ˆ

Rejestr zmian

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Uzyskanie stypendium szkolnego o charakterze socjalnym

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2012-04-20 03:57:25 przez Zasilenie Danymi

Informacja dodana do BIP w ramach etapu Zasilenie Danymi projektu Lubuski e-Urząd

Uzyskanie stypendium szkolnego o charakterze socjalnym
 
WYMAGANE DOKUMENTY
  • Wniosek o przyznanie stypendium szkolnego o charakterze socjalnym do pobrania w Urzędzie parter pok. nr 4. i na stronie internetowej www.bip.pszczew.pl
Do wniosku należy załączyć:
  • dokumenty potwierdzające dochód netto osiągnięty w miesiącu poprzedzającym miesiąc złożenia wniosku tj.
- w przypadku osób pracujących- zaświadczenie z zakładu pracy o wynagrodzeniu netto za miesiąc poprzedzający złożenie wniosku lub oświadczenie o w/w dochodzie (druk do pobrania w Urzędzie i na stronie internetowej www.bip.pszczew.pl)
-w przypadku osób bezrobotnych- zaświadczenie. z powiatowego urzędu pracy o zarejestrowaniu się jako osoba bezrobotna bez prawa lub z prawem do zasiłku oraz jego wysokości bądź oświadczenie o zarejestrowaniu się i pobieraniu lub nie pobieraniu zasiłku
-w przypadku osób pobierających świadczenia: odcinek renty, emerytury bądź kserokopia decyzji o pobieraniu renty/emerytury i jej wysokości lub też oświadczenie
-zaświadczenie o korzystaniu ze świadczeń pieniężnych z pomocy społecznej(zasiłek stały, okresowy) lub oświadczenie o pobieraniu w/w świadczeń
-kserokopia decyzji przyznającej dodatek mieszkaniowy. lub oświadczenie o wysokości pobieranego dodatku
-w przypadku osób uczęszczających do zasadniczych szkół zawodowych zaświadczenie od pracodawcy o wynagrodzeniu (netto) z tyt. kształcenia zawodu lub oświadczenie o wysokości w/w dochodu
-oświadczenie o wysokości innego dochodu: uzyskanego z prac dorywczych, otrzymanej pomocy finansowej od rodziny, dochodu otrzymanego w walucie obcej lub innego dochodu mającego wpływ na przyznanie w/w stypendium
  • zaświadczenia szkolne uczniów uczących się w szkole ponadgimnazjalnej
MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY
Urząd Gminy Pszczew, ul. Rynek 13
Złożenie dokumentów: parter  pokój nr 4 lub przesłanie pocztą na adres Urzędu                                                                                                                                                                                         
Odbiór dokumentów:  Osobiście- w sekretariacie Urzędu pokój nr 9 lub decyzja zostanie wysłana listem poleconym
 
TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY
do 30 dni po upływie terminu składania wniosków na stypendium, a w sprawach skomplikowanych do 60 dni.
 
SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY
Decyzja administracyjna

OPŁATY
Nie podlega opłacie skarbowej

TRYB ODWOŁAWCZY
  • Od decyzji służy prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Gorzowie Wlkp. za pośrednictwem Wójta Gminy Pszczew w terminie 14 dni od daty doręczenia – odwołania składa się sekretariacie Urzędu w pokoju nr 9
DODATKOWE INFORMACJE
  • stypendium jest przyznawane na wniosek rodziców albo pełnoletniego ucznia bądź dyrektora szkoły
  • wniosek o przyznanie stypendium szkolnego składa się do dnia 15 września danego roku, a w przypadku słuchaczy kolegiów nauczycielskich, kolegiów języków obcych i kolegiów pracowników służb społecznych do dnia 15 października danego roku
  • Stypendium może otrzymać uczeń znajdujący się w trudnej sytuacji materialnej, wynikającej z niskich dochodów na osobę w rodzinie, w szczególności gdy w rodzinie tej występuje: bezrobocie, niepełnosprawność, ciężka lub długotrwała choroba, wielodzietność itp.
  • Prawo do stypendium przysługuje uczniowi w rodzinie, w której dochód na osobę nie przekracza 514zł.
  • Do dochodu nie wlicza się: jednorazowego pieniężnego świadczenia socjalnego, wartości świadczeń w naturze, zasiłku celowego, świadczenia przysługującemu osobie bezrobotnej na podstawie przepisów o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy z tytułu wykonania prac społecznie użytecznych, pomocy
materialnej mającej charakter socjalny albo motywacyjny, przyznawanej na podstawie przepisów o systemie oświaty
  • Dodatkowych informacji udziela podinspektor ds. pomocy stypendialnej Aleksandra Nazwalska pod nr tel.  95 749 23 23.
PODSTAWA PRAWNA
  • Ustawa z dnia 7 września 1991 roku o systemie oświaty (Dz.U. Z 2004r. Nr 256 poz.2572 z późn.zm.)
  • Kodeks Postępowania Administracyjnego (tekst jedn. z 2000r.Dz.U. Nr 98, poz.1071 z późn. zm.).
  • Ustawa z dnia 12 marca 2004r. o pomocy społecznej Dz.U. z  2010r.Nr 28 poz.146 z późn.zm.)
  • Uchwała Nr XXV/196/05 Rady Gminy Pszczew z dnia 31 marca 2005 roku w sprawie regulaminu udzielania pomocy materialnej dla uczniów.
Uchwała Nr XXIII.138.2012 Rady Gminy Pszczew z dnia 18 października 2012 roku zmieniająca uchwałę Nr XXV/196/05 w sprawie regulaminu udzielania pomocy materialnej dla uczniów.

Załączniki

« powrót do poprzedniej strony