ˆ

OŚWIATA

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

UZYSKANIE DOFINANSOWANIE KOSZTÓW KSZTAŁCENIA MŁODOCIANEGO PRACOWNIKA

Informacja ogłoszona dnia 2012-04-20 04:26:29 przez Zasilenie Danymi

Informacja dodana do BIP w ramach etapu Zasilenie Danymi projektu Lubuski e-Urząd

 
Uzyskanie dofinansowanie kosztów kształcenia młodocianego pracownika
 
WYMAGANE DOKUMENTY
 
Wniosek pracodawcy  o dofinansowanie kosztów kształcenia młodocianego pracownika
 
Do wniosku należy załączyć potwierdzone za zgodność z oryginałem:
  • kopie dokumentów potwierdzających  kwalifikacje pracodawcy lub osoby prowadzącej zakład w imieniu pracodawcy albo osoby zatrudnionej u pracodawcy wymagane do prowadzenia przygotowania zawodowego młodocianych,
  • dokument potwierdzający zatrudnienie osoby prowadzącej w imieniu pracodawcy kształcenie młodocianego,
  • kopię umowy o pracę z młodocianym pracownikiem w celu przygotowania zawodowego,
  • kopię dokumentu potwierdzającego krótszy okres kształcenia młodocianego pracownika,
  • kopię świadectwa pracy wydanego przez pracodawcę młodocianemu pracownikowi po zakończeniu przygotowania zawodowego,
  • w przypadku zmiany pracodawcy w czasie trwania przygotowania zawodowego młodocianego pracownika – kopię świadectwa pracy, wydanego przez poprzedniego pracodawcę
  • kopię dyplomu, świadectwa, zaświadczenia potwierdzającego , że młodociany pracownik ukończył naukę zawodu lub przyuczenia do wykonywania określonej pracy i zdał egzamin,
  • kpię świadectwa ukończenia szkoły zawodowej przez młodocianego,
  • w przypadku przyuczenia do wykonywania określonej pracy – kopię świadectwa ukończenia gimnazjum lub zaświadczenie o kontynuowaniu nauki w gimnazjum ( dotyczy młodocianych uczestników OHP),
  • aktualny wydruk z CEIDG lub pełny odpis z rejestru przedsiębiorców KRS z miesiąca, w którym składany jest wniosek,
  • w przypadku spółki cywilnej, do wniosku powinna być dołączona kopia umowy spółki wraz z jej ewentualnymi aktualizacjami,
  • formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis,                         UWAGA! Proszę o zapoznanie się z treścią „ DODATKOWE INFORMACJE”.
  • kpie wszystkich zaświadczeń o pomocy de minimis, jakie otrzymał podmiot w roku, w którym ubiega się o pomoc oraz w ciągu dwóch poprzedzających go lat, albo oświadczenie o wielkości pomocy de minimis otrzymanej w tym okresie, albo oświadczenie o nieotrzymaniu pomocy de minimis w tym okresie,
  • oświadczenie o powiązanych jednostkach gospodarczych,
  • inne dokumenty/informacje na prośbę organu. W przypadku uzasadnionych wątpliwości, co do treści przedłożonych dokumentów/informacji, organ ma prawo prosić wnioskodawcę o dodatkowe dokumenty/ informacje niezbędne do ich wyjaśnienia.
 
 
MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY
Urząd Gminy Pszczew, ul. Rynek 13, Pszczew
Złożenie dokumentów:
  • I piętro, sekretariat ( pokój nr 9);
  • I piętro, pokój nr 10;
  • istnieje możliwość przesłania dokumentów pocztą na wskazany wyżej adres urzędu.
Odbiór dokumentów:
Decyzja w sprawie  dofinansowania kosztów kształcenia młodocianego pracownika zostanie przesłana na adres wnioskodawcy pocztą, listem za zwrotnym potwierdzeniem odbioru.
 
 
 
 
TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY
W ciągu miesiąca a sprawy szczególnie skomplikowane nie później niż w ciągu dwóch miesięcy.
Zgodnie z art.35§3 Kpa sprawy wymagające postępowania wyjaśniającego powinny być załatwione nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowane – nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania, zaś w postępowaniu odwoławczym – w ciągu miesiąca od dnia otrzymania odwołania. Zgodnie z art.36§ 1 Kpa o każdym przypadku niezałatwienia sprawy w terminie określonym w art.35, organ obowiązany jest zawiadomić strony, podając przyczyny zwłoki, wskazując nowy termin załatwienia sprawy. Wypłata dofinansowania nastąpi po przekazaniu środków przez Lubuskiego Kuratora Oświaty.
___________________________________________________________________________________
 
SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY
  1. Należy pobrać i wypełnić formularz wniosku o dofinansowanie.
  2. Wniosek wraz z załącznikami należy złożyć w sekretariacie lub pokoju nr 10,  lub przesłać pocztą.
3.  Decyzja w sprawie dofinansowania zostanie przesłana pocztą, listem poleconym na adres wnioskodawcy.
 
OPŁATY
Nie podlega opłacie skarbowej
 
TRYB ODWOŁAWCZY
Od decyzji przysługuje odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Gorzowie Wlkp. za pośrednictwem Wójta Gminy Pszczew, w terminie 14 dni od daty jej doręczenia -  odwołanie należy składać w sekretariacie urzędu.
 
 
DODATKOWE INFORMACJE
  • Zgodnie z art.122 ustawy  z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, pracodawcom, którzy zawarli
z młodocianymi pracownikami umowę o pracę w celu przygotowania zawodowego, przysługuje dofinansowanie kosztów kształcenia, jeżeli spełniają oni określone w ustawie warunki, tj.:
1. pracodawca lub osoba prowadząca zakład w imieniu pracodawcy albo osoba zatrudniona u
pracodawcy posiada kwalifikacje wymagane do prowadzenia przygotowania zawodowego młodocianych, określone w przepisach w sprawie przygotowania zawodowego młodocianych i ich wynagradzania,
2.  młodociany pracownik ukończył naukę zawodu lub przyuczenie do wykonywania określonej
pracy i zdał egzamin, zgodnie z przepisami, o których mowa w pkt.1.
Pracodawca składa wniosek o dofinansowanie do Wójta Gminy właściwego ze względu na miejsce zamieszkania młodocianego pracownika,  w terminie 3 miesięcy od ukończenia przez młodocianego przygotowania zawodowego, dołączając kopie wymaganych powyżej dokumentów.
 
  • Wysokość kwot dofinansowania kosztów kształcenia jednego młodocianego pracownika wynosi:
    1. w przypadku nauki zawodu -  8081 zł przy okresie kształcenia wynoszącym 36 miesięcy; jeżeli
okres kształcenia jest krótszy niż 36 miesięcy, kwotę dofinansowania wypłaca się w wysokości proporcjonalnej do okresu kształcenia;
  1. w przypadku przyuczenia do wykonywania określonej pracy -  254 zł za każdy pełny miesiąc
kształcenia. Powyższe kwoty dofinansowania podlegają waloryzacji wskaźnikiem cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem, jeżeli ten wskaźnik w roku kalendarzowym poprzedzającym rok, w którym następuje wypłata dofinansowania, wynosi co najmniej 105%.
  • Jeżeli umowa o pracę w celu przygotowania zawodowego została rozwiązana z przyczyn niezależnych
od pracodawcy, a młodociany pracownik podjął naukę zawodu u innego pracodawcy – przysługującą kwotę dofinansowania dzieli się między wszystkich pracodawców, proporcjonalnie do liczby miesięcy prowadzonej przez nich nauki zawodu.
  • O zawarciu umowy o pracę z młodocianym pracownikiem, zamieszkałym na terenie Gminy Pszczew,
pracodawca jest zobowiązany powiadomić Wójta Gminy Pszczew, co umożliwi zaplanowanie środków na dofinansowanie kształcenia.
  • Zgodnie art.122 ust.11 ustawy – Prawo oświatowe, dofinansowanie kosztów kształcenia młodocianych
pracowników stanowi pomoc de minimis,  udzielane zgodnie z warunkami określonymi w  rozporządzeniu Komisji (UE) Nr 1407/2013 z dnia 18 grudnia 2013 r. w sprawie stosowania art.107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis
( Dz.Urz.UE L 352 z 24.12.2013r., str.1).
  • W dniu 14 listopada 2014 roku weszło w życie Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 24 października
2014 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis, w związku z powyższym obowiązuje nowy wzór formularz informacji przedstawiany przy ubieganiu się o pomoc de minimis.
  • Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem  (95) 749 23 11 lub e-mail:
 
PODSTAWA PRAWNA
  • art.122  ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe ( Dz. U. z 2017 r.  poz.59 ze zm.),
  • rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 28 maja 1996 r. w sprawie przygotowania zawodowego młodocianych i ich wynagradzania ( tekst jednolity z 2014 roku poz. 232),
  • rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 15 grudnia 2010r. w sprawie praktycznej nauki zawodu ( Dz. U. z 2010r. Nr 244, poz.1626 ze zm.),
  • ustawa z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej ( tekst jednolity Dz. U. z 2016 r.   poz. 1808 ze zm.)
  • rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010 r. w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis ( Dz. U. z 2010 r. Nr 53, poz. 311 ze zm.)
  • rozporządzenie Komisji (UE) nr 1407/2013 z dnia 18 grudnia 2013 r. w sprawie stosowania art.107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis ( Dz. Urz. UE L 352 z 24 grudnia 2013 r. str.1)
 

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Gmina Pszczew
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Maria Wojtucka
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2012-04-20
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Maria Wojtucka
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2012-04-20 04:25:32
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2012-04-20 04:26:29
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2018-11-20 09:21:54
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
1459 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony