ˆ

Rejestr zmian

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Protokół Nr XV.2011 z przebiegu sesji Rady Gminy Pszczew w dniu 15 grudnia 2011roku. 15 Lutego 2012

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2012-04-20 00:26:59 przez Zasilenie Danymi

Informacja dodana do BIP w ramach etapu Zasilenie Danymi projektu Lubuski e-Urząd

Protokół Nr XV.2011
z przebiegu sesji Rady Gminy Pszczew w dniu 15 grudnia 2011roku.
Odegrano hymn.
 
Radni obecni według listy obecności,stanowiącej załącznik  do protokołu.
Na ogólna liczbę 15 radnych obecnych było 13 radnych.
Nieobecny: radny Władysław Dzidziński. Radna Jadwiga Gajewska zgłosiła swoje spóźnienie.
Ponadto w sesji udział wzięli:
-        Zastępca Wójta Gminy  - Pan Krystian Grabowski,
-        Sekretarz Gminy- Pani Anna Szyngiel
-        Skarbnik Gminy - Pani Halina Jokiel,
-        Radca Prawny- Pan Michał Siemiatowski,
Dyrektorzy i Kierownicy jednostek organizacyjnych oraz sołtysi i osoby zaproszone według list obecności stanowiących załączniki  do niniejszego protokołu.
Ad.1 Otwarcie i stwierdzenie  prawomocności obrad.
Otwarcia sesji dokonał Przewodniczący Rady Gminy,Pan Konrad Kiona stwierdzając, że na 15 radnych w sesji uczestniczyło 13 radnych. Serdecznie powitał wszystkich przybyłych.
Ad. 2 Ustalenie porządku obrad
Przewodniczący rady gminy, pan Konrad Kiona odczytał porządek obrad, który przedstawiał się następująco;  
Proponowany porządek obrad:
1.Otwarcie sesji i stwierdzenie prawomocności obrad.
2.Ustalenie porządku obrad.
3.Przyjęcie protokołu z XIII i XIV sesji.
4.Interpelacje radnych i zapytania sołtysów.
5. Informacja Wójta z działalności międzysesyjnej.
6.Podjęcie uchwały w sprawie określenia wysokości stawek podatku od środków transportowych  - druk Nr 75.
7.Podjęcie uchwały w sprawie powołania Komisji Inwentaryzacyjnej ds. komunalizacji- druk   Nr 76.
8.Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia wzorów formularzy dotyczących podmiotu i przedmiotu opodatkowania niezbędnych do wymiaru i poboru podatku od nieruchomości, rolnego i leśnego druk Nr 77.
9.Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości gruntowej- druk  Nr 78.
10.Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia stawki dotacji przedmiotowej do 1m2 powierzchni
użytkowej lokalu socjalnego na rzecz Samorządowego Zakładu Budżetowego Usług Komunalnych w Pszczewie- druk Nr 79.
11.Podjęcie uchwały w sprawie stawki dotacji przedmiotowej dla samorządowego zakładu
budżetowego- druk Nr 80.
12.Podjęcie uchwały w sprawie zmian w uchwale budżetowej na 2011 rok- druk Nr 81.
13.Podjęcie uchwały w sprawie zmian w wieloletniej prognozie finansowej Gminy Pszczew na lata 2011-2020- druk Nr 82.
14.Odpowiedzi na wnioski i interpelacje.
15.Komunikaty.
16.Zakończenie.                                                      
Rada jednogłośnie ( za-13) bez uwag zatwierdziła  porządek obrad.
Ad 3. Przyjęcie protokołu z XIII sesji.
Przewodniczący rady gminy, Pan Konrad Kiona wnioskował do rady o przyjecie protokołu bez odczytywania.
W wyniku głosowania : za- 13; przeciw- 0; wstrzymujący 0, rada gminy bez odczytywania przyjęła protokół z przebiegu obrad XIII sesji.
Przyjęcie protokołu z XIV sesji.
Przewodniczący rady gminy, Pan Konrad Kiona wnioskował do rady o przyjecie protokołu bez odczytywania.
W wyniku głosowania : za- 13; przeciw- 0; wstrzymujący 0, rada gminy bez odczytywania przyjęła protokół z przebiegu obrad XIV sesji.
Ad 4. Interpelacje radnych i zapytania sołtysów.
Radny Leonard Kaczmarek pytał o sprawność hydrantów.
Sołtys Borowego Młyna, Pan Łucjan Knappe pytał o obiecane punkty świetlne.
Ad 5. Informacja Wójta z działalności międzysesyjnej.
Zastępca Wójta Gminy, Pan Krystian Grabowski złożył informację z działalności międzysesyjnej.
- Zarządzeń wydanych przez Wójta,
- reprezentowania gminy za zewnątrz,
Radny Romuald Tankielun prosił , żeby w informacjach o zaplanowanych i odbytych przetargach szczegółowo wskazywać lokalizację nieruchomości.
Informacja stanowi załącznik do protokołu.
Ad 6. Podjęcie uchwały w sprawie określenia wysokości stawek podatku od środków transportowych  - druk Nr 75.
Projekt uchwały   przedstawiła Skarbnik Gminy.
Komisje pozytywnie opiniowały projekt uchwały
Uwag do projektu nie zgłoszono podczas sesji ..
Przewodniczący rady, Konrad Kiona poddał pod głosowanie projekt uchwały.
W wyniku głosowania  za- 13; przeciw-0; wstrzymujące-0, Rada Gminy jednogłośnie podjęła Uchwałę Nr XV.74.2011 w sprawie określenia wysokości stawek podatku od środków transportowych. Uchwała stanowi załącznik do protokołu.
