Rejestr zmian
Szczegóły informacji
USTALENIE PRAWA DO ŚWIADCZEŃ Z FUNDUSZU ALIMENTACYJNEGO
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2012-04-20 03:57:25 przez Zasilenie Danymi
Informacja dodana do BIP w ramach etapu Zasilenie Danymi projektu Lubuski e-Urząd
USTALENIE PRAWA DO ŚWIADCZEŃ Z FUNDUSZU ALIMENTACYJNEGO
1.Kserokopia dokumentu stwierdzającego tożsamość osoby ubiegającej się.
2.Skrócony odpis aktu urodzenia dziecka.
3.Odpis prawomocnego orzeczenia sądu zasądzającego alimenty, odpis postanowienia sądu o zabezpieczeniu powództwa o alimenty, odpis protokołu zawierającego treść ugody sądowej lub ugody zawartej przed mediatorem
4.Zaświadczenie z urzędu skarbowego o wysokości dochodów uzyskanych przez członków rodziny w roku kalendarzowym poprzedzający okres zasiłkowy lub oświadczenie o wysokości dochodów uzyskanych przez członka rodziny w roku kalendarzowym poprzedzającym okres zasiłkowy
5.Zaświadczenie o uczęszczaniu do szkoły ponadgimnazjalnej lub szkoły wyższej lub oświadczenie o uczęszczaniu do szkoły
6.Zaświadczenie właściwego organu gminy o wielkości gospodarstwa rolnego wyrażonej w hektarach przeliczeniowych lub nakaz podatkowy
7.Zaświadczenie komornika o bezskuteczności prowadzonego postępowania egzekucyjnego.
MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY
Urząd Gminy Pszczew, ul. Rynek 13, Pszczew,
Stanowisko ds. świadczeń rodzinnych i funduszu alimentacyjnego
Złożenie dokumentów:
Pokój nr 8A, Tel.; 0-95 7492315
Odbiór dokumentów:
decyzja zostanie wysłana listem poleconym lub będzie do odbioru w sekretariacie – pokój nr 9
Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem 95 7492315 lub e-mail: TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY
30 dni od dnia złożenia wniosku wraz z kompletem dokumentów, w sprawach skomplikowanych 60 dni SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY
Decyzja administracyjna
OPŁATY
Nie podlega opłacie skarbowej
TRYB ODWOŁAWCZY
Do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Gorzowie Wlkp. – 14 dni od chwili doręczenia decyzji za pośrednictwem Wójta Gminy.
DODATKOWE INFORMACJE
Dodatkowych informacji udziela Ewa Maciejczak, pokój nr 4, Tel. 95 7492315, e-mail:
PODSTAWA PRAWNA
1.Ustawa z dnia 7 września 2007r.. o pomocy osobom uprawnionym do alimentów (Dz. U. Nr 1 z 2009r., poz. 7 z późn. zm.)
2.Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 7 lipca 2010r. (Dz.U. nr 123, poz. 836) w sprawie sposobu i trybu postępowania, sposobu ustalania dochodu oraz wzorów wniosku, zaświadczeń o oświadczeń o ustalenie prawa do świadczeń z funduszu alimentacyjnego
3.Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 18 kwietnia 2008r. w sprawie wzoru kwestionariusza wywiadu alimentacyjnego oraz wzoru oświadczenia majątkowego dłużnika alimentacyjnego ( Dz. U. Nr 78, poz. 469).
4.Kodeks Postępowania Administracyjnego (tekst jedn. z 2000r. Dz.U. nr 98, poz. 1071 z póżń.zm.).
WYMAGANE DOKUMENTY
Wniosek o ustalenie prawa do świadczeń z funduszu alimentacyjnego (załącznik: wniosek o ustalenie prawa do świadczeń z funduszu alimentacyjnego do pobrania), można otrzymać w pokoju nr 8A, przy ul. Rynek 13 lub pobrać ze strony www.bip.pszczew.pl
Do wniosku należy załączyć:Wniosek o ustalenie prawa do świadczeń z funduszu alimentacyjnego (załącznik: wniosek o ustalenie prawa do świadczeń z funduszu alimentacyjnego do pobrania), można otrzymać w pokoju nr 8A, przy ul. Rynek 13 lub pobrać ze strony www.bip.pszczew.pl
1.Kserokopia dokumentu stwierdzającego tożsamość osoby ubiegającej się.
2.Skrócony odpis aktu urodzenia dziecka.
3.Odpis prawomocnego orzeczenia sądu zasądzającego alimenty, odpis postanowienia sądu o zabezpieczeniu powództwa o alimenty, odpis protokołu zawierającego treść ugody sądowej lub ugody zawartej przed mediatorem
4.Zaświadczenie z urzędu skarbowego o wysokości dochodów uzyskanych przez członków rodziny w roku kalendarzowym poprzedzający okres zasiłkowy lub oświadczenie o wysokości dochodów uzyskanych przez członka rodziny w roku kalendarzowym poprzedzającym okres zasiłkowy
5.Zaświadczenie o uczęszczaniu do szkoły ponadgimnazjalnej lub szkoły wyższej lub oświadczenie o uczęszczaniu do szkoły
6.Zaświadczenie właściwego organu gminy o wielkości gospodarstwa rolnego wyrażonej w hektarach przeliczeniowych lub nakaz podatkowy
7.Zaświadczenie komornika o bezskuteczności prowadzonego postępowania egzekucyjnego.
MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY
Urząd Gminy Pszczew, ul. Rynek 13, Pszczew,
Stanowisko ds. świadczeń rodzinnych i funduszu alimentacyjnego
Złożenie dokumentów:
Pokój nr 8A, Tel.; 0-95 7492315
Odbiór dokumentów:
decyzja zostanie wysłana listem poleconym lub będzie do odbioru w sekretariacie – pokój nr 9
Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem 95 7492315 lub e-mail: TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY
30 dni od dnia złożenia wniosku wraz z kompletem dokumentów, w sprawach skomplikowanych 60 dni SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY
Decyzja administracyjna
OPŁATY
Nie podlega opłacie skarbowej
TRYB ODWOŁAWCZY
Do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Gorzowie Wlkp. – 14 dni od chwili doręczenia decyzji za pośrednictwem Wójta Gminy.
DODATKOWE INFORMACJE
Dodatkowych informacji udziela Ewa Maciejczak, pokój nr 4, Tel. 95 7492315, e-mail:
PODSTAWA PRAWNA
1.Ustawa z dnia 7 września 2007r.. o pomocy osobom uprawnionym do alimentów (Dz. U. Nr 1 z 2009r., poz. 7 z późn. zm.)
2.Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 7 lipca 2010r. (Dz.U. nr 123, poz. 836) w sprawie sposobu i trybu postępowania, sposobu ustalania dochodu oraz wzorów wniosku, zaświadczeń o oświadczeń o ustalenie prawa do świadczeń z funduszu alimentacyjnego
3.Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 18 kwietnia 2008r. w sprawie wzoru kwestionariusza wywiadu alimentacyjnego oraz wzoru oświadczenia majątkowego dłużnika alimentacyjnego ( Dz. U. Nr 78, poz. 469).
4.Kodeks Postępowania Administracyjnego (tekst jedn. z 2000r. Dz.U. nr 98, poz. 1071 z póżń.zm.).