ˆ

Rejestr zmian

Szczegóły informacji

USTALENIE PRAWA DO ZASIŁKU RODZINNEGO

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2012-04-20 03:57:25 przez Zasilenie Danymi

Informacja dodana do BIP w ramach etapu Zasilenie Danymi projektu Lubuski e-Urząd

STALENIE PRAWA DO ZASIŁKU RODZINNEGO
WYMAGANE DOKUMENTY
1.Wniosek o zasiłek rodzinny (załącznik: wniosek o ustalenie prawa do zasiłku rodzinnego do pobrania), można otrzymać w pokoju nr 8A, przy ul. Rynek 13 lub pobrać ze strony www.bip.pszczew.pl
2.Kserokopię dokumentu stwierdzającego tożsamość osoby ubiegającej się o zasiłek.
3.Skrócony odpis aktu urodzenia dziecka.
4.Zaświadczenie szkoły/dotyczy dzieci w szkołach ponadgimnazjalnych lub oświadczenie o uczęszczaniu do szkoły ponadgimnazjalnej
5.Zaświadczenie z urzędu skarbowego o wysokości dochodów uzyskanych przez członków rodziny w roku kalendarzowym poprzedzający okres zasiłkowy lub oświadczenie o wysokości dochodów uzyskanych przez członka rodziny w roku kalendarzowym poprzedzającym okres zasiłkowy
6.Oświadczenia członków rodziny o wysokości uzyskanego dochodu w roku kalendarzowym poprzedzającym okres zasiłkowy, jeżeli członkowie rodziny rozliczają się na podstawie przepisów o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne
7.Oświadczenia członków rodziny o wysokości uzyskanego w roku kalendarzowym poprzedzającym okres zasiłkowy innego dochodu niepodlegającego opodatkowaniu
8.Zaświadczenie właściwego organu gminy o wielkości gospodarstwa rolnego wyrażonej w hektarach przeliczeniowych ogólnej powierzchni w roku kalendarzowym poprzedzającym okres zasiłkowy lub nakaz płatniczy za ten rok.
9.Dokument określający datę utraty dochodu oraz miesięczną wysokość utraconego dochodu.
10.Kopię karty pobytu, w przypadku cudzoziemca przebywającego na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej na podstawie zezwolenia na osiedlenie się.
MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY
Urząd Gminy Pszczew, ul. Rynek 13, Pszczew,
Stanowisko ds. świadczeń rodzinnych i funduszu alimentacyjnego
Złożenie dokumentów:
Pokój nr 4, Tel.; 0-95 7492315
Odbiór dokumentów:
decyzja zostanie wysłana listem poleconym lub będzie do odbioru w sekretariacie – pokój nr 9
Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem 95 7492315 lub e-mail:
TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY
30 dni od dnia złożenia wniosku wraz z kompletem dokumentów, w sprawach skomplikowanych 60 dni
SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY
Decyzja administracyjna
OPŁATY
Nie podlega opłacie skarbowej
TRYB ODWOŁAWCZY
Do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Gorzowie Wlkp. – 14 dni od chwili doręczenia decyzji za pośrednictwem Wójta Gminy.
DODATKOWE INFORMACJE
Dodatkowych informacji udziela Ewa Maciejczak, pokój nr 4, Tel. 95 7492315, e-mail:
PODSTAWA PRAWNA
1.Ustawa z dnia 28 listopada 2003r. o świadczeniach rodzinnych (Dz.U. nr 228, poz. 2255, z późń.zm. tekst jednolity z dnia 24 lipca 2006. Dz. U. nr 139 poz. 992).
2.Rozporządzenie Ministra Polityki Społecznej z dnia 2 czerwca 2005r. w sprawie sposobu i trybu postępowania w sprawach o świadczenia rodzinne (Dz.U. nr 105, poz. 881).
3.Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 11 sierpnia 2009r. w sprawie wysokości dochodu rodziny albo dochodu osoby uczącej się stanowiących podstawę ubiegania się o zasiłek rodzinny oraz wysokości świadczeń rodzinnych ( Dz. U. z 2009r. Nr 129 poz. 1058)
4.Kodeks Postępowania Administracyjnego (tekst jedn. z 2000r. Dz.U. nr 98, poz. 1071 z późń.zm.).
 

Załączniki