ˆ

Rejestr zmian

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Budowa kurnika o obsadzie 56 000 szt. wraz z infrastrukturą zewnętrzną na działce 125/1 w miejscowości Świechocin gmina Pszczew, województwo lubuskie

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2018-10-03 13:40:31 przez Anna Krajewska

Akapit nr - brak tytułu

                                                                                   Pszczew, dnia 26 września 2018 roku  
OS.6220.6.2017     
 
DECYZJA
o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji przedsięwzięcia
             Na podstawie art. 104 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. kodeks postępowania administracyjnego (t. j. Dz. U. z 2017r. poz. 1257, z 2018r poz. 149, 650,1544,1629) art. 71 ust.2 pkt 2, art. 75 ust. 1 pkt 4, art. 84, art.85 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko (t. j. Dz. U. z 2017 r., poz.1405, 1566, 1999, z 2018r. poz. 810, 1089), a także § 3 ust.1 pkt 103 lit. b Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2010r. w sprawie przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. z 2016 r.  poz.71 z późn. zm.) po rozpatrzeniu wniosku firmy DHP Farms Sp. z o.o., Stary Widzim 254, 64-200 Wolsztyn.
                                                                  orzekam
I. określam środowiskowe uwarunkowania dla planowanego przedsięwzięcia polegającego na „Budowie kurnika o obsadzie 56 000 szt. wraz z infrastrukturą zewnętrzną na działce 125/1 w miejscowości Świechocin gmina Pszczew, województwo lubuskie.Charakterystyka przedsięwzięcia stanowi załącznik do niniejszej decyzji.
1. Warunki na etapie realizacji i eksploatacji przedsięwzięcia należy podjąć następujące działania:
1.1. W celu ograniczenia uciążliwości hałasowej podczas realizacji przedsięwzięcia prace
        budowlane prowadzić wyłącznie w porze dziennej (między godziną 6.00 – 22.00).
1.2. W fazie realizacji przedsięwzięcia zaplecze budowy zlokalizować na terenie  
          utwardzonym, a substancje mogące zanieczyścić środowisko gruntowo – wodne
          przechowywać w szczelnych pojemnikach.
1.3.  Wody opadowe i odprowadzać powierzchniowo do gruntu oraz do zbiornika ppoż.
1.4.  Ścieki bytowe odprowadzać do dwóch szczelnych zbiorników bezodpływowych, a
         następnie wozem asenizacyjnym wywozić do oczyszczalni ścieków.
1.5. Ścieki przemysłowe odprowadzać do zbiorników bezodpływowych, które należy
        okresowo opróżniać i przekazywać uprawnionym podmiotom do dalszego
        zagospodarowania.
1.6. W celu zminimalizowania zużycia wody na fermie, proces czyszczenia budynków  
         inwentarskich wykonywać za pomocą myjek ciśnieniowych, natomiast dezynfekcję   
         prowadzić przez zmgławianie.
1.7. Pomiot ptasi powstający podczas funkcjonowania fermy, należy usuwać z budynku
       inwentarskiego bezpośrednio na środki transportu, a następnie wywozić poza teren fermy.
1.8. Zakazuje się magazynowania pomiotu ptasiego na farmie.
1.9. Każdorazowo po opróżnieniu, wyczyszczeniu budynków inwentarskich przeprowadzić
       proces dezynfekcji ścian i posadzek.
1.10. Każdorazowo po opróżnieniu, wyczyszczeniu budynków inwentarskich przeprowadzić  
          proces dezynfekcji linii pojenia i karmideł.
1.11. Ptaki padłe i ubite z konieczności natychmiast usunąć z pomieszczeń produkcyjnych i
          przechowywać w specjalnym, szczelnie zamkniętym pojemniku – konfiskatorze do
         czasu przekazania ich do unieszkodliwienia specjalnej firmie posiadającej stosowne
         uprawnienia do ich utylizacji.
1.12. Zainstalować szczelny, w pełni  zautomatyzowany i monitorowany system poideł.
1.13. W celu zapobiegania, ograniczania i minimalizacji oddziaływania emisji instalacji
           należy m.in. stosować mieszanki paszowe w postaci ziarnistej, a nie pylistej i podawać
           je zamkniętymi podajnikami paszowymi.
1.14. Zastosować hermetyczny system ładowania silosów paszowych oraz zadawania pasz do
         budynków inwentarskich.
1.15. W pomieszczeniach produkcyjnych i w otoczeniu należy utrzymywać czystość oraz 
          rygorystycznie przestrzegać wymogów higieniczno-sanitarnych.
1.16.  Zapewnić odpowiednią temperaturę i wilgotność wewnątrz budynku poprzez sprawny
          system wentylacji mechanicznej.
1.17.  Na bieżąco prowadzić ogólne zabiegi dezynfekcyjne i dezynsekcyjne pomieszczeń.
1.18. Wodę do pojenia ptaków pobierać z sieci wodociągowej alternatywnie z własnego
          ujęcia .
1.19. Wyposażyć projektowaną fermę w agregat prądotwórczy o mocy nie większej niż      
          104 kW.
1.20. Zastosować pas zieleni izolacyjnej, min. 8m pasa przy granicy działki,
          szczególnie w pasie sąsiadującym z drogami (nasadzenia liściaste, zimozielone iglaste
          tj. sosna, świerk, z gatunków rodzimych).
2. Wymagania dotyczące ochrony środowiska konieczne do uwzględniania w projekcie
         budowlanym:
2.1. Zrealizować obiekt inwentarski o powierzchni zabudowy do 7900 m2 z dopuszczeniem
       maksymalnej obsady kur w obiekcie inwentarskim w ilości 56 000 ptaków.
2.2. Wewnątrz obiektu inwentarskiego wykonać 3 hale inwentarskie o łącznej maksymalnej
       powierzchni hodowlanej 7 300 m2.
2.3. Do magazynowania pasz zastosować 4 silosy o pojemnościach:
2.3.1. 1 silos o pojemności do 12 Mg.
2.3.2. 3 silosy o pojemności do 24 Mg.
2.4. Do celów magazynowania paliwa gazowego zastosować 2 zbiorniki o pojemności do
       6700 l każdy oraz 1 zbiornik o pojemności do 2700 l.
2.5. Do ogrzewania projektowanego obiektu zastosować kocioł gazowy/kotły gazowe o
        łącznej mocy do 400 kW, z którego zanieczyszczenia odprowadzać emitorem o
        wysokości nie mniejszej niż 4 m n.p.t. oraz średnicy 0,5 m.
2.6. Do wentylacji obiektu i odprowadzania zanieczyszczeń z obiektu inwentarskiego
         zastosować 35 wentylatorów o parametrach:
2.6.1. Hala 1:
2.6.1.1. 4 wentylatory o średnicy nie większej niż 0,8 m, wydajności
                minimalnej 18 700 m3/h, mocy akustycznej nie większej niż 85 dB,
                stanowiące emitor boczny niezadaszony, umieszczony na wysokość
                emitora co  najmniej 1,6 m n.p. posadzki.
2.6.1.2. 7 wentylatorów o wymiarach 1,4 x 1,4 m, wydajności minimalnej
               42 215 m3/h, mocy akustycznej nie większej niż 92 dB, stanowiące
              emitor boczny niezadaszony, wysokość co najmniej 1,9 m  n.p.   
              posadzki.
            2.6.2. Hala 2:
                        2.6.2.1. 8 wentylatorów o średnicy nie większej niż 0,8 m wydajności
                                        minimalnej 18 700 m3/h, mocy akustycznej nie większej niż 85 dB,  
                                        stanowiące emitor pionowy niezadaszony, umieszczony na 
                                     wysokości co  najmniej 1,6 m n.p. posadzki.
                        2.6.2.2. 5 sztuk o wymiarach 1,4 x 1,4 m, wydajności nie mniejszej niż
                                       42 215m3/h, mocy akustycznej nie większej niż 92 dB, stanowiące
                                       emitor boczny niezadaszony, umieszczony na wysokości co
                                     najmniej 1,9 m  n.p. posadzki.
            2.6.3 Hala 3:
                        2.6.3.1. 4 wentylatory o średnicy nie większej niż 0,8 m, wydajności nie
                          mniejszej niż 18 700 m3/h, mocy akustycznej nie większej niż 85 dB,
                          stanowiące emitor boczny, umieszczony na wysokości  co najmniej
                         1,6 m n.p posadzki .
                        2.6.3.2. 7 sztuk o wymiarach 1,4 x 1,4 m, wydajności nie mniejszej niż 42 215
                          m3/h, mocy akustycznej nie większej niż 92 dB, stanowiące emitor
                         boczny niezadaszony, umieszczony na  wysokości co najmniej 1,9 m
                        n.p posadzki.
2.7. Wykonać 2 szczelne zbiorniki bezodpływowe na ścieki bytowe o pojemności nie
          mniejszej niż 10 m3 każdy.
2.8. Wykonać zbiorniki bezodpływowe na ścieki przemysłowe o łącznej  pojemności nie
        mniejszej niż 150m3 .
2.9. Wodę do celów technologicznych pobierać z sieci wodociągowej alternatywnie z  
        własnego ujęcia.
2.10. Emitory wykonywać w sposób umożliwiający prawidłowe zainstalowanie króćców
        pomiarowych umożliwiających wykonanie pomiarów emisji w zakresie gazów lub
        pyłów wprowadzanych do powietrza atmosferycznego.
3. Przed rozpoczęciem realizacji przedsięwzięcia nie jest wymagane przeprowadzenie :
3.1. oceny oddziaływania na środowisko w ramach postępowania w sprawie wydania
        pozwolenia na budowę.
3.2. postępowania w sprawie transgranicznego oddziaływania na środowisko.
4. Etap budowy:
4.1. W trakcie realizacji inwestycji wystąpią oddziaływania akustyczne związane z
         wykonaniem prac montażowych, pracą sprzętu budowlanego oraz transportem
         materiałów i surowców.
4.2. Źródłem oddziaływań w zakresie wpływu na stan jakości powietrza będą maszyny i
        urządzenia wykorzystywane do prac budowlanych oraz pojazdy transportujące materiały
        budowlane i elementy konstrukcyjne.
4.3. Woda dostarczana będzie przy wykorzystaniu wodociągu wewnętrznego ujmującego
        wodę z gminnej sieci wodociągowej lub własnego ujęcia. Przed rozpoczęciem
       funkcjonowania przedsięwzięcia Inwestor podpisze umowę z dostawcą wody, a w
       przypadku eksploatacji ujęcia uzyska niezbędne pozwolenia i wykona dokumentację.
       Pomiar wody będzie opomiarowany. Szczegółowe warunki poboru określone zostaną w
       pozwoleniu wodnoprawnym.
4.4. Dopuszcza się pobór wody z własnego ujęcia.
4.5. W trakcie etapu budowy, w związku z pracą ekip budowlanych, będą powstawały ścieki
       sanitarne.
4.6. Ścieki opadowe będą spływały w placu budowy do gruntu w sposób naturalny –
        infiltracja. Poziom zanieczyszczenia ścieków opadowych zależeć będzie przede
        wszystkim od stanu technicznego stosowanych pojazdów i maszyn budowlanych, od ich
       sposobu eksploatacji oraz od stanu utrzymania czystości na placu budowy.
4.7. Na etapie budowy powstawać będą głównie odpady z budowy,  remontu obiektów
       budowlanych oraz infrastruktury drogowej.
4.8. Odpady będą magazynowane w zależności od rodzaju odpadu z metalowych
          pojemnikach typu „hakowiec” lub w workach z tworzywa sztucznego. Odpady będą
         magazynowane w sposób selektywny, w oznaczonych , szczelnych pojemnikach lub na
          utwardzonym podłożu, zabezpieczających je przed dostępem wód opadowych.
5. Etap użytkowania:
5.1. Planowana budowa kurnika składającego się z 3 hal zlokalizowana będzie na działce o nr
       ewid. 125/1w m. Świechocin, gm. Pszczew o obsadzie 56 000 szt. (224 DJP)
5.2. Planowana zdolność produkcyjna w ciągu roku wynosić będzie:
       - ilość cykli produkcyjnych – 1;
       - obsada w budynku inwentarskim – 56 000 szt.( kury 51 000 szt. oraz koguty 5 000 szt.);
       - roczna produkcja jaj: 9 500 000 szt.
5.3. Planowany obiekt wyposażony będzie w wentylację mechaniczną tj. 8 szt. wentylatorów
       dachowych o wydajności 18 700 m3/h , 8 szt. wentylatorów bocznych/niezadaszonych         
       o  wydajności 18 700 m3/h oraz 19 szt. wentylatorów o wydajności 42 125 m3/h.
5.4. Planowany budynek inwentarski ogrzewany będzie za pomocą rur grzejnych lub 
         nagrzewnic wodnych  zasilanych gorącą wodą z centralnego ogrzewania.
5.5. Wytworzony pomiot po załadowaniu na środki transportu będzie wywieziony i
       wykorzystany rolniczo przez odbiorców zewnętrznych lub pod podłoże do produkcji
       pieczarek.
5.6. Woda dostarczana będzie przy wykorzystaniu wodociągu wewnętrznego ujmującego   
        wodę z gminnej sieci wodociągowej lub z własnego ujęcia. Przed rozpoczęciem
        funkcjonowania przedsięwzięcia Inwestor podpisze umowę z dostawcą wody, a w
        przypadku eksploatacji ujęcia uzyska niezbędne pozwolenia i wykona dokumentację.
       Pomiar wody będzie opomiarowany. Szczegółowe warunki poboru określone zostaną w
       pozwoleniu wodnoprawnym..
5.7. Dopuszcza się pobór wody z własnego ujęcia.
5.8. W przypadku podłączenia wodociągu, woda z własnego ujęcia pobierana będzie jako
        zasilanie rezerwowe. Projektowana wydajność ujęcia wynosić będzie 10 m3/godz.
5.9. Odpady o kodzie 02 01 99 (inne niewymienione odpady) należy magazynować w
          konfiskatorze, a następnie przekazywać uprawionemu odbiorcy do dalszego
          zagospodarowania.
 
uzasadnienie
            Firma DHP Breeder Farms Sp. z o.o., z siedzibą Stary Widzim 254, 64-200 Wolsztyn zwróciła się do Wójta Gminy z wnioskiem o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia polegającego na „Budowie kurnika o obsadzie 56 000 szt. wraz z infrastrukturą zewnętrzną na działce nr 125/1 w miejscowości Świechocin, gmina Pszczew, województwo lubuskie”. Planowane przedsięwzięcie polegać będzie na budowie kurnika o obsadzie 56 000 szt. wraz z infrastrukturą towarzyszącą. W kurniku utrzymywane będzie stado rodzicielskie kur do produkcji jaj wylęgowych drobiu. Wybudowany zostanie jeden kurnik, w którym wydzielone zostaną 3 hale, a w każdej hali zlokalizowane zostaną dwa rzędy gniazd wraz z systemem zbierania jaj. Cykl produkcyjny będzie trwał  rok. Rozpoczynać się będzie od przywiezienia na fermę młodych kur i kogutów w 18-20 tygodniu życia po osiągnięciu dojrzałości płciowej. Ptaki umieszczane będą w 3 halach. Chów będzie  prowadzony w systemie bezklatkowym gniazdowym na ściółce z systemem taśmociągów odprowadzających jaja. Jaja będą zbierane poprzez centralny system zbioru – taśmociągami będą trafiać na instalację pakowania w pomieszczeniu pakowalni. Następnie jaja transportowane będą do magazynu, a następnie wywożone będą do wylęgarni w innym zakładzie. Jako ściółka wykorzystywane będą trociny. Pasza będzie magazynowana w czterech silosach zlokalizowanych przy obiekcie inwentarskim i będzie podawana paszociągiem w sposób automatyczny. Do pojenia ptaków wykorzystany będzie automatyczny system poideł smoczkowych. Produkcja jaj zarodowych trwać będzie 44 tygodnie. Budynek inwentarski  zapleczem socjalnym o powierzchni zabudowy około 7.900 m2. Powierzchnia hodowlana budynku będzie wynosić około 7.300m2. Budynek wyposażony będzie w instalację wodociągową, kanalizacyjną, gazową, elektryczną, mechaniczną oraz własną studnie. Ogrzewanie budynku zapewnią nagrzewnice wodne, które będą zasilane z kotła gazowego o mocy do 400 kW. Dodatkowo wybudowany zostanie budynek mieszkalny oraz budynek gospodarczy.  Planowane gospodarstwo zlokalizowane będzie na działce nr 125/1 obręb Świechocin, gmina Pszczew.
            Zgodnie z § 2 ust. 1 pkt. 51 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2010 r. w sprawie przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. z 2016 r.  poz.71 z późn. zm.) powyższe przedsięwzięcie zaliczane jest do mogących zawsze znacząco oddziaływać na środowisko, dla których wymagane jest przeprowadzenie oceny oddziaływania na środowisko. W związku z tym w myśl art. 71 ust.2 pkt 2 oraz art. ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 1405, 1566, 1999, z 2018r. poz. 810, 1089), planowane przedsięwzięcie wymaga uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach.
 
Wójt Gminy Pszczew, zgodnie z art. 33 ust. 1 i art. 73 ust. 1 ustawy ooś, zawiadomieniem z dnia 13 marca 2017 r. powiadomił strony postępowania oraz podał do  publicznej wiadomości informację o wszczęciu postepowania, informując jednocześnie o możliwości zapoznania się z materiałem oraz wnoszenia uwag. Dnia 13 marca 2017r., Wójt Gminy Pszczew wezwał Inwestora do uzupełnień formalnych we wniosku. Uzupełnienia zostały przesłane dnia 18 kwietnia 2017r. Jednocześnie zgodnie z art. 64 ust. 1 pkt 1, 2 oraz 3, dnia 08 maja 2017r., zwrócono się do Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Międzyrzeczu, Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Gorzowie Wlkp. oraz  Urzędu Marszałkowego Województwa Lubuskiego w Zielonej Górze o wydanie opinii co do konieczności przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko oraz ewentualny zakres raportu. Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Międzyrzeczu pismem nr NS.NZ.4201.20.2017 z dnia 07 czerwca 2017r.,  postanowieniem nr NZ-04/2017 zaopiniował negatywnie warunki realizacji przedsięwzięcia. Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Gorzowie Wlkp. pismem nr WZŚ-4242.70.2017.SL z dnia 25 maja 2017 r., wezwał Inwestora do uzupełnienia raportu  w ciągu 14 dni od daty doręczenia niniejszego wezwania. Dnia 14 czerwca 2017r, zostały przesłane uzupełnienia do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Gorzowie Wlkp. Dnia 05 czerwca 2017r., Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego wezwał Inwestora do przedłożenia informacji wraz obliczeniami. Ponadto dnia 26 czerwca 2017r.  Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska wezwał Inwestora do uzupełnienia raportu. Dnia 03 lipca 2017r., Urząd Marszałkowski pismem znak sprawy DŚ.II.7222.41.8.2017, zaopiniował pozytywnie warunki realizacji przedmiotowego przedsięwzięcia w wariancie wnioskowanym przez Inwestora oraz określił swoje warunki. Wójt Gminy Pszczew dnia 07 lipca 2017r., w przesłał uzupełnienia do Urzędu Marszałkowskiego w Zielonej Górze oraz do Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Międzyrzeczu. Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Gorzowie Wlkp. postanowieniem z dnia 11 sierpnia 2017r., uzgodnił realizację przedsięwzięcia w wariancie wnioskowanym przez Inwestora oraz określił swoje warunki. . Dnia 23 sierpnia 2017r., obwieszczeniem podano do publicznej wiadomości oraz powiadomiono strony postępowania o złożeniu raportu w Urzędzie Gminy Pszczew w ramach prowadzonego postepowania w sprawie  wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach w/w przedsięwzięcia.  Możliwość zapoznania się ze zgromadzonym materiałem, wypowiedzenia się i wniesienia wniosków oraz uwag. Następnie Wójt Gminy Pszczew zwrócił się do Inwestora o ustosunkowanie się oraz złożenia pisemnych wyjaśnień do opinii Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Międzyrzeczu w terminie 14 dni od daty otrzymania niniejszego pisma. Następnie dnia 30 października 2017r., Wójt Gminy Pszczew przesłał dokumenty do Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Międzyrzeczu oraz Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Gorzowie Wlkp. celem  ponownej opinii. Państwowy Powiatowy Inspektora Sanitarny nie odniósł się do uzupełnień Inwestora, podtrzymując swoje dotychczasowe stanowisko. Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska pismem z dnia 28 listopada 2017r.,  również podtrzymał swoje stanowisko wyrażone w postanowieniu z dnia 11 sierpnia 2017r. Zgodnie z wejściem w życie od 01 stycznia 2018r., nowych przepisów dotyczących Prawa Wodnego, Wójt Gminy Pszczew wystąpił do Państwowej Gospodarki Wodnej Wody Polskie w Poznaniu o wydanie opinii dla planowanego przedsięwzięcia, dnia 22 stycznia 2018r. Organ  Wody Polskie w Poznaniu przekazał sprawę do odziały w Gorzowie Wielkopolskim - Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie Zarząd Zlewni, który zawiadomieniem z dnia 07 lutego 2018r.,  znak sprawy PO.ZZŚ.1.435.25.2018 przełożył termin opinii do 22 lutego 2018r., następnie pismem z dnia 26 lutego 2018r.,  po raz kolejny przesunął termin do 28 marca 2018r. Wójt Gminy Pszczew, pismem z dnia 22 marca 2018r., poinformował Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie o  omyłkowym zakwalifikowaniu w/w przedsięwzięcia we wniosku. Następnie Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie Zarząd Zlewni w Gorzowie Wlkp. pismem z dnia 27 marca 2018r., nr sprawy PO.ZZŚ.1.435.25.2018 zawiadomił Wójta Gminy Pszczew o przesłaniu dokumentów Inwestora do Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie w Poznaniu, który postanowieniem z dnia 08.05.2018r., znak sprawy PO.RZŚ.436.60.2018.WPr umorzył w całości postępowanie w sprawie uzgodnienia warunków realizacji w/w przedsięwzięcia.  Dnia 28 maja 2018r Wójt Gminy podał do wiadomości ogłoszenie o spotkaniu przed wydaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. Następnie 29 maja 2018r., zostało wysłane pismo do Inwestora o planowanym spotkaniu. W miejscowości Świechocin dnia 15 czerwca 2018r, odbyło się spotkanie z mieszkańcami miejscowości na którym zostało przedstawione szczegółowo przez pełnomocnika Inwestora planowane przedsięwzięcie. Mieszkańcy mieli możliwość wypowiedzenia się na temat planowanej inwestycji. W spotkaniu brał udział również Wójt Gminy Pszczewa oraz pracownik ochrony środowiska. Protokół z zebrania został włączony do akty sprawy.  Dnia 10 sierpnia 2018r., odbył się wyjazd do Jabłonnej w celu sprawdzenia jak funkcjonuje ferma, podobna do planowanej w miejscowości Świechocin. Podczas wyjazdu został sprawdzony istniejący obiekt, proces produkcji jaj, powstające zapachy podczas produkcji, oraz hałas z wentylatorów. Do planowanej inwestycji nie było zastrzeżeń. Odbyły się również rozmowy z mieszkańcami miejscowości Jabłonna , którzy nie odczuwają uciążliwości w związku z powstałą fermą. W wyjeździe brało udział      9 osób. Byli to mieszkańcy miejscowości Zielomyśl i Świechocin wraz z Wójtem Gminy Pszczew oraz pracownikiem ochrony środowiska w Urzędzie Gminy Pszczew. Notatka służbowa z wyjazdu wraz ze zdjęciami zostały dołączone do akt sprawy. Pełnomocnik Inwestora zgodnie z ustaleniami jakie były na zebraniu dotyczącym realizacji przedsięwzięcia w miejscowości Świechocin, przesłał do Wójta Gminy Pszczew dokumentację związaną z wentylacją planowanego kurnika. Cała dokumentacja została udostępniona w Biuletynie Informacji Publicznej. Obwieszczeniem z dnia 29 sierpnia 2018r., podano do wiadomości publicznej informacje o udostępnieniu  do wglądu pełnej dokumentacji w/w przedsięwzięcia, przed wydaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia. Możliwości zapoznania się z materiałem, wypowiedzenia się oraz wniesienia wniosków i uwag dotyczących przedsięwzięcia w terminie 14 dni od daty otrzymania niniejszego pisma.
 Zarówno Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Gorzowie Wlkp. jak i Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego nie wnieśli zastrzeżeń do realizacji przedsięwzięcia. Ponadto stwierdzono, że Raport o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko spełnia wymagania formalne wynikające z art. 66 Uooś. W raporcie przeprowadzono analizy, określono oddziaływanie i potencjalne zagrożenia środowiska związane z realizacją i eksploatacją przedsięwzięcia. Wskazane organy postanowiły uzgodnić przedmiotową inwestycję określając jednocześnie warunki konieczne do spełnienia w celu prawidłowej realizacji i eksploatacji planowanego przedsięwzięcia.
Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach jest decyzją, w której dokonywana jest ocena oddziaływania tego przedsięwzięcia na środowisko. Nie ustanawia ona żadnych uprawnień dla inwestora, stanowiących podstawę do podjęcia właściwych działań inwestycyjnych i nie może wywołać skutku w postaci jakichkolwiek zmian w środowisku. Służy ona jedynie ocenie, czy planowane przedsięwzięcie będzie zgodne z przepisami dotyczącymi ochrony środowiska i stanowi etap poprzedzający uzyskanie decyzji wymienionych w art. 72 ust. 1 Uooś.
             Po rozpatrzeniu materiału dowodowego zgromadzonego w przedmiotowej sprawie oraz w oparciu o powołane przepisy prawa, orzeczono jak w sentencji.
 

 
POUCZENIE
  1. Od decyzji przysługuje odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Gorzowie Wlkp. za pośrednictwem Wójta Gminy Pszczew w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia.
  2. Niniejszą decyzję dołącza się do wniosku o wydanie decyzji, o której mowa w art. 72 ust.1 ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko.
Wniosek powinien zostać złożony nie później niż przed upływem 6 lat od dnia, w którym decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia stała się ostateczna.
 
Załącznik nr 1: Charakterystyka przedsięwzięcia.
Otrzymują:
  1. DHP Farms Sp. z o.o., Stary Widzim 254, 66-200 Wolsztyn.
  2. Halina Jokiel, Świechocin 25 , 66-330 Pszczew.
            Nadleśnictwo Bolewice, ul. Świebodzińska 9, 64-305 Bolewice.
            Bartkowicki Waldemar, Świechocin 31 a, 66-330 Pszczew.
            Waldemar Górczyński, Świechocin 20, 66-330 Pszczew.
            Starosta Powiatu Miedzyrzeckiego, ul. Przemysłowa 2, 66-300 Międzyrzecz.
Zarząd Dróg Powiatowych, Skoki 21, , 66-300 Międzyrzecz.
Ekolog Sp. z.o.o., ul. Świętowidzka 6/4, 61-058 Poznań.
      3.    a/a
 
Do wiadomości:
  1. Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Gorzowie Wlkp.;
  2. Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Międzyrzeczu;
  3. Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie, Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Poznaniu;
  4. Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego w Zielonej Górze
                                                                  
 
 
 
 
 
                                                                                     
 
 
 
 
 
 
 
 
     Pszczew, dnia 26 września 2018 roku  
OS.6220.6.2017
     
                                                                            Załącznik nr 1 do decyzji nr OS.6220.6.2017
                                                                              z dnia 26 września 2018 r.
 
 
Charakterystyka przedsięwzięcia
polegającego na „ Budowie kurnika o obsadzie 56 000 szt. wraz z infrastrukturą zewnętrzną na działce 125/1 w miejscowości Świechocin,  gmina Pszczew, województwo lubuskie”.
 
Planowane przedsięwzięcie polegać będzie na budowie kurnika o obsadzie 56 000 szt. wraz z infrastrukturą towarzyszącą. W kurniku utrzymywane będzie stado rodzicielskie kur do produkcji jaj wylęgowych drobiu. Wybudowany zostanie jeden kurnik, w którym wydzielone zostaną 3 hale, a w każdej hali zlokalizowane zostaną dwa rzędy gniazd wraz z systemem zbierania jaj. Cykl produkcyjny trwać będzie rok. Rozpoczynać się będzie od przywiezienia na fermę młodych kur i kogutów w 18-20 tygodniu życia po osiągnięciu dojrzałości płciowej. Ptaki umieszczane będą w 3 halach. Chów będzie  prowadzony w systemie bezklatkowym gniazdowym na ściółce z systemem taśmociągów odprowadzających jaja. Jaja będą zbierane poprzez centralny system zbioru – taśmociągami będą trafiać na instalację pakowania w pomieszczeniu pakowalni. Następnie jaja transportowane będą do magazynu, a następnie wywożone będą do wylęgarni w innym zakładzie. Jako ściółka wykorzystywane będą trociny. Pasza będzie magazynowana w czterech silosach zlokalizowanych przy obiekcie inwentarskim i będzie podawana paszociągiem w sposób automatyczny. Do pojenia ptaków wykorzystany będzie automatyczny system poideł smoczkowych. Produkcja jaj zarodowych trwać będzie 44 tygodnie. Budynek inwentarski  zapleczem socjalnym o powierzchni zabudowy około 7.900 m2. Powierzchnia hodowlana budynku będzie wynosić około 7.300m2. W budynku wydzielone zostaną 3 pomieszczenia. Budynek wyposażony będzie w instalację wodociągową, kanalizacyjną, gazową, elektryczną, wentylację mechaniczną oraz własną studnie. Ogrzewanie budynku zapewnią nagrzewnice wodne, które będą zasilane z kotła gazowego o mocy do 400 kW. Dodatkowo wybudowany zostanie budynek mieszkalny oraz budynek gospodarczy. Zamontowana zostanie waga samochodowa oraz zbiornik przeciw pożarowy. Powstaną 4 silosy paszowe o pojemności całkowitej 84 Mg, 3 zbiorników naziemnych na gaz płynny, w tym: 2 zbiorniki o pojemności do 6.400 dm3 każdy oraz 1 zbiornik o pojemności 2700 m3. Podziemny zbiornik na ścieki technologiczne o pojemności do 180m3. Powstaną 2 podziemne zbiorniki na ścieki bytowe, o pojemności 10m3 każdy. Płyta do załadunku pomiotu.
 
« powrót do poprzedniej strony