ˆ

PODATKI I OPŁATY LOKALNE

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Zgłoszenie obowiązku podatkowego/ korekta złożonej deklaracji na podatek od nieruchomości od osób prawnych

Informacja ogłoszona dnia 2012-04-20 03:44:10 przez Zasilenie Danymi

Informacja dodana do BIP w ramach etapu Zasilenie Danymi projektu Lubuski e-Urząd

ZGŁOSZENIE OBOWIĄZKU PODATKOWEGO / KOREKTA ZŁOŻONEJ DEKLARACJI NA PODATEK OD NIERUCHOMOŚCI OD OSÓB PRAWNYCH

WYMAGANE DOKUMENTY
Informacja w sprawie podatku od nieruchomości, wg obowiązującego wzoru – DN-1
Załączniki do informacji, wg obowiązującego wzoru – ZN-1/B, ZN-1/A (wzory do pobrania)
Druki do pobrania:
- w Urzędzie w Referacie Księgowości (parter), pokój nr 1
- na stronie internetowej Gminy Pszczew – 
Do wniosku należy załączyć:
akt notarialny (lub umowa najmu – dzierżawy), składane na żądanie organu.

MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY
Urząd Gminy Pszczew, ul. Rynek 13, Pszczew
Złożenie dokumentów:
I piętro, pokój nr 9, sekretariat
istnieje możliwość przesłania dokumentów pocztą na wskazany wyżej adres. Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem (95) 749 23 14

TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY
Na podatniku ciążą niżej wymienione obowiązki:
do 15 stycznia złożenie deklaracji na podatek od nieruchomości na dany rok podatkowy, a jeżeli obowiązek powstał po tym dniu – w terminie 14 dni od zaistnienia okoliczności uzasadniających powstanie tego obowiązku,
do dnia 15 każdego miesiąca wpłacanie obliczonego w deklaracji podatku od nieruchomości – bez wezwania – w ratach proporcjonalnych do czasu trwania obowiązku podatkowego.

SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY
1. Należy pobrać i wypełnić formularz podatkowy DN-1 wraz z załącznikami ZN-1/B, ZN-1/A.
2. Deklarację podatkową należy złożyć w pokoju nr 1, w sekretariacie lub przesłać pocztą.
3. Należy wpłacać terminowo obliczony w deklaracji podatek.

OPŁATY
Nie pobiera się.

TRYB ODWOŁAWCZY
W przypadku wydania decyzji ustalającej podatek przysługuje odwołanie od decyzji określającej wysokość podatku od nieruchomości wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego, ul. Chrobrego 31, 66-400 Gorzów Wlkp. za pośrednictwem Wójta Gminy Pszczew w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.
Odwołanie powinno zawierać zarzuty przeciw decyzji, określać istotę i zakres żądania będącego przedmiotem odwołania oraz wskazywać dowody uzasadniające to żądanie.

DODATKOWE INFORMACJE
1. Podatnikami podatku od nieruchomości są właściciele nieruchomości lub obiektów budowlanych, posiadacze samoistni nieruchomości lub obiektów budowlanych, użytkownicy wieczyści gruntów, posiadacze nieruchomości lub ich części albo obiektów budowlanych lub ich części stanowiących własność Skarbu Państwa lub Gminy.
2. Opodatkowaniu podatkiem od nieruchomości podlegają grunty, budynki lub ich części, budowla lub ich części związane z prowadzeniem działalności gospodarczej.
3. Podstawę opodatkowania stanowi:
dla gruntów – powierzchnia,
dla budynku lub ich części – powierzchnia użytkowa,
dla budowli lub ich części związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej – wartość, o której  mowa w przepisach o podatkach dochodowych ustalona na dzień 1 stycznia roku  podatkowego,stanowiąca podstawę obliczania amortyzacji w tym roku, niepomniejszona o odpisy  amortyzacyjne,a w przypadku budowli całkowicie zamortyzowanych – ich wartość z dnia 1 stycznia  roku, w którym dokonano ostatniego odpisu amortyzacyjnego.
4. Podatnicy są zobowiązani do zgłoszenia zmian mających wpływ na wysokość podatku w trakcie roku poprzez złożenie korekty deklaracji podatkowej wraz z pisemnym uzasadnieniem tych zmian.
5. W przypadku zaniechania złożenia deklaracji lub nierzetelnego wykazania kwoty podatku, zostanie wyda decyzję określającą wysokość zobowiązania podatkowego.
6. Podatek od nieruchomości w wysokości obliczonej przez podatnika w deklaracji jest płatny w ratach proporcjonalnych do czasu trwania obowiązku podatkowego w terminie do dnia 15 każdego miesiąca.
7. Podatek można zapłacić:
- na konto Urzędu GBS Międzyrzecz 91 8367 0000 0023 1925 6000 0001.
8. Dodatkowych informacji udziela pracownik urzędu: Agnieszka Bajorek Tel. (95) 749 23 14

PODSTAWA PRAWNA
- Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (tekst jednolity Dz.U. z 2005 r. nr 8, poz. 60 ze zm.).
- Rozporządzenie Ministra Finansów z 22 kwietnia 2004 r. w sprawie ewidencji podatkowej nieruchomości (Dz. U. z 2004 r. nr 107, poz. 1138) Art. 2-6 Ustawy z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (tekst jednolity Dz. U. z 2010 r. nr 95, poz. 615).
- Uchwała nr XLIII/249/10 Rady Gminy Pszczew z dnia 4 listopada 2010 r. w sprawie ustalenia wysokości stawek podatku od nieruchomości na terenie gminy Pszczew oraz zwolnień z tego podatku.
- Uchwała nr V/21/2011 Rady Gminy Pszczew z dnia 27 stycznia 2011 r. zmieniająca uchwałę w sprawie  stawek podatku od nieruchomości na terenie gminy Pszczew oraz zwolnień z tego podatku.
 

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Gmina Pszczew
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Maria Wojtucka
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2012-04-20
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Maria Wojtucka
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2012-04-20 03:31:36
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2012-04-20 03:44:10
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2018-03-09 12:24:58
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
1527 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony