ˆ

Akty prawne

Pobierz dane XMLAkt prawny: XLIX.314.2018Drukuj informacjęAkt prawny: XLIX.314.2018

Szczegóły informacji

XLIX.314.2018

Rodzaj: Uchwała

Status: Obowiązujący

Sesja: Sesja XLIX

Kadencja: 2014-2018

Data wejścia w życie: 2018-09-27

Data podjęcia/podpisania: 2018-09-27

Tytuł aktu:

w sprawie zmiany Statutu Gminy Pszczew

Na podstawie:

Na podstawie art. 169 ust.4 ustawy z dnia 2 kwietnia 1997 r. – Konstytucja Rzeczypospolitej Polskiej ( Dz. U. z 1997 r. Nr 78, poz. 483, z 2001 r. Nr 28, poz. 319, z 2006 r. Nr 200, poz. 1471, z 2009 r., Nr 114, poz. 946), art. 3 ust.1 i art.18 ust. 2 pkt.1 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym ( tekst jednolity Dz. U. z 2018 r. poz. 994 ze zmianami: poz. 1000, poz.1349 i poz. 1432)  uchwala się, co następuje:
 

Treść:

§ 1. W Statucie Gminy Pszczew uchwalonym uchwałą Nr VII/40/07 Rady Gminy Pszczew z dnia 31 maja 2007 r. , zmienionym uchwałą Nr XXII/124/08 z dnia 18 grudnia 2008 r. wprowadza się następujące zmiany:
1) w § 2 :
a) po pkt 7 dodaje się pkt 7a  w brzmieniu:
„7a) Komisji Skarg, Wniosków i Petycji – należy przez to rozumieć Komisję Skarg Wniosków i Petycji Rady Gminy Pszczew”
b) dodaje się pkt 10 w brzmieniu:
„10) Ustawie – należy przez to rozumieć ustawę z dnia 8 marca 1990 r o samorządzie gminnym.”
2) w § 13 dodaje się pkt.5 w brzmieniu:
„5) Komisja Skarg, Wniosków i Petycji”
3) uchyla się § 30 i § 31,
4) w § 39 uchyla się ust. 2,
5) w § 40 w ust. 2 :
a) uchyla się pkt 7,
b) pkt 8 otrzymuje brzmienie:
„8) przebieg głosowania z wyszczególnieniem liczby głosów „za”,”przeciw” i „wstrzymujących” oraz głosów nieważnych poszczególnych radnych”
6) w § 44 dodaje się ust. 8 w brzmieniu:
„8. Wymogi dotyczące projektów uchwał  wnoszonych w ramach obywatelskich inicjatyw uchwałodawczych, określa odrębna uchwała.”
7) § 49 otrzymuje brzmienie:
„§ 49. 1. Głosowanie jawne odbywa się na zasadach przewidzianych w Ustawie.
2. Głosowanie zarządza Przewodniczący obrad, zapoznaje się z liczbą głosów oddanych „za”, „przeciw” i „wstrzymujących się” oraz głosów nieważnych i porównuje z liczbą radnych obecnych na sesji, względnie ze składem lub ustawowym składem Rady, nakazując odnotowanie wyników głosowania w protokole sesji, po uprzednim ogłoszeniu tych wyników.
3. Głosowanie imienne, o którym mowa w art. 14 ust 3 Ustawy, przeprowadza się w ten sposób, że radni kolejno w porządku alfabetycznym wyczytywani są przez Przewodniczącego obrad lub radnego przez niego wskazanego, oddają swój głos poprzez wypowiedzenie jednej z trzech formuł: „za’, „przeciw”, „wstrzymuję się”
4. Przewodniczący obrad lub radny przez niego wskazany dokonuje przeliczenia ilości głosów oddanych w sposób określony w ust. 3 a następnie podaje wyniki głosowania, które odnotowuje się w protokole sesji.”
8) po Dziale VI dodaje się Dział VIa w brzmieniu:
"Dział VIa"
9) w Dziale  VIa dodaje się § 90 a – 90c  w brzmieniu:
„§ 90a. 1. Komisja Skarg, Wniosków i Petycji, zwana w dalszej części  działu Komisją, składa się z Przewodniczącego, Zastępcy Przewodniczącego oraz pozostałych członków w liczbie trzech.
2. Przewodniczącego Komisji wybiera Rada.
3. Zastępcę Przewodniczącego Komisji wybiera Rada na wniosek Przewodniczącego Komisji.
§ 90b. 1. Przewodniczący Komisji  organizuje pracę Komisji i prowadzi jej obrady. W przypadku nieobecności Przewodniczącego lub niemożności działania, jego zadania wykonuje Zastępca Przewodniczącego.
2. Komisja pracuje na posiedzeniach, które odbywają się w miarę potrzeb.
3. Posiedzenia Komisji  są protokołowane.
§ 90c. 1. Komisja rozpatruje wstępnie przekazane jej przez Przewodniczącego Rady skargi, wnioski i petycje wpływające do Rady.
2. Uchwały komisji dotyczące skarg, wniosków i petycji Przewodniczący Komisji przekazuje bezzwłocznie do Przewodniczącego Rady.
3. Komisja podejmuje uchwały zwykłą większością głosów, w głosowaniu jawnym  przeprowadzonym w obecności co najmniej połowy jej pełnego składu.
4. Komisja składa raz do roku Radzie sprawozdanie ze swej działalności.”
10) w § 92 uchyla się ust. 1.
§ 2. Uchwała wchodzi w życie z dniem 21 października 2018 roku i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Lubuskiego.

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Gmina Pszczew
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
.
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2018-09-27
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
.
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2018-10-08 16:35:55
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2018-10-08 16:36:49
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2018-10-08 16:36:49
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
438 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony