ˆ

URZĄD STANU CYWILNEGO, EWIDENCJA LUDNOŚCI I DOWODY OSOBISTE

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

SPROSTOWANIE LUB UZUPEŁNIENIE AKTU STANU CYWILNEGO

Informacja ogłoszona dnia 2012-04-20 04:07:54 przez Zasilenie Danymi

Informacja dodana do BIP w ramach etapu Zasilenie Danymi projektu Lubuski e-Urząd

SPROSTOWANIE LUB UZUPEŁNIENIE AKTU STANU CYWILNEGO
 
 
MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY
Urząd Stanu Cywilnego, ul. Rynek 13, Pszczew
Złożenie dokumentów:
Osobiście - wymagany wniosek
Odbiór dokumentów:
Osobiście lub korespondencyjnie
Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem Tel. (+48) 95 74-92-320 lub e-mail:
 
TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY
  1. Bez zbędnej zwłoki.
 2. Do 1 miesiąca sprawy wymagające postępowania wyjaśniającego
 
OPŁATY
 
 - 39 zł – uzupełnienie lub sprostowanie aktu na wniosek.
- 17 zł - pełnomocnictwo
 
Opłaty skarbowe,
Urząd Gminy w Pszczewie
 918 367 000000 231 92 56 000000 1          
Bank Spółdzielczy w Międzyrzeczu
z dopiskiem czego dotyczy dana wpłata
 
TRYB ODWOŁAWCZY
  • Do 14 dni od wydanej decyzji administracyjnej do Wojewody Lubuskiego za pośrednictwem USC Pszczew.
 
DODATKOWE INFORMACJE
 
WYMAGANE DOKUMENTY
 
wypełniony wniosek;
dokument tożsamości (dowód osobisty lub paszport).
 
Od 01 marca 2015 r. weszła w życie nowa ustawa Prawo o aktach stanu cywilnego, zgodnie z którą do załatwienia spraw nie ma obowiązku składania odpisów aktów stanu cywilnego sporządzonych na terenie kraju, bowiem pozyskują je we własnym zakresie urzędy stanu cywilnego. Powyższe może jednak wydłużyć załatwianie spraw i uniemożliwi zachowanie dotychczasowych standardów czasu obsługi. Osoby, które posiadają odpisy aktów stanu cywilnego niezbędne do załatwienia spraw, mogą je więc dołączyć do wniosków, co umożliwi ich zdecydowanie szybszą realizację.
 
UWAGI:
 
Sprostowania/uzupełnienia aktu stanu cywilnego dokonuje się w formie czynności materialno-technicznej.
 
Odmowa dokonania czynności następuje w formie decyzji administracyjnej.
 
Po sprostowaniu/uzupełnieniu aktu stanu cywilnego wydaje się jeden odpis zupełny aktu stanu cywilnego.
 
Sprawa jest załatwiana niezwłocznie po zrealizowaniu zlecenia migracji aktu do Bazy Usług Stanu Cywilnego.
 
 
PODSTAWA PRAWNA
- Ustawa z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz. U. z 2014 r. poz. 1741 ze zm.),
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz.U. z 2014 r., Poz. 1628 ze zm.)

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Gmina Pszczew
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Maria Wojtucka
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2012-04-20
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Maria Wojtucka
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2012-04-20 04:04:50
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2012-04-20 04:07:54
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2016-05-02 08:55:21
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
1472 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony