ˆ

Akty prawne

Pobierz dane XMLAkt prawny: XXII.138.2016Drukuj informacjęAkt prawny: XXII.138.2016

Szczegóły informacji

XXII.138.2016

Rodzaj: Uchwała

Status: Obowiązujący

Sesja: Sesja XXII

Kadencja: 2014-2018

Data wejścia w życie: 2016-08-25

Data podjęcia/podpisania: 2016-08-25

Tytuł aktu:

w sprawie: trybu prac nad projektem uchwały budżetowej Gminy Pszczew

Na podstawie:

Na podstawie, art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym  (tekst jednolity: Dz. U. z 2016 r.  poz. 446) oraz art. 234 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych (tekst jednolity: Dz. U. z 2013 r. poz. 885, poz. 938, poz. 1646, Dz. U. z 2014r., poz. 379, poz. 911, poz.1146, poz.1626, poz.1877, Dz. U. z 2015r. poz.238, poz. 532, poz. 1117, poz. 1130, poz. 1190, poz. 1358, poz.1513, poz.1854, poz.2150, Dz. U. z 2016r. poz. 45)  uchwala się co następuje:

Treść:

§ 1. 1  W celu opracowania projektu uchwały budżetowej, Wójt Gminy w terminie do 15 września  roku poprzedzającego rok budżetowy wydaje zarządzenie w sprawie opracowania projektów planów finansowych na kolejny rok budże­towy przez podległe jednostki organizacyjne, referaty oraz samodzielne stanowiska pracy w Urzędzie Gminy.
 
2. Kierownicy jednostek organizacyjnych, kierownicy referatów w Urzędzie Gminy oraz pracownicy zatrudnieni na samodzielnych  stanowiskach  pracy w Urzędzie Gminy składają projekty planów finansowych na drukach wg wzorów ustalonych przez Wójta w zarządzeniu, o którym mowa w ust. 1,  w terminach:
1)  kierownicy jednostek organizacyjnych - do dnia 30 września roku poprzedzającego rok budżetowy.
2)  kierownicy referatów w Urzędzie Gminy oraz pracownicy zatrudnieni na samodzielnych stanowiskach w Urzędzie Gminy – do dnia 7 października roku poprzedzającego rok budżetowy.
 
3. Wraz ze składanymi projektami planów finansowych kierownicy jednostek organizacyjnych  oraz pracownicy, o których mowa w ust. 2 przedstawiają objaśnienia do planowanych dochodów i wydat­ków.
 
4. Wnioski radnych, sołtysów, organizacji pozarządowych,  mieszkańców  Gminy Pszczew  w sprawie wprowadzenia do budżetu zadań składane są do Wójta w terminie do dnia 30 września roku poprzedzającego rok budżetowy.
 
5. Wnioski powinny zawierać nazwę zadania (czynności), jego krótką charakterystykę, szczegółowe uzasadnienie realizacji i w miarę możliwości wnioskodawcy  szacunkowy koszt zadania. Nie spełnienie powyższego kryterium skutkuje pozostawieniem wniosku bez rozpatrzenia.
 
6. W terminie do dnia 30 września roku poprzedzającego rok budżetowy Wójt ustala zadania gminy realizowane wspólnie z innymi jednostkami samorządu terytorialnego, zadania przyjęte przez gminę do realizacji w drodze umowy lub porozumienia, a także zakres pomocy rzeczowej lub finansowej dla innych jednostek samorządu terytorialnego.
 
§ 2. Skarbnik Gminy w oparciu o przedłożone materiały i projekty, o których mowa w § 1 oraz w oparciu o planowane dochody własne i przedstawione przez właściwe organy informacje  o wysokości planowanych kwot subwencji, dotacji oraz udziałów w podatkach opracowuje projekt  zbiorczego zestawienia dochodów i wydatków budżetu.
 
§ 3. 1. Wójt Gminy na podstawie materiałów przygotowanych przez Skarbnika Gminy opracowuje projekt uchwały budżetowej w szczegółowości określonej w przepisach o finansach publicznych, z tym że:
  1. dochody budżetu gminy określa się w podziale na działy, rozdziały i paragrafy klasyfikacji budżetowej,
  2. wydatki budżetu gminy określa się w podziale na działy, rozdziały i paragrafy klasyfikacji budżetowej.
  1. Do projektu budżetu sporządza się uzasadnienie zawierające w szczególności:
    1. w zakresie dochodów - omówienie poszczególnych źródeł dochodów,
    2. w zakresie wydatków - omówienie poszczególnych rodzajów wydatków,                       z wyodrębnieniem wydatków majątkowych,
    3. zakresie przychodów i rozchodów – omówienie źródeł  przychodów oraz planowanych do spłaty zobowiązań z lat poprzednich .
3. Wraz z projektem budżetu przedkłada się następujące materiały informacyjne:
1) informację o przewidywanym wykonaniu dochodów i wydatków budżetu Gminy za rok poprzedzający rok budżetowy sporządzoną wg stanu na koniec III kwartału,
2) informację o sytuacji finansowej Gminy ze szczególnym uwzględnieniem aktualnego stanu zadłużenia, a także prognozy zadłużenia w roku budżetowym oraz kolejnych latach.
 
§ 4. 1 Projekt uchwały budżetowej wraz z uzasadnieniem oraz materiałami informacyjnymi Wójt Gminy przedkłada Radzie Gminy w terminie do 15 listopada roku poprzedzającego rok budżetowy.
2. W terminie, o którym mowa w ust. 1 Wójt Gminy przedkłada Regionalnej Izbie Obrachunkowej projekt uchwały budżetowej wraz z uzasadnieniem oraz materiałami informacyjnymi.
 
§ 5.  Projekt uchwały budżetowej ogłaszany jest poprzez:
1)wyłożenie do wglądu w Biurze Rady,
2) ogłoszenie na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Gminy Pszczew www.bip.pszczew.pl
 
§ 6. 1. Przewodniczący Rady Gminy przesyła niezwłocznie projekt uchwały budżetowej wraz z uzasadnieniem oraz mate­riałami informacyjnymi, określonymi w niniejszej uchwale do zaopiniowania stałym Komisjom Rady.
 
2. W terminie 21 dni od złożenia  projektu uchwały budżetowej Radzie, poszczególne Komisje odbywają posiedzenia, na których formułowane są opinie o projekcie uchwały budżetowej. 
3. Sformułowane pisemne wnioski wraz z uzasadnieniem poszczególne Komisje przekazują niezwłocznie Komisji ds. Finansów i Rozwoju Gospodarczego, która po zapoznaniu się z nimi wydaje pisemną opinię o projekcie uchwały budżetowej w terminie 30 dni od złożenia projektu uchwały budżetowej, którą niezwłocznie przekazuje Wójtowi Gminy.
4. Radni i stałe komisje Rady Gminy, proponując wprowadzenie nowego wydatku lub zwiększenie wydatku przewidzianego w projekcie uchwały budżetowej, zobowiązani są wskazać źródło jego sfinansowania, uwzględniając ograniczenia ustawowe.
5. Pisemna opinia wydana przez Komisję ds. Finansów i Rozwoju Gospodarczego jest przekazywana niezwłocznie Wójtowi Gminy.
 
§ 7. Uchwałę budżetową Rada Gminy uchwala przed rozpoczęciem roku budżetowego, a w szczególnie uzasadnionych przypadkach nie później niż do dnia 31 stycznia roku budżetowego.
 
§ 8. Do czasu uchwalenia uchwały budżetowej, jednak nie później niż do dnia 31 stycznia roku budżeto­wego, podstawą gospodarki finansowej gminy jest projekt uchwały budżetowej przedstawiony Radzie Gminy.
 
§ 9.  Podjęcie uchwały  budżetowej  winno zostać poprzedzone:
  1. odczytaniem projektu uchwały budżetowej,
  2. odczytaniem opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej,
  3. przedstawieniem opinii Komisji ds. Finansów i Rozwoju Gospodarczego,
  4. przedstawieniem stanowiska Wójta w sprawie uwag  zawartych w opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej oraz opinii Komisji ds. Finansów i Rozwoju Gospodarczego,
  5. przedstawieniem ewentualnych autopoprawek Wójta do projektu uchwały,
  6. dyskusją nad projektem uchwały budżetowej i ewentualnie zgłoszonymi autopoprawkami,
  7. głosowaniem wniesionych propozycji poprawek,
  8. głosowaniem uchwały.
 
§ 10. Traci moc uchwała Nr XXXVIII/227/2010 Rady Gminy Pszczew  z dnia 23 lipca 2010 roku w sprawie: trybu prac nad projektem uchwały budżetowej Gminy Pszczew.
 

§ 11.  Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
         
          Przewodniczący Rady Gminy
                   
                Zbigniew GAJEWSKI

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Gmina Pszczew
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
.
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2016-08-25
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
.
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2016-08-29 08:43:11
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2016-08-29 08:44:10
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2018-06-14 14:34:35
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
993 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony