ˆ

ZASIŁKI RODZINNE, FUNDUSZ ALIMENTACYJNY, STYPENDIA, DODATKI MIESZKANIOWE

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

UZYSKANIE STYPENDIUM SZKOLNEGO O CHARAKTERZE SOCJALNYM

Informacja ogłoszona dnia 2012-04-20 03:57:25 przez Zasilenie Danymi

Akapit nr 1 - brak tytułu

Uzyskanie stypendium szkolnego o charakterze socjalnym
 
 
WYMAGANE DOKUMENTY
  • Wniosek o przyznanie stypendium szkolnego o charakterze socjalnym do pobrania w Urzędzie parter pok. nr 4. i na stronie internetowej www.bip.pszczew.pl
Do wniosku należy załączyć:
  • dokumenty potwierdzające dochód netto osiągnięty w miesiącu poprzedzającym miesiąc złożenia wniosku tj.
- w przypadku osób pracujących- zaświadczenie z zakładu pracy o wynagrodzeniu netto za miesiąc poprzedzający złożenie wniosku lub oświadczenie o w/w dochodzie (druk do pobrania w Urzędzie i na stronie internetowej www.bip.pszczew.pl)
-w przypadku osób bezrobotnych- zaświadczenie. z powiatowego urzędu pracy o zarejestrowaniu się jako osoba bezrobotna bez prawa lub z prawem do zasiłku oraz jego wysokości bądź oświadczenie o zarejestrowaniu się i pobieraniu lub nie pobieraniu zasiłku
-w przypadku osób pobierających świadczenia: odcinek renty, emerytury bądź kserokopia decyzji o pobieraniu renty/emerytury i jej wysokości lub też oświadczenie
-zaświadczenie o korzystaniu ze świadczeń pieniężnych z pomocy społecznej(zasiłek stały, okresowy) lub oświadczenie o pobieraniu w/w świadczeń
-kserokopia decyzji przyznającej dodatek mieszkaniowy. lub oświadczenie o wysokości pobieranego dodatku
-w przypadku osób uczęszczających do zasadniczych szkół zawodowych zaświadczenie od pracodawcy o wynagrodzeniu (netto) z tyt. kształcenia zawodu lub oświadczenie o wysokości w/w dochodu
-oświadczenie o wysokości innego dochodu: uzyskanego z prac dorywczych, otrzymanej pomocy finansowej od rodziny, dochodu otrzymanego w walucie obcej lub innego dochodu mającego wpływ na przyznanie w/w stypendium
  • zaświadczenia szkolne uczniów uczących się w szkole ponadgimnazjalnej
MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY
Urząd Gminy Pszczew, ul. Rynek 13
Złożenie dokumentów: parter  pokój nr 4 lub przesłanie pocztą na adres Urzędu
Odbiór dokumentów:  Osobiście- w sekretariacie Urzędu pokój nr 9 lub decyzja zostanie wysłana listem poleconym
 
TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY
do 30 dni po upływie terminu składania wniosków na stypendium, a w sprawach skomplikowanych do 60 dni.
 
SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY
Decyzja administracyjna

OPŁATY
Nie podlega opłacie skarbowej

TRYB ODWOŁAWCZY
  • Od decyzji służy prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Gorzowie Wlkp. za pośrednictwem Wójta Gminy Pszczew w terminie 14 dni od daty doręczenia – odwołania składa się sekretariacie Urzędu w pokoju nr 9
DODATKOWE INFORMACJE
  • stypendium jest przyznawane na wniosek rodziców albo pełnoletniego ucznia bądź dyrektora szkoły
  • wniosek o przyznanie stypendium szkolnego składa się do dnia 15 września danego roku, a w przypadku słuchaczy kolegiów nauczycielskich, kolegiów języków obcych i kolegiów pracowników służb społecznych do dnia 15 października danego roku
  • Stypendium może otrzymać uczeń znajdujący się w trudnej sytuacji materialnej, wynikającej z niskich dochodów na osobę w rodzinie, w szczególności gdy w rodzinie tej występuje: bezrobocie, niepełnosprawność, ciężka lub długotrwała choroba, wielodzietność itp.
  • Prawo do stypendium przysługuje uczniowi w rodzinie, w której dochód na osobę nie przekracza 528zł.
  • Do dochodu nie wlicza się: jednorazowego pieniężnego świadczenia socjalnego, wartości świadczeń w naturze, zasiłku celowego, świadczenia przysługującemu osobie bezrobotnej na podstawie przepisów o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy z tytułu wykonania prac społecznie użytecznych, pomocy
materialnej mającej charakter socjalny albo motywacyjny, przyznawanej na podstawie przepisów o systemie oświaty
  • Dodatkowych informacji udziela inspektor ds. pomocy stypendialnej Aleksandra Nazwalska pod nr tel.  95 749 23 23.
PODSTAWA PRAWNA
  • Ustawa z dnia 7 września 1991 roku o systemie oświaty (Dz.U. z 2020r. poz.1327 z późn.zm.)
  • Kodeks Postępowania Administracyjnego (tekst jedn. z 2020r. poz.256 z późn. zm.).
  • Ustawa z dnia 12 marca 2004r. o pomocy społecznej Dz.U. z  2019r. poz.1507 z późn.zm.)
  • Uchwała Nr XXV/196/05 Rady Gminy Pszczew z dnia 31 marca 2005 roku w sprawie regulaminu udzielania pomocy materialnej dla uczniów.
  • Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 11 lipca 2018r. w sprawie zweryfikowanych kryteriów dochodowych oraz kwot świadczeń pieniężnych z pomocy społecznej (Dz.U. z 2017r.poz.1769 1985 oraz z 2018r. poz.650 i 700).
 
Uchwała Nr XXIII.138.2012 Rady Gminy Pszczew z dnia 18 października 2012 roku zmieniająca uchwałę Nr XXV/196/05 w sprawie regulaminu udzielania pomocy materialnej dla uczniów.
 
Uchwała Nr XXIII.168.2016 Rady Gminy Pszczew z dnia 24 października 2016 roku zmieniająca uchwałę Nr XXV/196/05 w sprawie regulaminu udzielania pomocy materialnej dla uczniów.

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Gmina Pszczew
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Maria Wojtucka
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2012-04-20
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Maria Wojtucka
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2012-04-20 03:48:55
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Marcin Cichowski
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2012-04-20 03:57:25
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Marcin Cichowski
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2021-08-09 10:12:59
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
1365 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony