składania dokumentów: 2024-01-12 15:30:00

Nr ogłoszenia: 1/2024

Zlecający: Wójt Gminy Pszczew

I. Wymagania w stosunku do kandydatów:

a. Wymagania niezbędne:
  1. obywatelstwo polskie,
  2. pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
  3. niekaralność za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
  4. nieposzlakowana opinia,
  5. stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na określonym wyżej stanowisku,
  6. wykształcenie wyższe administracyjne,
  7. prawo jazdy kat. B,
  8. umiejętność posługiwania się urządzeniami biurowymi, w tym pakietu Microsoft Office.
b. Wymagania dodatkowe:
  1. wysoka kultura osobista,
  2. komunikatywność, umiejętność współpracy, odpowiedzialność, sumienność, samodzielność i zaangażowanie,
  3. mile widziane doświadczenie zawodowe w administracji,
  4. znajomość przepisów prawa związanego z problematyką na stanowisku, umiejętność ich interpretacji i wykorzystania w praktyce, w szczególności z zakresu ustaw i rozporządzeń: o zarządzaniu kryzysowym, o obronie Ojczyzny, o stanie wyjątkowym, o stanie wojennym, o stanie klęski żywiołowej, w sprawie kwalifikacji wojskowej, w sprawie szkolenia obronnego, o ochronie danych osobowych, o ochronie informacji niejawnych, o ochotniczych strażach pożarnych, przepisów w sprawie świadczeń osobistych na rzecz obrony w czasie pokoju oraz w razie ogłoszenia mobilizacji w czasie wojny, o funduszu sołeckim, o samorządzie gminnym, Kodeks postępowania administracyjnego.

II. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:

I. W zakresie spraw wojskowych i obronnych , w szczególności:
  1. przygotowywanie  ludności i mienia komunalnego na wypadek wojny,
  2. współdziałanie z organami administracji wojskowej oraz innymi jednostkami organizacyjnymi działającymi na obszarze Gminy w zakresie planowania i organizacji przedsięwzięć obronnych,
  3. administrowanie rezerwami osobowymi, w tym:
  1. przeprowadzanie rejestracji przedpoborowych,
  2. udział w przygotowaniu kwalifikacji wojskowej,
      4. opracowywanie i utrzymanie w stałej aktualizacji dokumentacji dotyczącej osiągania gotowości obronnej,
      5. opracowywanie i aktualizowanie  planu działania w dziedzinie obrony cywilnej Gminy oraz planu ewakuacji ludności,
      6. nadzorowanie planów działania obrony cywilnej w zakładach pracy,
      7. tworzenie, planowanie i organizowanie współdziałania formacji obrony cywilnej w zakresie prowadzenia akcji ratunkowych oraz nadzwyczajnych zagrożeń w czasie pokoju,
      8. przygotowywanie i zapewnienie działania systemu ostrzegania i alarmowania Gminy, w tym zapewnienie sprawnego funkcjonowania urządzeń łączności i alarmowych,
      9. przygotowywanie i zapewnienie działania elementów systemu wykrywania i likwidacji skażeń i zakażeń,
    10. opracowywanie rocznych i wieloletnich planów działania obrony cywilnej,
    11. planowanie, nadzorowanie i organizowanie szkoleń formacji obrony cywilnej i ludności w zakresie powszechnej samoobrony.
II. Prowadzenie kancelarii materiałów niejawnych, a w szczególności:
  1. bezpośredni nadzór nad obiegiem dokumentów niejawnych w Urzędzie,
  2. udostępnianie lub wydawanie dokumentów osobom do tego uprawnionym,
  3. egzekwowanie zwrotu dokumentów,
  4. kontrola przestrzegania właściwego oznaczania i rejestrowania dokumentów niejawnych w  Urzędzie,
  5. nadzór nad opracowywaniem i przechowywaniem materiałów o klauzuli „zastrzeżonych”,   przez upoważnionych pracowników  Urzędu,
  6. archiwizacja dokumentów niejawnych,
  7. współpraca z pełnomocnikiem ds. ochrony informacji niejawnych w zakresie szkolenia, kontroli i ochrony informacji niejawnych.
III. W zakresie  ochrony przeciwpożarowej:
  1. prowadzenie wykazu jednostek OSP na terenie Gminy,
  2. zapewnienie terenowym ochotniczym strażom pożarnym warunków do prawidłowego wykonywania ich zadań,
  3. prowadzenie spraw związanych z utrzymaniem ochotniczych straży pożarnych,  w tym:
  1. planowanie wydatków na utrzymanie jednostek OSP,
  2. gospodarka sprzętem OSP obejmująca: planowanie zaopatrzenia w niezbędny sprzęt, zaopatrzenie, koordynacja zaopatrzenia oraz przechowywanie sprzętu, jego konserwacja, użytkowanie i remont, ewidencja i sprawozdawczość,
      4. załatwianie spraw związanych z zapewnieniem członkom OSP:
  1. umundurowania,
  2. wypłaty należnego ekwiwalentu pieniężnego za udział w działaniu ratowniczym lub szkoleniu pożarniczym,
  3. obowiązkowych badań lekarskich,
  4. ubezpieczenia,
     5. sprawowanie nadzoru nad obiektami użytkowanymi przez OSP,
     6. prowadzenie spraw dotyczących zatrudnienia kierowców-konserwatorów  bojowych wozów strażackich w jednostkach OSP,
     7. rozliczanie paliwa samochodów pożarniczych i motopomp,
     8. współdziałanie z władzami Związku Ochotniczych Straży Pożarnych oraz z Komendą Powiatową Państwowej Straży Pożarnej w Międzyrzeczu w zakresie zapewnienia gotowości bojowej i wyszkolenia jednostek OSP,
     9.planowanie i koordynacja przedsięwzięć mających na celu zapewnienie sił i środków do zwalczania pożarów, klęsk żywiołowych, katastrof i innych miejscowych zagrożeń na obszarze Gminy.
 
IV.Prowadzenie archiwum zakładowego.
V. W zakresie obsługi funduszu sołeckiego:
  1. współpraca z sołtysami w  przygotowaniu wniosków przez sołectwa,
  2. przyjmowanie wniosków od sołectw, wstępne sprawdzanie ich poprawności i zgodności z prawem  oraz przekazanie do Zespołu Opiniującego Zadania celem dokonania ich końcowej oceny,
  3. opracowanie zbiorczego zestawienia zadań sołectw, przyjętych do realizacji w danym roku budżetowym,
  4. nadzór merytoryczny i kontrola nad realizacją wydatków w ramach środków funduszu sołeckiego a w szczególności:
  1. przygotowywanie dokumentacji związanej z realizacją zadań lub współpraca w tym zakresie z merytorycznym pracownikiem Urzędu
    (umowy, zapytania ofertowe, zgłoszenia, pozwolenia itp.);
  2. koordynacja realizacji zaplanowanych zadań z funduszu i nadzór nad prawidłową ich realizacją oraz współpraca z sołtysami w tym zakresie;
  3. opracowywanie informacji dla każdego sołectwa z realizacji i wykorzystania środków z funduszu w danym roku budżetowym.
VI. Sporządzanie sprawozdań wynikających z zakresu działania stanowiska.
VII. Wykonywanie zadań określonych w § 28 regulaminu organizacyjnego Urzędu Gminy Pszczew, określającego wspólne zadania pracowników urzędu, do których należy m.in.:
  1. przygotowywanie projektów uchwał, zarządzeń, materiałów, sprawozdań i analiz z zakresu stanowiska na sesje Rady, komisje Rady oraz dla potrzeb Wójta,
  2. realizacja zadań wynikających z uchwał Rady, zarządzeń i decyzji Wójta,
  3. realizacja poleceń Wójta w zakresie interpelacji i wniosków radnych,
  4. współpraca z komisjami Rady w zakresie zadań realizowanych przez komórki organizacyjne,
  5. usprawnianie organizacji, metod i form pracy komórek organizacyjnych oraz podejmowanie działań na rzecz usprawnienia pracy Urzędu,
  6. podejmowanie przedsięwzięć w zakresie właściwości stanowiska pracy, w celu zapewnienia właściwej i terminowej realizacji zadań określonych w budżecie Gminy,
  7. współpraca przy opracowywaniu  specyfikacji istotnych warunków zamówienia, w części dotyczącej opisu przedmiotu zamówienia, na zadania będące we właściwości stanowiska pracy,
  8. wypełnianie obowiązków wynikających z przepisów ustawy o ochronie danych osobowych,
  9. przestrzeganie procedur wynikających z ustawy prawo  zamówień publicznych,
  10. inspirowanie działań związanych z pozyskiwaniem środków pozabudżetowych w zakresie powierzonych spraw oraz współdziałanie z innymi komórkami organizacyjnymi Urzędu w opracowywaniu wniosków dotyczących środków z funduszy Unii Europejskiej i innych podobnych źródeł w zakresie swojego działania,
  11. przyjmowanie interesantów i załatwianie ich spraw,
  12. wytwarzanie  informacji z zakresu stanowiska do Biuletynu Informacji Publicznej i strony internetowej Gminy oraz gminnego Facebooka,
  13. sporządzanie sprawozdań statystycznych i innych wynikających z zakresu zadań stanowiska pracy.
 VIII. Wykonywanie innych zadań na polecenie lub z upoważnienia Wójta.

III. Warunki zatrudnienia na stanowisku:

  1. Umowa o pracę.
W przypadku osób podejmujących po raz pierwszy pracę na stanowisku urzędniczym, w tym na kierowniczym stanowisku urzędniczym, umowę o pracę zawiera się na czas określony, nie dłuższy niż 6 miesięcy.
W czasie trwania zawartej  umowy o pracę na czas określony organizuje się służbę przygotowawczą, zakończoną egzaminem. Przez osobę podejmującą po raz pierwszy pracę, rozumie się osobę, która nie była wcześniej zatrudniona w jednostkach,
o których mowa w art. 2 ustawy o pracownikach samorządowych, na czas nieokreślony albo na czas określony, dłuższy niż 6 miesięcy, i nie odbyła służby przygotowawczej zakończonej zdaniem egzaminu z wynikiem pozytywnym.
Po upływie okresu nieprzekraczającego 6 miesięcy oraz po uzyskaniu pozytywnego wyniku egzaminu służby przygotowawczej, umowa może zostać zawarta na czas nieokreślony. 
2. Pełny wymiar czasu pracy.
3. Praca jednozmianowa w podstawowym systemie czasu pracy.
4. Stanowisko pracy w siedzibie Urzędu Gminy Pszczew, bardzo dobrze wyposażone
w urządzenia techniczne.
5. Praca przy komputerze powyżej 4 godzin.
6. Bezpośredni kontakt z petentami.
7. Współpraca z innymi stanowiskami pracy.
8. Wyjazdy służbowe w miarę potrzeb.

V. Wymagane dokumenty:

1) list motywacyjny,
2) życiorys – curriculum vitae,
3) kwestionariusz osobowy osoby ubiegającej się o zatrudnienie,
4) kserokopie świadectw pracy, zaświadczenia o zatrudnieniu,
5) kserokopie dyplomów /świadectw potwierdzających wykształcenie,
6) kserokopie zaświadczeń /dyplomów o ukończonych kursach, szkoleniach,
7) oświadczenie kandydata o:
- niekaralności za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub  umyślne przestępstwo skarbowe,
- posiadanym obywatelstwie,
- posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz o korzystaniu z pełni praw publicznych,
- posiadaniu nieposzlakowanej opinii,
- stanie zdrowia pozwalającym na zatrudnienie na stanowisku urzędniczym,
- o nieprowadzeniu działalności gospodarczej bądź o profilu prowadzenia takiej działalności,
8) oświadczenie kandydata o wyrażeniu dobrowolnej zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji w ramach naboru na wolne stanowisko urzędnicze, w tym wolne kierownicze stanowisko urzędnicze,
9 )klauzula informacyjna.

VI. Termin, sposób i miejsce składania dokumentów aplikacyjnych:

a. Termin:
2024-01-12 15:30:00
b. Sposób:
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w terminie do 12 stycznia 2024 r.
do godz. 15.30,
w siedzibie Urzędu - Urząd Gminy Pszczew, ul. Rynek 13,
66-330 Pszczew, w sekretariacie (I piętro),
w zamkniętej i opisanej kopercie:
„Nabór – pod
inspektor ds. wojskowych i obronnychlub pocztą na adres Urzędu, z dopiskiem na kopercie: „Nabór - podinspektor ds. wojskowych i obronnych”.
 
            Oferty złożone po terminie (liczy się data wpływu do Urzędu) nie będą rozpatrywane. Nie ma możliwości uzupełnienia dokumentów po upływie terminu składania aplikacji.
Kandydaci zakwalifikowani do postępowania rekrutacyjnego zostaną powiadomieni indywidualnie o jego miejscu i terminie.
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej pod adresem: www.bip.pszczew.pl oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy Pszczew ul. Rynek 13.

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Gmina Pszczew
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2024-01-02
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
.
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2024-01-02 14:08:37
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Administrator Systemu
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2024-01-02 14:18:00
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Administrator Systemu
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2024-01-23 14:31:32
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
656 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony