ˆ

Rejestr zmian

Szczegóły informacji

OPŁATA OD POSIADANIA PSÓW

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2012-04-20 03:44:11 przez Zasilenie Danymi

Informacja dodana do BIP w ramach etapu Zasilenie Danymi projektu Lubuski e-Urząd

OPŁATA OD POSIADANIA PSÓW
WYMAGANE DOKUMENTY
• Druk : Karta aktualizacji danych psa w ewidencji  ( druk do pobrania)
( zal1_uch187)
MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY
Urząd Gminy Pszczew, ul. Rynek 13, Pszczew
Złożenie dokumentów:
Urząd Gminy w Pszczewie, ul. Rynek 13 , 66-330 Pszczew
Referat Księgowości
− I piętro, pokój nr 14, Tel. (95) 749 2 3 14
− parter, sekretariat,
Istnieje możliwość przesłania dokumentów pocztą na wskazany wyżej
TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY
Jeśli posiadacz psa mimo ciążącego na nim obowiązku nie dokona wpłaty opłaty, organ podatkowy wydaje postanowienie o wszczęciu postępowania, a następnie wydaje decyzję o określeniu wysokości zobowiązania
TRYB ODWOŁAWCZY
Od decyzji służy prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego  ul. B. Chrobrego 31  , 66-400 Gorzów Wlkp . za pośrednictwem Wójta Gminy Pszczew w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji. Odwołanie składa się w sekretariacie Urzędu Gminy Pszczew ul. Rynek 13
DODATKOWE INFORMACJE
1.Opłata od posiadania psów płatna jest na rachunek budżetu gminy, bez wezwania do 30 czerwca roku podatkowego, w wysokości ustalonej przez Radę Gminy,  a w przypadku powstania obowiązku podatkowego w ciągu roku ,w terminie 14 dni od dnia powstania obowiązku podatkowego.
2.W przypadku powstania lub wygaśnięcia obowiązku podatkowego w ciągu roku podatkowego, opłatę ustala się proporcjonalnie do liczby miesięcy , w których istniał obowiązek podatkowy.
3.Obowiązek podatkowy powstaje od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym powstały okoliczności uzasadniające powstanie tego obowiązku i wygasa z końcem miesiąca ,w którym ustały okoliczności uzasadniające ten obowiązek.
4.Właściciele psów zobowiązani są  do zgłoszenia organowi podatkowemu faktu posiadania lub utraty posiadania psa, w terminie 14 dni od daty zaistnienia okoliczności powodujących powstanie lub wygaśnięcie obowiązku podatkowego.
5. Opłata jest płatna na rachunek   Urzędu Gminy Pszczew w  GBS w Międzyrzecz Wlkp.  nr konta bankowego  91  8367 0000 0023 1925 6000 0001
Nazwa odbiorcy: Urząd Gminy Pszczew
Tytułem: opłata za posiadanie psa za rok     ………
W kasie Urzędu Gminy w Pszczewie 
U inkasenta – sołtysów gminy Pszczew
W przypadku niezapłacenia w terminie, zostaną naliczone odsetki za zwłokę.
PODSTAWA PRAWNA
•Art. 21 § 3 i art.207  ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (tekst jednolity Dz. U.  z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.).
•Art. 18 a i art. 19  ustawy  z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (tekst jednolity Dz. U. z 2010 r., Nr 95, poz. 613).
• Uchwała nr XXXII/187/09 Rady Gminy Pszczew z dnia 03 grudnia  2009  roku  w sprawie ustalenia wysokości stawek i zasad poboru opłat od posiadania psów na terenie gminy Pszczew
 

Załączniki