ˆ

Akty prawne

Pobierz dane XMLAkt prawny: IX.56.2019Drukuj informacjęAkt prawny: IX.56.2019

Szczegóły informacji

IX.56.2019

Rodzaj: Uchwała

Status: Nieobowiązujący

Sesja: Sesja IX

Kadencja: 2018-2023

Data wejścia w życie: .

Data podjęcia/podpisania: 2019-04-23

Tytuł aktu:

w sprawie określenia zasad udzielania dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków.

Utracił moc przez:

LXX.574.2024

Na podstawie:

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity: Dz. U. z 2019 r., poz.506) oraz art. 81 ustawy z dnia 23 lipca 2003r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (tekst jednolity Dz. U. z 2018r., poz. 2067) uchwala się co następuje:
 

Treść:

I.   Zasady ogólne
§ 1. Z budżetu gminy Pszczew mogą być udzielane dotacje celowe na dofinansowanie prac konserwatorskich, restauratorskich lub robót budowlanych przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków, jeżeli zabytek ten łącznie spełnia następujące kryteria:
1) znajduje się na stałe na obszarze gminy Pszczew,
2) obiekt posiada istotne znaczenie historyczne, artystyczne lub kulturowe dla mieszkańców gminy Pszczew,
3) jest wpisany do rejestru zabytków;
§ 2. Dotacja może zostać udzielona podmiotom, które posiadają tytuł prawny do zabytku, wynikający z prawa własności, użytkowania wieczystego, trwałego zarządu, ograniczonego prawa rzeczowego albo stosunku zobowiązaniowego.
§ 3. Dotacja na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytku może sfinansować nakłady obejmujące:
1) sporządzenie ekspertyz technicznych i konserwatorskich,
2) przeprowadzenie badań konserwatorskich lub architektonicznych,
3) wykonanie dokumentacji konserwatorskiej,
4) opracowanie programu prac konserwatorskich i restauratorskich,
5) wykonanie projektu budowlanego zgodnie z przepisami prawa budowlanego,
6) sporządzenie projektu odtworzenia kompozycji wnętrz,
7) zabezpieczenie, zachowanie i utrwalenie substancji zabytku,
8) stabilizację konstrukcyjną części składowych zabytku lub ich odtworzenie w zakresie niezbędnym dla zachowania tego zabytku,
9) odtworzenie zniszczonej przynależności zabytku, jeżeli odtworzenie to nie przekracza 50% oryginalnej substancji tej przynależności,
10) odnowienie, remont lub całkowite odtworzenie okien, w tym ościeżnic i okiennic, zewnętrznych odrzwi i drzwi, więźby dachowej, pokrycia dachowego, rynien i rur spustowych,
11) modernizacje instalacji elektrycznej w zabytkach drewnianych lub w zabytkach, które posiadają oryginalne, wykonane z drewna części składowe i przynależności,
12) wykonanie instalacji przeciwwilgociowej,
13) zakup materiałów oraz usług konserwatorskich i budowlanych, niezbędnych do wykonania prac i robót budowlanych przy zabytku wpisanym do rejestru, o których mowa w pkt 7 – 12,
14) zakup i montaż instalacji przeciwwłamaniowej, przeciwpożarowej, odgromowej.
§ 4. 1. Dotacja na prace przy zabytku może być udzielona w wysokości do 50% nakładów koniecznych do wykonania prac konserwatorskich, restauratorskich lub robót budowlanych o których mowa w § 3.
2. Dotacja na dofinansowanie prac konserwatorskich, restauratorskich lub robót budowlanych przy zabytku, o którym mowa w § 1 nie może być udzielona:
1) jeżeli nakłady konieczne na te prace lub roboty w 100% są finansowane z dotacji pochodzących z innych źródeł,
2) jeżeli łączna kwota dotacji udzielonych przez gminę Pszczew i inne uprawnione organy przekroczyłaby 100% nakładów koniecznych na te prace lub roboty.
§ 5. Rada Gminy Pszczew w uchwale budżetowej określa wysokość środków finansowych przeznaczonych na ochronę zabytków w danym roku budżetowym.
II.   Zasady składania wniosków.
§ 6. 1. Wnioski o dotację celową na ochronę zabytków składa się w sekretariacie Urzędu Gminy Pszczew, w terminie do 31 marca roku, w którym dotacja ma być udzielona, przy czym w 2019 roku wnioski składa się do 31 maja 2019 roku.
2. Wniosek o dotację stanowi załącznik do niniejszej uchwały.
3. Wnioski złożone po terminie pozostawia się bez rozpatrzenia.
1) decyzja o wpisie do rejestru zabytków obiektu, którego dotyczą prace lub roboty,
2) dokument potwierdzający posiadanie przez wnioskodawcę tytułu prawnego do zabytku, przy którym mają być prowadzone prace lub roboty,
3) kosztorys i harmonogram przewidywanych do wykonania prac lub robót,
4) pozwolenie Lubuskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków na przeprowadzenie prac lub robót, które mają być przedmiotem dotacji.
§ 7. 1 W przypadku, gdy z uzasadnionych okoliczności powstałych już po złożeniu wniosku i po zawarciu umowy wynika, iż konieczna jest zmiana zakresu rzeczowego prac, na które przeznaczono dotację celową, wniosek o zmianę lub modyfikację można rozpatrzyć poza terminem.
2. Zmiana lub modyfikacja, o której mowa w ust.1 może dotyczyć wyłącznie obiektu, którego dotyczył wniosek pierwotny i nie może spowodować zwiększenia dotacji celowej.
§ 8. 1. W stosunku do podmiotu prowadzącego działalność gospodarczą, udzielenie pomocy stanowi pomoc de minimis – zgodnie z rozporządzeniem Komisji (UE) nr 1407/2013 z dnia 18 grudnia 2013r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej, tzw. ogólne rozporządzenia o pomocy de minimis (Dz. Urz. UE L Nr 352/9 z 24.12.2013);
2. Podmiot może uzyskać pomoc de minimis, jeżeli wartość tej pomocy w roku bieżącym oraz w ciągu dwóch lat poprzedzających złożenie wniosku wraz z planowaną pomocą objętą wnioskiem nie przekracza 200 tys. euro brutto, a dodatkowo przedsiębiorca spełnia wszystkie warunki programu pomocowego objętego niniejszą uchwałą.
3. Podmiot, który chce skorzystać z pomocy zobowiązany jest do dostarczenia wraz z wnioskiem:
1) wszystkich zaświadczeń o pomocy de minimis lub pomocy de minimis w rolnictwie lub w rybołówstwie, jakie otrzymał w roku, w którym ubiega się o pomoc, oraz w ciągu dwóch poprzedzających go lat, albo oświadczenia o wielkości pomocy de minimis otrzymanej w tym okresie, albo oświadczenia o nieotrzymaniu takiej pomocy w tym okresie,
2) informacji określonych w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010r. w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis (Dz. U. Nr 53, poz. 311 ze zm.)
III. Zasady oceny wniosków.
§ 9. 1. Wnioski są oceniane pod względem formalnym i merytorycznym.
2. Wniosek niekompletny formalnie podlega uzupełnieniu. Organ wzywa Ubiegającego się o dotację do uzupełnienia wniosku w terminie 14 dni.
3. Wniosek nieuzupełniony w terminie pozostanie bez rozpatrzenia.
4. Po dokonaniu oceny merytorycznej wniosków, Wójt Gminy Pszczew przedkłada Radzie Gminy rekomendowane do dofinansowania wnioski/wniosek wraz z określoną kwotą dotacji.
5. Złożenie wniosku o dotację nie jest równoznaczne z przyznaniem dotacji, nie gwarantuje się również przyznania dotacji w wysokości oczekiwanej przez składającego wniosek.
IV. Zasady udzielania dotacji i zawarcie umowy.
§ 10. 1. Dotację przyznaje Rada Gminy na wniosek Wójta Gminy w drodze odrębnej uchwały.
2. W uchwale, o której mowa w ust.1 określa się nazwę otrzymującego dotację, nazwę zadania na wykonanie którego przyznano dotację oraz kwotę przyznanej dotacji.
3. Przekazanie środków w ramach ustalonej dotacji następuje na podstawie pisemnej umowy zawieranej pomiędzy podmiotem ubiegającym się o dotację a Gminą.
V. Postanowienia końcowe.
§ 11. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.
§ 12. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Lubuskiego.
 
Przewodniczący Rady Gminy
Romuald Tankielun
 

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Gmina Pszczew
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
.
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2019-04-23
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
.
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2019-04-29 11:21:55
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Administrator Systemu
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2019-04-29 11:22:49
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Administrator Systemu
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2024-02-23 11:59:30
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
391 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony