ˆ

Rejestr zmian

Szczegóły informacji

USTALENIE PRAWA DO ŚWIADCZEŃ Z FUNDUSZU ALIMENTACYJNEGO

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2012-04-20 03:57:25 przez Zasilenie Danymi

Informacja dodana do BIP w ramach etapu Zasilenie Danymi projektu Lubuski e-Urząd

USTALENIE PRAWA DO ŚWIADCZEŃ Z FUNDUSZU ALIMENTACYJNEGO
WYMAGANE DOKUMENTY
Wniosek o ustalenie prawa do świadczeń z funduszu alimentacyjnego (załącznik: wniosek o ustalenie prawa do świadczeń z funduszu alimentacyjnego do pobrania), można otrzymać w pokoju nr 8A, przy ul. Rynek 13 lub pobrać ze strony www.bip.pszczew.pl
Do wniosku należy załączyć:
1.Kserokopia dokumentu stwierdzającego tożsamość osoby ubiegającej się.
2.Skrócony odpis aktu urodzenia dziecka.
3.Odpis prawomocnego orzeczenia sądu zasądzającego alimenty, odpis postanowienia sądu o zabezpieczeniu powództwa o alimenty, odpis protokołu zawierającego treść ugody sądowej lub ugody zawartej przed mediatorem
4.Zaświadczenie z urzędu skarbowego o wysokości dochodów uzyskanych przez członków rodziny w roku kalendarzowym poprzedzający okres zasiłkowy lub oświadczenie o wysokości dochodów uzyskanych przez członka rodziny w roku kalendarzowym poprzedzającym okres zasiłkowy
5.Zaświadczenie o uczęszczaniu do szkoły ponadgimnazjalnej lub szkoły wyższej lub oświadczenie o uczęszczaniu do szkoły
6.Zaświadczenie właściwego organu gminy o wielkości gospodarstwa rolnego wyrażonej w hektarach przeliczeniowych  lub nakaz podatkowy
7.Zaświadczenie komornika o bezskuteczności prowadzonego postępowania egzekucyjnego.
MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY
Urząd Gminy Pszczew, ul. Rynek 13, Pszczew,
Stanowisko ds. świadczeń rodzinnych i funduszu alimentacyjnego
Złożenie dokumentów:
Pokój nr 8A, Tel.; 0-95 7492315
Odbiór dokumentów:
decyzja zostanie wysłana listem poleconym lub będzie do odbioru w sekretariacie – pokój nr 9
Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem 95 7492315 lub e-mail: TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY
30 dni od dnia złożenia wniosku wraz z kompletem dokumentów, w sprawach skomplikowanych 60 dni SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY
Decyzja administracyjna
OPŁATY
Nie podlega opłacie skarbowej
TRYB ODWOŁAWCZY
Do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Gorzowie Wlkp. – 14 dni od chwili doręczenia decyzji za pośrednictwem Wójta Gminy.
DODATKOWE INFORMACJE
Dodatkowych informacji udziela Ewa Maciejczak, pokój nr 4, Tel. 95 7492315, e-mail:
PODSTAWA PRAWNA
1.Ustawa z dnia 7 września 2007r.. o pomocy osobom uprawnionym do alimentów (Dz. U. Nr 1 z 2009r., poz. 7 z późn. zm.)
2.Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 7 lipca 2010r. (Dz.U. nr 123, poz. 836) w sprawie sposobu i trybu postępowania, sposobu ustalania dochodu oraz wzorów wniosku, zaświadczeń o oświadczeń o ustalenie prawa do świadczeń z funduszu alimentacyjnego
3.Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 18 kwietnia 2008r. w sprawie wzoru kwestionariusza wywiadu alimentacyjnego oraz wzoru oświadczenia majątkowego dłużnika alimentacyjnego ( Dz. U. Nr 78, poz. 469).
4.Kodeks Postępowania Administracyjnego (tekst jedn. z 2000r. Dz.U. nr 98, poz. 1071 z póżń.zm.).
 

Załączniki