ˆ

DZIAŁALNOŚĆ KOMUNALNA I OCHRONA ŚRODOWISKA

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

UZYSKANIE DECYZJI ŚRODOWISKOWEJ

Informacja ogłoszona dnia 2012-04-20 04:23:55 przez Zasilenie Danymi

Akapit nr 1 - brak tytułu

UZYSKANIE DECYZJI ŚRODOWISKOWEJ
 
WYMAGANE DOKUMENTY
Wniosek – wzór wniosku dostępny na stronie www.bip. pszczew.pl lub do odbioru w pokoju nr 15.
Z wnioskiem o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach  występuje Inwestor bądź wyznaczony przez niego pełnomocnik.
 
Do wniosku załącza się obowiązkowo poniższe załączniki:
1.poświadczoną przez właściwy organ kopię mapy ewidencyjnej obejmującej przewidywany teren, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie, oraz obejmującej przewidywany obszar, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie,
2.mapę w skali zapewniającej czytelność przedstawionych danych z zaznaczonym przewidywanym terenem, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie, oraz z zaznaczonym przewidywanym obszarem, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie, wraz z zapisem mapy w formie elektronicznej;
3.raport o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko (w przypadku przedsięwzięć wymienionych w art. 71 ust. 2 pkt 1 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, dla których raport o oddziaływaniu na środowisko sporządza się obligatoryjnie) - w czterech (4) egzemplarzach wraz z jego zapisem w formie elektronicznej na informatycznym nośniku danych (4 egzemplarze);
4.karta informacyjna przedsięwzięcia sporządzona zgodnie z art. 62a ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, (dla przedsięwzięć wymienionych w art. 71 ust. 2 pkt 2 ww. ustawy, dla których sporządzenie raportu o oddziaływaniu na środowisko może być wymagane) - w czterech (4) egzemplarzach wraz z jego zapisem w formie elektronicznej na informatycznym nośniku danych (4 egzemplarze);
5.wypis i wyrys z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, jeżeli plan ten został uchwalony, albo informację o jego braku (dla przedsięwzięć, dla których organem prowadzącym postępowanie jest regionalny dyrektor ochrony środowiska);
6.wypis z rejestru gruntów lub inny dokument, wydany przez organ prowadzący ewidencję gruntów  i budynków, pozwalający na ustalenie stron postępowania, zawierający co najmniej numer działki ewidencyjnej oraz, o ile zostały ujawnione: numer jej księgi wieczystej, imię i nazwisko albo nazwę oraz adres podmiotu ewidencyjnego, obejmujący przewidywany teren, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie, oraz obejmujący obszar, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie,
7.dowód uiszczenia opłaty skarbowej w wysokości:
 205 zł   - za wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach             
 17 zł     - za dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa lub prokury. płatne z góry, na rachunek organu:
 
MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY
Urząd Gminy Pszczew, ul. Rynek 13, Pszczew
referat Urbanistyki  i Inwestycji Ochrony Środowiska i Promocji Gminy
Złożenie dokumentów:
sekretariat-  tel. 95 7492310
Odbiór dokumentów:
Osobiście pokój nr 15 lub decyzja zostanie wysłana listem poleconym.

TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY
Zgodnie z art. 35 Kodeksu postępowania administracyjnego i procedurą w sprawie ocen oddziaływania na środowisko określoną w ustawie z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko.

SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY
1.Decyzja administracyjna.

OPŁATY
We wszystkich przypadkach opłata pobierana jest w momencie składania wniosku o dokonanie czynności urzędowej:
 205 zł   - za wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach             
 17 zł     - za dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa lub prokury.

TRYB ODWOŁAWCZY
Od niniejszej decyzji służy odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Gorzowie Wlkp. w terminie 14 dni od daty jej doręczenia za pośrednictwem Wójta Gminy Pszczew. Decyzja podlega wykonaniu przed upływem terminu do wniesienia odwołania gdyż jest zgodna z żądaniem stron (art. 130 § 4 k.p.a.).
 
DODATKOWE INFORMACJE
Dodatkowych informacji udziela Pani Anna Krajewska Tel.  957492317, e-mail: 
1. Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia nie rodzi praw do terenu inwestycji oraz nie narusza praw własności i uprawnień osób trzecich, a wnioskodawca, który nie uzyskał praw do terenu, nie przysługuje roszczenie o zwrot nakładów poniesionych w związku z otrzymaną decyzją,
2. Postępowania wymagające uzyskania zewnętrznych opinii i uzgodnień w ramach postępowania o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach mogą wymagać wydłużenia czasu postępowania administracyjnego,
3. W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich  uzupełnienia i złożenia w Urzędzie Gminy w Pszczewie,
4. Wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach wymaga przeprowadzenia postępowania w sprawie oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko.

PODSTAWA PRAWNA
- art. 71 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 55 z późn. zm.).
- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 10 września 2019r. w sprawie  przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko  (t.j. Dz. U. z 2019r., poz. 1839).
   - ustawa z dnia 16 listopada 2006 roku o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2019r. poz. 1000 z późn. zmianami.)
 
 

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Gmina Pszczew
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Maria Wojtucka
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2012-04-20
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Maria Wojtucka
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2012-04-20 04:23:40
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Administrator Systemu
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2012-04-20 04:23:55
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Administrator Systemu
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2020-09-28 14:32:51
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
1803 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony