ˆ

URZĄD STANU CYWILNEGO, EWIDENCJA LUDNOŚCI I DOWODY OSOBISTE

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

REJESTRACJA ZGONU

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2012-04-20 04:07:54 przez Zasilenie Danymi

Informacja dodana do BIP w ramach etapu Zasilenie Danymi projektu Lubuski e-Urząd

REJESTRACJA ZGONU
MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY
Urząd Stanu Cywilnego, ul. Rynek 13, Pszczew
Złożenie dokumentów:
Osobiście
Odbiór dokumentów:
Osobiście
Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem Tel. (+48) 95 74-92-320 lub e-mail:
TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY
Niezwłocznie
OPŁATY
Zwolniono z opłat
TRYB ODWOŁAWCZY
Od decyzji, odmawiającej dokonania czynności, wydanej przez Kierownika USC w Pszczewie przysługuje odwołanie do Wojewody Lubuskiego, za pośrednictwem kierownika USC,  w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia.
DODATKOWE INFORMACJE
Brak
WYMAGANE DOKUMENTY:
1.Karta zgonu stwierdzająca zgon i jego przyczynę, wydana przez lekarza.
2.Dowód osobisty osoby zmarłej (paszport w przypadku zgonu cudzoziemca).
3.Do wglądu: dokument tożsamości osoby zgłaszającej zgon.
UWAGI:
1.Zgon osoby należy zgłosić najpóźniej w ciągu 3 dni od dnia zgonu.
2.Jeżeli zgon nastąpił wskutek choroby zakaźnej, zgłoszenie powinno nastąpić w ciągu 24 godzin od zgonu.
3.Do zgłoszenia zgonu są obowiązani w kolejności:
a.małżonek lub dzieci zmarłego,
b.najbliżsi krewni lub powinowaci,
c.osoby zamieszkałe w lokalu, w którym nastąpił zgon,
d.osoby, które były obecne przy zgonie lub naocznie się o nim przekonały,
e.administrator domu, w którym nastąpił zgon.
4.Jeżeli zgon nastąpił w szpitalu lub innym zakładzie, do zgłoszenia zgonu jest obowiązany szpital lub zakład.
PODSTAWA PRAWNA
1.Ustawa z dnia 29 września 1986 r. - prawo o aktach stanu cywilnego (tekst jednolity: Dz.U. z 2004 r. Nr 161, poz. 1688).
2.Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (tekst jednolity: Dz.U. z 2006 r. Nr 225, poz. 1635.).
« powrót do poprzedniej strony