Akty prawne
Szczegóły informacji
XXIV.171.2020
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Rodzaj: Uchwała
Status: Obowiązujący
Sesja: Sesja XXIV
Kadencja: 2018-2023
Data wejścia w życie: .
Data podjęcia/podpisania: 2020-08-20
Tytuł aktu:
w sprawie zasad i trybu przeprowadzania konsultacji z mieszkańcami
Na podstawie:
Na podstawie art.5a ust.2, art. 40 ust.1 oraz art. 41 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym ( tekst jednolity Dz. U. z 2020 r. poz.713) uchwala się, co następuje:
Treść:
§ 1. 1. Określa się zasady i tryb przeprowadzania konsultacji z mieszkańcami Gminy Pszczew, zwane dalej „konsultacjami”, z zastrzeżeniem ust.2.
2. Uchwała nie ma zastosowania w przypadkach, gdy przepisy ustaw określają inne zasady i tryb przeprowadzania konsultacji z mieszkańcami gminy.
§ 2. 1. Konsultacje z mieszkańcami Gminy Pszczew, zwanej dalej „Gminą”,
przeprowadza się na terenie całej Gminy lub jej części, w przypadkach przewidzianych przepisami prawa lub w innych sprawach ważnych dla Gminy.
2. Proces konsultacji inicjuje Wójt Gminy w formie zarządzenia na podstawie uchwały Rady Gminy Pszczew, wskazującej przedmiot konsultacji oraz uzasadnienie jej przeprowadzenia lub z własnej inicjatywy.
3. Zarządzenie, o którym mowa w ust.2, określa:
1) przedmiot konsultacji,
2) cel konsultacji,
3) terminy rozpoczęcia i zakończenia konsultacji,
4) formę przeprowadzenia konsultacji,
5) zasięg terytorialny konsultacji.
4. Wójt każdorazowo powołuje zespół do przygotowania i przeprowadzenia konsultacji zwany dalej „zespołem”.
§ 3. Zarządzenie o przeprowadzeniu konsultacji publikowane jest na stronie internetowej Gminy, w Biuletynie Informacji Publicznej oraz przez rozplakatowanie na terenie Gminy, w terminie co najmniej 7 dni przed datą rozpoczęcia konsultacji.
§ 4. Konsultacje przeprowadza się wykorzystując co najmniej jedną z następujących form:
1) bezpośrednie spotkania z mieszkańcami Gminy, z których sporządza się protokół,
2) zgłaszanie uwag i opinii na piśmie, przy wykorzystaniu przygotowanego formularza,
3) badanie ankietowe z wykorzystaniem przygotowanych ankiet i kwestionariuszy,
4) komunikacja elektroniczna poprzez stronę internetową Gminy.
§ 5. 1. Po zakończeniu konsultacji zespół sporządza informację o wynikach konsultacji i przedkłada ją Wójtowi Gminy
2. Wójt informuje mieszkańców Gminy o wynikach konsultacji na stronie internetowej Gminy
i w Biuletynie Informacji Publicznej.
§ 6. 1. Konsultacje uważa się za ważne bez względu na liczbę osób biorących udział w konsultacjach, chyba że ustawa stanowi inaczej.
2. Konsultacje mają wyłącznie opiniodawczy charakter a ich wynik nie jest wiążący dla organów Gminy.
§ 7. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.
§ 8. Traci moc uchwała Nr XX/135/04 Rady Gminy Pszczew z dnia 02 września 2004 r. w sprawie zasad i trybu przeprowadzania konsultacji z mieszkańcami.
§ 9. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Lubuskiego.
2. Uchwała nie ma zastosowania w przypadkach, gdy przepisy ustaw określają inne zasady i tryb przeprowadzania konsultacji z mieszkańcami gminy.
§ 2. 1. Konsultacje z mieszkańcami Gminy Pszczew, zwanej dalej „Gminą”,
przeprowadza się na terenie całej Gminy lub jej części, w przypadkach przewidzianych przepisami prawa lub w innych sprawach ważnych dla Gminy.
2. Proces konsultacji inicjuje Wójt Gminy w formie zarządzenia na podstawie uchwały Rady Gminy Pszczew, wskazującej przedmiot konsultacji oraz uzasadnienie jej przeprowadzenia lub z własnej inicjatywy.
3. Zarządzenie, o którym mowa w ust.2, określa:
1) przedmiot konsultacji,
2) cel konsultacji,
3) terminy rozpoczęcia i zakończenia konsultacji,
4) formę przeprowadzenia konsultacji,
5) zasięg terytorialny konsultacji.
4. Wójt każdorazowo powołuje zespół do przygotowania i przeprowadzenia konsultacji zwany dalej „zespołem”.
§ 3. Zarządzenie o przeprowadzeniu konsultacji publikowane jest na stronie internetowej Gminy, w Biuletynie Informacji Publicznej oraz przez rozplakatowanie na terenie Gminy, w terminie co najmniej 7 dni przed datą rozpoczęcia konsultacji.
§ 4. Konsultacje przeprowadza się wykorzystując co najmniej jedną z następujących form:
1) bezpośrednie spotkania z mieszkańcami Gminy, z których sporządza się protokół,
2) zgłaszanie uwag i opinii na piśmie, przy wykorzystaniu przygotowanego formularza,
3) badanie ankietowe z wykorzystaniem przygotowanych ankiet i kwestionariuszy,
4) komunikacja elektroniczna poprzez stronę internetową Gminy.
§ 5. 1. Po zakończeniu konsultacji zespół sporządza informację o wynikach konsultacji i przedkłada ją Wójtowi Gminy
2. Wójt informuje mieszkańców Gminy o wynikach konsultacji na stronie internetowej Gminy
i w Biuletynie Informacji Publicznej.
§ 6. 1. Konsultacje uważa się za ważne bez względu na liczbę osób biorących udział w konsultacjach, chyba że ustawa stanowi inaczej.
2. Konsultacje mają wyłącznie opiniodawczy charakter a ich wynik nie jest wiążący dla organów Gminy.
§ 7. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.
§ 8. Traci moc uchwała Nr XX/135/04 Rady Gminy Pszczew z dnia 02 września 2004 r. w sprawie zasad i trybu przeprowadzania konsultacji z mieszkańcami.
§ 9. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Lubuskiego.