ˆ

Rejestr zmian

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Protokół z XII sesji Rady Gminy Pszczew z dnia 08 września 2011r. 14 Listopada 2011

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2012-04-20 00:26:59 przez Zasilenie Danymi

Informacja dodana do BIP w ramach etapu Zasilenie Danymi projektu Lubuski e-Urząd

Protokół Nr 0002.XII.2011
z przebiegu sesji Rady Gminy Pszczew w dniu 08 września 2011r.
Sesja odbyła się w Gminnym Ośrodku Kultury w Pszczewie o godz. 17.00
Odegrano hymn.
Radni obecni według listy obecności,stanowiącej załącznik do protokołu.
Na ogólna liczbę 15 radnych obecnych było 14 radnych.
Nieobecny:
Radny Władysław Dzidziński.
Ponadto w sesji udział wzięli:
    Wójt Gminy - Pan Waldemar Górczyński,
Skarbnik Gminy - Pani Halina Jokiel,
    Radca Prawny- Pan Michał Siemiatowski,
    Dyrektor ZS- Pani Halina Banaszkiewicz,
    Dyrektor przedszkola, Pani Jolanta Minge.

Dyrektorzy i Kierownicy jednostek organizacyjnych oraz sołtysi i osoby zaproszone według list obecności stanowiących załączniki do niniejszego protokołu.
Ad.1 Otwarcie i stwierdzenie prawomocności obrad.
Otwarcia sesji dokonał Przewodniczący Rady Gminy,Pan Konrad Kiona stwierdzając, że na 15 radnych w sesji uczestniczyło 14 radnych. Serdecznie powitał wszystkich przybyłych.
Ad. 2 Ustalenie porządku obrad
Przewodniczący rady gminy, pan Konrad Kiona odczytał porządek obrad, który przedstawiał się następująco;
Proponowany porządek obrad:
    1. Otwarcie sesji i stwierdzenie prawomocności obrad.
    2. Ustalenie porządku obrad.
    3. Przyjęcie protokołu z XI sesji.
    4. Interpelacje radnych i zapytania sołtysów.
    5. Informacja Wójta z działalności międzysesyjnej.
    6. Informacja o przebiegu wykonania budżetu Gminy Pszczew, o kształtowaniu się wieloletniej
    prognozy finansowej oraz o przebiegu wykonania planu finansowego samorządowej instytucji
    kultury za I półrocze 2011 roku.
    7.Podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego
    dla gazociągu wraz z infrastruktura towarzyszącą pn.: „Gazociąg wysokiego ciśnienia DN 300
    MOP 8.4 MPa relacji Terminal Ekspedycyjny Wierzbno- KGZ Paproć” - druk Nr 64.
    8. Podjęcie uchwały w sprawie zmian w uchwale budżetowej na 2011 rok- druk Nr 65.
    9. Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Międzyrzeckiemu- druk Nr 66.
    10.Odpowiedzi na wnioski i interpelacje.
    11. Komunikaty.
    12. Zakończenie.
Przewodniczący obrad, Pan Konrad Kiona pytał o uwagi do porządku obrad.
Ww. wnioskował ,żeby po punkcie 9 porządku obrad znalazła się informacja o funkcjonowaniu dowozu dzieci do przedszkola.
Propozycja przewodniczącego została zaakceptowana przez radę jednogłośnie( za-14).
W związku z powyższym ulega zmianie numeracja pkt 10 na 11; pkt 11na 12, pkt 12 na 13.
Rada jednogłośnie ( za-14) zatwierdziła zmieniony porządek obrad.
Ad 3. Przyjęcie protokołu z XI sesji.
Przewodniczący rady gminy, Pan Konrad Kiona wnioskował do rady o przyjecie protokołu bez odczytywania.
W wyniku głosowania : za- 14; przeciw- 0; wstrzymujący 0, rada gminy bez odczytywania przyjęła protokół z przebiegu obrad XI sesji.
Ad 4. Interpelacje radnych i zapytania sołtysów.
Radny Romuald Tankielun prosił o informacje w sprawie działki przy ul. Międzychodzkiej w Pszczewie.
Ponadto radny pytał o odpowiedzi na swoje wcześniej złożone interpelacje.
Ad 5. Informacja Wójta z działalności międzysesyjnej.
Wójt Gminy złożył informację z działalności międzysesyjnej za okres od 20 maja do 07 września br. Informacja dotyczyła:
- Zarządzeń wydanych przez Wójta,
- reprezentowania gminy za zewnątrz,
- uczestnictwa Wójta w spotkaniach stowarzyszeń, do których gmina należy.
Do przedstawionej informacji uwag nie wniesiono. Informacja stanowi załącznik do protokołu.
Ad 6. Informacja o przebiegu wykonania budżetu Gminy Pszczew, o kształtowaniu się wieloletniej prognozy finansowej oraz o przebiegu wykonania planu finansowego samorządowej instytucji kultury za I półrocze 2011 roku.
Wójt poinformował, że w I półroczu br dochody budżetowe zrealizowano w wysokości 7.576.118,27 zł,- co stanowi 48,0% założonego planu. Dochody bieżące wynosiły 6.682.057,37 zł,- tj. 51,5% założonego planu oraz dochody majątkowe w kwocie 894.060,90 zł,- tj. 31,9% założonego planu. Natomiast wydatki przedstawiały się następująco: ogółem 35% założonego planu; wydatki bieżące- 44,0 % i wydatki majątkowe na poziomie 20,8%. Wójt dodał, że niski wskaźnik wykonania wydatków majątkowych spowodowany jest przeniesieniem realizacji większości wydatków inwestycyjnych na II półrocze br.
Następnie ww. przedstawił informację o przebiegu wykonania planu finansowego samorządowej instytucji kultury za I półrocze 2011r.
Radny Andrzej Piątek pytał o wyjaśnienie kwoty z działu 700, rozdział 70005 paragraf 0920 pozostałe odsetki.
Wójt odpowiedział, że są to odsetki za zwłokę w niespłacaniu terminowych rat tytułem zakupu lokalu mieszkalnego.
Następnie radny pytał kogo dotyczą odsetki od nieterminowych wpłat z tytułu podatków i opłat.
Wójt odpowiedział, że są to odsetki od osób prawnych.
Radny Andrzej Piątek pytał jeszcze o wpływy i wydatki związane z gromadzeniem środków z opłat i kar za korzystanie ze środowiska.
Wójt wyjaśnił, że są to kary za nielegalną wycinkę drzew. Dodał, że miała miejsce wycinka bez zezwolenia i to drzew należących do gminy.
Analizując wydatki radny Andrzej Piątek pytał o kwotę 50 zł,- na zakup usług zdrowotnych.
Wójt wyjaśnił, że wydatek ten dotyczy badań pracowniczych.
Kolejne pytanie radnego Piątka dotyczyło wydatków związanych ze spisem powszechnym.
Wójt poinformował, że środki wypłacono osobom bezpośrednio zaangażowanym w przeprowadzenie spisu ( 7 osób).
Więcej pytań do informacji nie zgłoszono. Rada przyjęła informację z wykonania budżetu za I półrocze br. do akceptującej wiadomości.
Ad 7. Podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla gazociągu wraz z infrastruktura towarzyszącą pn.: „Gazociąg wysokiego ciśnienia DN 300 MOP 8.4 MPa relacji Terminal Ekspedycyjny Wierzbno- KGZ Paproć” - druk Nr 64.
Projekt uchwały przedstawiła wiceprzewodnicząca Pani Jadwiga Gajewska.
Komisje pozytywnie opiniowały projekt uchwały.
Radny Leonard Kaczmarek pytał Wójta o ugodę wynikającą z załącznika Nr 2 do projektu uchwały.
Wójt poinformował, że nie udostępniono zawartej ugody.
Uwag do projektu nie zgłoszono.
Przewodniczący rady, Konrad Kiona poddał pod głosowanie projekt uchwały.
W wyniku głosowania za- 14; przeciw-0; wstrzymujące-0, Rada Gminy jednogłośnie podjęła Uchwałę Nr XII.65.2011 w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla gazociągu wraz z infrastruktura towarzyszącą pn.: „Gazociąg wysokiego ciśnienia DN 300 MOP 8.4 MPa relacji Terminal Ekspedycyjny Wierzbno- KGZ Paproć”Uchwała stanowi załącznik do protokołu.
Ad 8. Podjęcie uchwały w sprawie zmian w uchwale budżetowej na 2011 rok- druk Nr 65.
Projekt uchwały przedstawiła Skarbnik Gminy, Pani Halina Jokiel.
Komisje pozytywnie opiniowały projekt uchwały.
Wójt wniósł autopoprawkę do § 3 projektu uchwały w miejsce planowane wydatki bieżące wpisać kwotę 11.749.994 zł,- oraz w pozycji dochody majątkowe wpisać kwotę 8.247.999 zł,-
Analogicznie zmiany nastąpią w poszczególnych załącznikach.
Autopoprawka zgłoszona przez Wójta została zaakceptowana jednogłośnie za-14.
Przewodniczący rady, Konrad Kiona poddał pod głosowanie projekt uchwały po przyjętych zmianach.
    W wyniku głosowania za- 14; przeciw-0; wstrzymujące-0, rada gminy jednogłośnie podjęła Uchwałę Nr XII.66.2011 w sprawie zmian w uchwale budżetowej na 2011 rok. Uchwała stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
Ad 9. Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Międzyrzeckiemu- druk Nr 66.
Projekt uchwały przedstawił wiceprzewodniczący Pan Czesław Brzeziński.
Proponowana zmiana uchwały wynika z mylnego wpisania w treści uchwały Nr XI. 61.2011 w § 3 słowa”(...) określone w porozumieniu zawartym (...)” winno mieć brzmienie „(...) określone w umowie zawartej (...)” , pozostała tres uchwały pozostaje bez zmian.
Komisje pozytywnie opiniowały projekt uchwały.
Uwag do projektu nie zgłoszono.
Przewodniczący rady, Konrad Kiona poddał pod głosowanie projekt uchwały.
W wyniku głosowania za- 14; przeciw-0; wstrzymujące-0, Rada Gminy jednogłośnie podjęła Uchwałę Nr XII.67.2011 zmieniającą uchwałę w sprawie udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Międzyrzeckiemu. Uchwała stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
Ad.10
Radny Ryszard Wołyński poinformował, że rodzice dzieci uczęszczających do przedszkola alarmują dlaczego obowiązuje taka wysoka stawka za pobyt dziecka. Ponadto wynikł problem dzieci oczekujących na dojazd. Radny pytał także o możliwość wykupu 1 dania.
Radny Seweryn Kowalski pytał o opłatę dla dzieci z Szarcza, które wyjeżdżają o godz. 7.25
z przystanku.
Przewodniczący Konrad Kiona pytał z kolei o opłaty za pobyt w przedszkolu dokonywane przez dzieci z Policka, które są w przedszkolu o godz. 7.20 a powrót odbywa się po godz. 13.00.
Ww. pytał dlaczego 6 latki w szkole są traktowane inaczej.
Dyrektor przedszkola, Pani Jolanta Minge odpowiedziała, że w przypadku dzieci dojeżdżających
z Szarcza i Stołunia nie są pobierane opłaty.
Odnośnie różnicy pomiędzy sześciolatkami w szkole, Dyrektor wskazała iż problem rozwiązuje funkcjonująca w szkole świetlica, która jest subwencjonowana.
Generalnie radni obwiniali się się za uchwalone stawki.
Przewodniczący rady Konrad Kiona apelował do radnych, aby się nie obwiniali gdyż rada nie wszystko wiedziała w momencie uchwalania stawek.
Radny Romuald Tankielun stwierdził iż wytworzyła się brzydka atmosfera a radzie nie przedstawiono wszystkich argumentów.
Radny Mirosław Leśny pytał z czego wynika stawka i kto ja zaproponował.
Dyrektor poinformowała, że uzasadnienie do uchwały jest odpowiedzią na zadane pytanie przez radnego.
Pan Franciszek Waliński, sołtys sołectwa Silna stwierdził, że tak ważne informacje winny być przekazywane rodzicom w momencie zapisywania dziecka do przedszkola.

Radny Krzysztof Młynarczyk oraz radny Romuald Tankielun pytali radce prawnego o możliwość wprowadzenia zmian w uchwale.
Radca Prawny, Pan Michał Siemiatowski poinformował, że rada w każdej chwili może zmienić uchwałę ale należy zważyć, że zmniejszenie stawki zwiększy wydatki z budżetu.
Radny Romuald Tankielun sugerował radzie aby powrócić do tej uchwały.
Wobec powyższych uwag, przewodniczący rady, Pan Konrad Kiona skierował zapytanie do rady czy wyrazi zgodę na ponowną analizę podjętej uchwały przez Komisję Promocji , Kultury, Oświaty i Spraw Socjalnych z udziałem Dyrektorami przedszkola i zespołu szkół.
Rada jednogłośnie (za-14) zgodziła się na ponowną analizę uchwały.
W tym miejscu, przewodniczący Konrad Kiona podziękował dyrektorom przedszkola i zespołu szkół za udział w obradach sesji.
Ad 11.Odpowiedzi na wnioski i interpelacje.
Wójt udzielił odpowiedzi na zapytanie radnego R. Tankieluna iż właściciele wspomnianej działki noszą się z zamiarem przeniesienia firmy z Międzyrzecza. Obecnie przygotowują niezbędną dokumentację. Wójt uzupełnił, że na bieżąco płacony jest podatek od gruntu tak jak od działalności gospodarczej.
Następnie Wójt poinformował o Rozporządzeniu w sprawie tzw. Schetynówek i w tym miejscu prosił rade o zgodę na złożenie wniosku na remont drogi Zielomyśl- Szarcz. Sprzeciwu nie zgłoszono. Kolejny wniosek dotyczył targowiska przy pętli autobusowej w Pszczewie. I w tym przypadku radni nie wnieśli sprzeciwu.
Sołtys Franciszek Waliński pytał Wójta o kanalizacje w Silnej gdyż wybudowane studzienki zapadają się co stwarza problem z przejazdem przez drogę.
Wójt poinformował, że sprawa wymaga dłuższej odpowiedzi, która zostanie udzielona bezpośrednio sołtysowi.
Przewodniczący rady gminy odczytał odpowiedzi na interpelacje radnych oraz przedstawił wnioski i interpelacje radnych zgłoszone w okresie międzysesyjnym.
Ad 12 i 13 Komunikaty. Zakończenie obrad.
Wobec wyczerpania tematów dzisiejszej sesji Przewodniczący rady gminy podziękował wszystkim za udział i zamknął obrady XII sesji.
Na tym protokół zakończono.
Protokołowała:
M.Wojtucka
 
« powrót do poprzedniej strony