Ad 7. Podjęcie uchwały w sprawie powołania Komisji Inwentaryzacyjnej ds. komunalizacji- druk   Nr 76.
Projekt uchwały przedstawił Przewodniczący Pan Konrad Kiona. Odczytał kandydatów do składu komisji,których zgłoszono podczas odbytych posiedzeń Komisji.
Radny Czesław Brzeziński
Radny Krzysztof Młynarczyk
Radny Józef Piotrowski
Radny Seweryn Kowalski
Ww. wyrazili zgodę na pracę w komisji.
Z uwagi na to, że w uchwale rada musi wskazać przewodniczącego i zastępcę, Przewodniczący Rady, Pan Konrad Kiona zarządził 5 minutową przerwę celem ukonstytuowania się składu wśród zgłoszonych kandydatów.
Na obrady przybyła radna Jadwiga Gajewska i rada obradowała w 14 osobowym składzie.
Po przerwie, przewodniczący Pan Konrad Kiona odczytał skład Komisji, który przedstawiał się
następująco:
1. Radny Czesław Brzeziński- Przewodniczący Komisji
2. Radny Krzysztof Młynarczyk-Zastępca Przewodniczącego Komisji
3. Radny Józef Piotrowski- członek Komisji
4. Radny Seweryn Kowalski- członek Komisji
Przewodniczący rady gminy pytał o uwagi do projektu uchwały.
Przewodniczący rady, Konrad Kiona poddał pod głosowanie projekt uchwały.
W wyniku głosowania  za- 14; przeciw-0; wstrzymujące-0, Rada Gminy jednogłośnie  podjęła Uchwałę Nr XV.75.2011 w sprawie  powołania Komisji Inwentaryzacyjnej ds. komunalizacji Uchwała stanowi załącznik do protokołu.
Ad 8. Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia wzorów formularzy dotyczących podmiotu i przedmiotu opodatkowania niezbędnych do wymiaru i poboru podatku od nieruchomości, rolnego i leśnego druk Nr 77.
Projekt uchwały  przedstawił Wiceprzewodniczący Czesław Brzeziński .
Komisje pozytywnie opiniowały projekt uchwały .Uwag do projektu nie zgłoszono podczas  sesji.
Przewodniczący rady, Konrad Kiona poddał pod głosowanie projekt uchwały.
W wyniku głosowania za- 14; przeciw-0; wstrzymujące-0,  rada gminy jednogłośnie podjęła Uchwałę Nr XV.76.2011 w sprawie ustalenia wzorów formularzy dotyczących podmiotu i przedmiotu opodatkowania niezbędnych do wymiaru i poboru podatku od nieruchomości, rolnego i leśnego Uchwała stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
Ad 9. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości gruntowej- druk  Nr 78.
Projekt uchwały   przedstawił Wiceprzewodniczący, Pan Czesław Brzeziński.
Uwag do projektu nie zgłoszono.
Przewodniczący rady, Konrad Kiona poddał pod głosowanie projekt uchwały.
W wyniku głosowania  za- 14; przeciw-0; wstrzymujące-0, Rada Gminy jednogłośnie podjęła Uchwałę Nr XV.77.2011 w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości gruntowej. Uchwała stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
Ad.10 Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia stawki dotacji przedmiotowej do 1m2 powierzchni użytkowej lokalu socjalnego na rzecz Samorządowego Zakładu Budżetowego Usług Komunalnych w Pszczewie- druk Nr 79.
Projekt uchwały przedstawił Wiceprzewodniczący Czesław Brzeziński.
Uwag do projektu nie zgłoszono. Przewodniczący rady, Konrad Kiona poddał pod głosowanie projekt uchwały.
W wyniku głosowania  za- 14; przeciw-0; wstrzymujące-0, Rada Gminy jednogłośnie  podjęła Uchwałę Nr XV.78.2011 w sprawie ustalenia stawki dotacji przedmiotowej do 1m2 powierzchni użytkowej lokalu socjalnego na rzecz Samorządowego Zakładu Budżetowego Usług Komunalnych w Pszczewie. Uchwała stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
Ad.11. Podjęcie uchwały w sprawie stawki dotacji przedmiotowej dla samorządowego zakładu budżetowego- druk Nr 80.
Projekt uchwały przedstawiła Wiceprzewodnicząca Jadwiga Gajewska.
Uwag do projektu nie zgłoszono. Przewodniczący rady, Konrad Kiona poddał pod głosowanie projekt uchwały.
W wyniku głosowania  za- 14; przeciw-0; wstrzymujące-0, Rada Gminy jednogłośnie  podjęła Uchwałę Nr XV.79.2011 w sprawie stawki dotacji przedmiotowej dla samorządowego zakładu budżetowego . Uchwała stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
Ad 12. Podjęcie uchwały w sprawie zmian w uchwale budżetowej na 2011 rok- druk Nr 81.
Projekt uchwały przedstawiła Skarbnik Gminy, Pani Halina Jokiel.
Komisje pozytywnie opiniowały projekt uchwały.
Uwag do projektu nie zgłoszono. Przewodniczący rady, Konrad Kiona poddał pod głosowanie projekt uchwały.
W wyniku głosowania  za- 14; przeciw-0; wstrzymujące-0, Rada Gminy jednogłośnie  podjęła Uchwałę Nr XV.80.2011 w sprawie  zmian w uchwale budżetowej na 2011 rok. Uchwała stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
 
Ad 13. Podjęcie uchwały w sprawie zmian w wieloletniej prognozie finansowej Gminy Pszczew na lata 2011-2020- druk Nr 82. Uchwała stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
Projekt uchwały przedstawiła Skarbnik Gminy, Pani Halina Jokiel.
Komisje pozytywnie opiniowały projekt uchwały.
Uwag do projektu nie zgłoszono. Przewodniczący rady, Konrad Kiona poddał pod głosowanie projekt uchwały.
W wyniku głosowania  za- 14; przeciw-0; wstrzymujące-0, Rada Gminy jednogłośnie  podjęła Uchwałę Nr XV.81.2011 w sprawie zmian w wieloletniej prognozie finansowej Gminy Pszczew na lata 2011-2020.
Ad 14.Odpowiedzi na wnioski i interpelacje.
Obecny na sesji Zastępca Dyrektora ZUK , Pan Jakub Walkowski poinformował, że radny Leonrad Kaczmarek otrzyma pisemna odpowiedź na zadane wcześniej pytanie o sprawność hydrantów.
Zastępca Wójta, Pan Krystian Grabowski udzielił odpowiedzi sołtysowi z Borowego Młyna iż w projekcie budżetu na 2012 są zaplanowane środki na punkty świetlne.
Ad 15 Komunikaty.
Radny Romuald Tankielun wyjaśnił, że interpelacja zgłoszona podczas sesji a dotycząca jakości wody i informacja o stopniu zachorowalności  nie była żadnym stwierdzeniem lecz przekazaniem z kolei informacji od innego radnego.  Radny stwierdził, że Jego głos w tej sprawie nie był chęcią wywołania  „burzy” lecz wynikał z troski o zdrowi mieszkańców.
Ad 16.  Zakończenie obrad.
Wobec wyczerpania tematów dzisiejszej sesji Przewodniczący rady gminy podziękował wszystkim za udział i  zamknął obrady XV sesji.
Na tym protokół zakończono.
Protokołowała:
M.Wojtucka
 
« powrót do poprzedniej strony